HeadHunter 360

w oparciu o metodologię H2H Recruitment System -

Otwarte kursy z rekrutacji

NIE POTRZEBUJĘ SZKOLENIA

CHCĘ ZLECIĆ REKRUTACJĘ PRACOWNIKA

Wybierz wariant szkolenia dla rekruterów – HeadHunter 360

Zbudowaliśmy 3 programy – wybierz właściwy dla siebie lub skorzystaj z wszystkich zaczynając od 4-godzinnej inspiracji i wiedzy.

SZKOLENIA DLA REKRUTERÓW

SZKOLENIE ON-LINE
h2h-new
INSPIRACJA Basic 4 godzin
H2H Recruitment System Basic
449 zł netto
Lokalizacja: on-line
Terminy:

Specjalnie dla Ciebie i z myślą o Twoim czasie, potrzebach i budżecie mamy dawkę wiedzy w pigułce online – szkolenia dla rekruterów w nieco innym wymiarze!

Dowiesz się:

  • o narzędziach poszukiwania kandydatów na rynku rekrutacyjnym
  • o metodach nawiązywania kontaktu z pożądanymi przez Ciebie kandydatami
  • jaka retoryka komunikacyjna działa, na kogo i dlaczego?

czyli jak..?

  • dziś “sprzedawać” swoją ofertę pracy, aby wzbudzić ciekawość, pożądanie i realne zaangażowanie kandydata w projekt! selekcja pracowników dziś ma inne znaczenie niż jeszcze kilka lat temu
  • utrzymywać kandydata w procesie rekrutacji i zachować nad nim kontrolę – zarządzanie kontaktem, rozmową i kolejnymi krokami w procesie “łowienia” i kwalifikowania kandydata
  • znaleźć balans między opowiadaniem o ofercie, a pozyskiwaniem od kandydata kluczowych dla procesu informacji
  • budować symetrię – równość w relacji z kandydatami – utrzymywać swój własny komfort w rozmowach, budować do siebie szacunek, respekt i wizerunek profesjonalisty

Pokażemy Ci :

  • strukturę naszego procesu rekrutacyjnego – od researchu do zatrudnienia – zarządzanie relacją od A do Z
  • sposoby rekrutacji – metody poszukiwania i nawiązywania kontaktu z aktywnymi na rynku kandydatami
  • jak rozmawiamy z potencjalnym kandydatem, który ma pracę, a my chcemy sprawdzić, czy jest gotowy na inne propozycje

Jeśli uda nam się Ciebie zainspirować, powiemy jak można się tego wszystkiego nauczyć i wdrożyć. Jeśli uznasz, że nasze podejście nie jest dla Ciebie – zrozumiemy i uszanujemy – być może pozostaniemy sobie w pamięci na przyszłość.

INTRO 4h online – INSPIRACJA

Bóle na rynku rekruterów

  • deficyt pracowników – olbrzymia konkurencja – rosnące oczekiwania i wiele innych wyzwań
  • jak działać – jak szukać – jak wciągnąć w zaangażowanie – co robić?

Jakich narzędzi potrzebuje dzisiejszy rekruter – transformacja w HeadHuntera…?

  • wymagania wobec roli rekrutera – umiejętności, postawa, wiedza

Jak sprostać wyzwaniom? 

  • filary H2H Recruitment System
  • Proces rekrutacyjno – headhunterski – etapy drastyczne – ale skuteczne! – sposoby rekrutacji
  • Cele każdego etapu vs narzędzia headhuntera
  • Teasery – Projektowanie reguł – Screening – Mapa zaangażowania, decyzji i rezultatu → PROFILER – narzędzie zarządzania rekrutara i headhuntera

Saleswise – ujawniamy zaplecze naszej kuchni – czyli przykłady wprost z naszej codziennej pracy:

  • jak nawiązujemy kontakt pisemny?
  • jak zdobywamy numer telefonu?
  • jak nawiązujemy kontakt przez telefon?
  • co mówimy w pierwszych 20 sekundach rozmowy?
  • jak zachęcamy do wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym aktywnego na rynku pracy kandydata?

