Odpowiedzialne organizacje dbają o to, by zwiększać umiejętności i zakres wiedzy swoich pracowników. Rozumieją bowiem, że efektywne podnoszenie kwalifikacji zatrudnionej kadry przekłada się nie tylko na poszerzenie ich kompetencji, ale również na efektywność, wydajność, lojalność i zaangażowanie. To idealna sytuacja dla pracowników – bo ich potrzeba rozwojowa jest spełniona oraz dla pracodawców- bo zyskują oddany zespół, który pracuje razem w miłej, sprzyjającej atmosferze. Istotną kwestią pozostaje więc tylko fakt, jakie szkolenia dla pracowników wybrać? Chętnie podpowiemy – zapraszamy!

Szkolenia otwarte definicja

Zastanawiając się nad wyborem szkoleń odpowiednich dla naszych pracowników, warto zacząć od poznania podstawowych rodzajów warsztatów. Wszak nie tylko tematy i zagadnienia poruszane podczas szkolenia są ważne. Niemniej istotna jest także jego forma. Na tej płaszczyźnie możemy wyróżnić:

Przyjrzyjmy się więc pokrótce obu z nich.

Szkolenia otwarte są szkoleniami ogólnodostępnymi, dedykowanymi do szerokiego grona. W takich warsztatach mogą brać udział przedstawiciele różnych departamentów, a nawet różnych firm działających w zupełnie innych regionach kraju i innych branżach. Umożliwia to późniejszą wymianę informacji i doświadczeń, co niewątpliwie jest jednym z największych plusów szkoleń otwartych. Tematy szkoleń otwartych zazwyczaj są nieco bardziej ogólne – w ten sposób może z nich skorzystać każdy, kto potrzebuje odświeżyć swoją wiedzę i podnieść kompetencje związane z danym obszarem.  

Szkolenia otwarte mogą być realizowane m.in. z komunikacji biznesowej, z tworzenia strategii biznesowej, z zarządzania firmą czy z technik sprzedaży. W związku z tym, że tematy te nie dotyczą wyłącznie wąskich gałęzi rynku, można na nich spotkać właścicieli firm, asystentki, pracowników poszczególnych departamentów czy freelancerów. Jak wspomnieliśmy na wstępie, jest to ogromna zaleta, ponieważ sprzyja wymianie doświadczeń i informacji.

Szkolenia zamknięte definicja

Szkolenia zamknięte z kolei organizowane są dla konkretnej i niezbyt licznej grupy pracowników. Zazwyczaj projektuje się je w oparciu o dogłębną analizę potrzeb danego przedsiębiorstwa. Dzięki temu warsztaty w pełni zaspakajają oczekiwania uczestników i skupiają się na poprawie ich słabych stron w danym obszarze.

Szkolenia zamknięte w zdecydowanej większości przypadków dotyczą wąskich, konkretnych zagadnień. Mogą dotyczyć nauki obsługi specjalistycznego programu, nowych technologii wprowadzanych w firmie, rachunkowości dla kierowników czy pracy z konkretną grupą klientów. Szkolenia i warsztaty zamknięte zawsze są więc dostosowane do uczestniczącej w nich grupy i dotykają szczegółowej tematyki lub wybranego problemu, który odnosi się do każdego z poszczególnych uczestników.

Ciekawe szkolenia Oferowane przez Saleswise: 

Szkolenia menadżerskie

Zdobywanie nowych kompetencji i poszerzanie wiedzy to droga dla każdego, kto chce piąć się po szczeblach kariery zawodowej. Jednak grupą, która bez wątpienia musi o to dbać w bardzo intensywnym stopniu są managerowie i kierownicy. Rozwijanie umiejętności menadżerskich wpływa przecież na sukces całej organizacji.

Osoby, które zarządzają zespołem są odpowiedzialne nie tylko za swój rozwój, ale również za rozwój podległych pracowników. Kierownicy mają bardzo rozległą listę zadań i priorytetów, które potrafią zmieniać się kilkukrotnie w ciągu dnia. Niektóre z nich muszą realizować samodzielnie, inne delegować na podległych pracowników. Jak więc pomóc managerom i jakie szkolenia dla nich wybrać?