Know-How Saleswise do wykorzystania w Twojej pracy po szkoleniu:

  • konkretne przykłady jak nawiązać kontakt:

→ klimat i atmosfera w relacji z potencjalnym kandydatem – czym się wyróżnić i jak pozostać na długo w pamięci kandydata

→ co mówić, pisać i jakich słów używać? czyli istota retoryki w budowaniu motywacji kandydata do zaangażowania w projekt rekrutacyjny

→ komunikacja – pierwsza rozmowa – pierwsze słowa i zdania i ich cele

→ zarządzanie kolejnymi krokami – angażowanie w system pracy rekrutera – bezinwazyjnie ale asertywnie

Krytycznie ważne elementy budowania profilu poszukiwanego kandydata

  • jak zbudować przygotować się do researchu, screeningu i kwalifikacji kandydata
  • inspiracja do dalszego rozwoju w trakcie warsztatów stacjonarnych

Sesja odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia

Możliwości ugruntowania wiedzy i budowania umiejętności, które przełożą się w nawyki

  • jak pracujemy w Headhunter 360 16h i 48h
  • prezenty i bonusy dla odważnych do zainwestowania we wdrożenie metodologii H2H Recruitment System, warsztat HeadHuntera, która oceniamy jako metodę dla odważnych… bo rynek coraz trudniejszy, a pracownicy coraz bardziej wymagający

 

Szkolenie online w opcji 4h to jednocześnie inspiracja, prezentacja narzędzi i wachlarza kompetencji rekrutera, wymagane metody i jakość pracy, aby dostosować się do obecnego rynku.

SZKOLENIA DLA REKRUTERÓW

ONLINE / STACJONARNE
h2h-new
WIEDZA Premium 16 godzin
H2H Recruitment System Premium
1899 zł netto
Lokalizacja: STACJONARNE / ONLINE
Terminy:

Cel główny to → podnieść własne umiejętności poszukiwania kandydatów, rozmów wstępnych zarówno tych z klientem / hiring managerm, jak i kandydatami.

Szkolenie rekrutacja i selekcja pracowników ? tak – ale w zupełnie innym wymiarze – nowe narzędzia i headhunterskie metody selekcji pracowników

2 dni szkolenia z rekrutacji na żywo – kurs HR – HeadHunter 360 on H2H Recruitment SystemⒸ  to już ugruntowana wiedza ale jeszcze “bieg przez płotki” na krótkim dystansie ponieważ w skupimy się na narzędziach i technikach – praktyczne sposoby rekrutacji

  • obiecujemy masę ćwiczeń, inspiracji, przykładów i narzędzi, nieco mniej treningu, bo po prostu program jest bardzo intensywny i ma pokazać, jakimi kompetencjami powinien dysponować dzisiejszy rekruter – headhunter
  • zrealizujemy tu z pewnością wszystkie cele, opisane  w inspiracji 4-godzinnej ale to już wersja dla pasjonatów wyławiania talentów, którzy chcą ćwiczyć, uczyć się nowego języka komunikacji z kandydatami, dołączyć do swojego doświadczenia nowe metody, zainspirować się innym podejściem z wykorzystaniem metody H2H.
  • zdobędziesz wiedzę, dzięki której możesz zacząć budować nowe nawyki rekrutacyjne i headhunterskie – selekcja pracowników nabierze zupełnie innego znaczenia
  • dowiesz się na jakich filarach i wartościach budować klimat i atmosferę relacji rekruter / headhunter – kandydat
  • zobaczysz jak można budować długofalowe relacje z kandydatami, które jeśli nawet nie zaprocentują dziś, to powiększą bazę relacji na przyszłe projekty
  • nauczysz się mówić o ofercie w sposób max dopasowany do oczekiwań kandydata, dzięki temu usłyszy to, co konkretnie oczekuje

Nasze szkolenia dla rekruterów kierowane są do odważnych charakterów, którzy nie obawiają się nabycia niektórych kompetencji sprzedażowych przydatnych podczas procesów rekrutacyjnych, pamiętając jednocześnie o tym, że nadal podczas procesu rekrutacyjnego to kompetencje i motywacja kandydata są kluczem do zmiany pracy.