Oferty naszych szkoleń i warsztatów rozwojowych jest bardzo różnorodna. Znajdują się w niej zarówno kompleksowe programy szkoleniowe, jak i kursy pozwalające skupić się na rozwijaniu jednej, konkretnej umiejętności. Wybierając kurs dla managerów w firmie warto wziąć pod uwagę staż pracy w danym zawodzie. Świeżo awansowani kierownicy powinni zainteresować się rozwojem i umacnianiem kompetencji miękkich, które są niezbędne do skutecznego zarządzania podległym zespołem, a także do radzenia sobie ze stresem, presją pod presją czasu i wyniku oraz skrajnymi emocjami, o które na takich stanowiskach nietrudno. Kierownicy z dłuższym stażem zazwyczaj mają już inne potrzeby. Potrafią zarządzać personelem i skutecznie budować autorytet wśród zatrudnionych. Jednak ciągła praca w zespole może sprawić, że odświeżenia będą wymagać umiejętności takie, jak skuteczne negocjacje czy autoprezentacja w biznesie.

Do jednych z najczęściej wybieranych szkoleń dla managerów możemy zaliczyć:

  • Zarządzanie zespołem zdalnym
  • Zarządzanie poprzez cele
  • Spotkania indywidualne z pracownikami
  • Zarządzanie komunikacją w organizacji
  • Kompetencje menedżerskie

Szkolenia sprzedażowe

Szkolenia sprzedażowe

Szkolenia dla sprzedawców to obowiązkowy element rozwoju ich kariery. Wybierając warsztaty dla zespołu handlowców za każdym razem należy zwrócić uwagę na potrzeby i sytuację danej firmy. Dedykowane szkolenia zorganizowane na podstawie przeprowadzonej analizy luk kompetencyjnych są gwarancją sukcesu.

Oczywiście w przypadku sprzedawców ilość lat doświadczenia również ma znaczenie. Handlowcy z ogromnym stażem będą wykazywać silną potrzebę zindywidualizowanych szkoleń, natomiast osoby początkujące wyniosą wiele także z ogólnodostępnych, otwartych szkoleń sprzedażowych.

Jakie szkolenia dla handlowców są wybierane najczęściej? Z pewnością możemy zaliczyć do nich tematy takie jak:

Warto pamiętać, że szkolenia dla sprzedawców to zawsze bardzo dobra inwestycja. Inwestycja w rozwój handlowców, a tym samym w rozwój całej firmy. Dobry sprzedawca to w końcu gwarancja osiągania wysokich i satysfakcjonujących wyników. Nawet najlepszy produkt czy usługa bez dobrego sprzedawcy nie staną się bestsellerami. Istotny jest także fakt, aby szkolenia dla handlowców odbywały się cyklicznie i były dopasowane do aktualnych oczekiwań kadry. Zachowania klientów i trendy zakupowe cały czas ulegają zmianie, dlatego sprzedawca musi za tym nadążać. Dodatkowo musi wiedzieć, jak dostosować sposób komunikacji do konkretnego typu klienta i jak finalizować sprzedaż. Dopasowane warsztaty handlowe pomogą osiągnąć perfekcję w tej dziedzinie. 

Szkolenia HR

Rola i znaczenie departamentu HR w ostatnich latach mocno się umocniły. Przedsiębiorcy dostrzegają bowiem liczne korzyści, jakie wynikają z kreowania ścieżek karier i rozwoju pracowników, z dbania o dobrą atmosferę w firmie i z prowadzenia profesjonalnych procesów rekrutacyjnych. A to przecież tylko garstka zadań, które wchodzą w skład szerokich kompetencji HR miękkiego i twardego.

Doceniając więc pracowników departamentu zarządzania zasobami ludzkimi nie można zapominać również o ich rozwoju. Inwestowanie w szkolenia dla HR to bardzo ważna sprawa, ponieważ wpływają na cały personel organizacji.

Kursy, warsztaty i szkolenia dla HR są bardzo zróżnicowane. W ofercie znajdziemy zarówno krótkie kursy dedykowane pojedynczym zagadnieniom, jak i bardziej rozbudowane programy, które nawiązują do szerszego zakresu obowiązków. Niemniej wszystkie z nich są ważne, ponieważ pozwalają poszerzyć wiedzę i kompetencje w zakresie wielu wyzwań stojących przed ekspertami z branży HR.

W jakie szkolenia HR warto zainwestować? Należy postawić na zwiększanie skuteczności rekruterów czy specjalistów do spraw szkoleń? Wiele oczywiście zależy od konkretnych potrzeb organizacji i oczekiwań uczestników, jednak do najpopularniejszych tematów należą przede wszystkim:

Szkolenia i warsztaty dla pracowników powinny być priorytetem dla wszystkich organizacji. Rozwijanie kompetencji i poszerzanie wiedzy zatrudnionych osób wpływa pozytywnie na ich motywację, efektywność, zaangażowanie i lojalność. Dzięki temu pracownicy są zadowoleni, a pracodawcy są w stanie zbudować długofalowe relacje z zatrudnionymi.