PREMIUM 16h online / stacjonarne – WIEDZA

DZIEŃ 1

Moduł 1 – Wprowadzenie do modelu i roli Headhuntera / Rekrutera

  • Role rekrutera na dzisiejszym rynku vs kompetencje i umiejętności – postawa, wiedza
  • Doradca biznesowy dla Klienta / Hiring Managera
  • Sprzedawca oferty – Kandydatowi

Rolą rekrutera jest łączyć ze sobą ludzi, którzy wspólnie będą tworzyć wartość dla firmy. Jeśli popatrzymy na koszt procesu,  to dla firmy jest to wydatek często kilkudziesięciu, a przy nieudanej rekrutacji nawet kilkuset tysięcy. Dlatego dbałość o każdy etap procesu rekrutacji minimalizuje ryzyko popełnienia błędu.

→ Mapa kompetencji Headhuntera 360 jako zakres wiedzy i umiejętności niezbędnych do pozyskiwania głównie aktywnych kandydatów z rynku:

  • Typy osobowości DISC – rekruter – kandydat – klient / hiring manager – zasady dopasowania w rozmowach
  • Znajomość narzędziowego systemu budowania relacji – typ osobowości a retoryka słowa
  • Biznesowa analiza profilu poszukiwanego kandydata w odniesieniu do oczekiwań i możliwości klienta / hiring manager a standardy rynku
  • Techniki nawiązywania relacji z potencjalnym kandydatem – “sprzedaż” oferty aktywnemu zawodowo kandydatowi – wybrane techniki sprzedaży przydatne w pracy Headhuntera
  • Rozmowa badająca przestrzeń do współpracy zamiast rozmowy rekrutacyjnej
  • Narzędzia weryfikacji dla headhuntera: PROFILER, DISC D3, AC-DC – jak wykorzystać? jak tworzyć?

Cel i zakres modułu:

Szkolenia HeadHunter 360 ma przygotować Cię do trudności związanych z pozyskiwaniem poszukiwanych kandydatów, więc możliwie, że każdy potencjalny kontakt z kandydatem powinien zakończyć się:

  • rozmową wstępną
  • zachęceniem do nawiązania relacji z Twoim klientem / hiring managerem

Aby kandydaci byli dopasowani powinieneś potrafić rozmawiać z klientem / hiring managerem i rozumieć jego biznes. Dlatego pierwszy moduł to wytyczenie drogi, którą przemierzymy podczas całego szkolenia Headhunter 360.

Moduł 2 – Typologia osobowości a skłonność do zmiany pracy

  • 4 typy i 4 inne podejścia do rozmowy o podjęciu nowej pracy
  • dystans do własnego typu osobowości i umiejętność dopasowania się do rozmówcy
  • techniki otwarcia w celu sprawdzenia z jakim typem rozmówcy mamy do czynienia

Cel i zakres modułu:

Headhunter najczęściej porusza się po rynku aktywnych zawodowo kandydatów, dlatego warto, aby szybko (po kilku pytaniach, zdaniach) potrafił zorientować się z kim rozmawia. Ten moduł ma za zadanie dostarczyć narzędzi do umiejętnego rozpoznawania typu osobowości i dopasowania do niego stylu rozmowy. Po co? Aby zwiększyć skuteczność wywierania wpływu na rozmówcę, na którym nam zależy … po co? → … aby zaangażować go w proces rekrutacji.

Moduł 3 – Narzędzia, schematy i techniki relacyjne w komunikacji z potencjalnym kandydatem

  • technika RWIS w mikro wywiadzie
  • antycypacja i prawo wyboru
  • intencja i dystans w kontakcie
  • PONK jako element budowania motywacji do kontynuowania rozmów z headhunterem
  • techniki ODD i ODD+ jako narzędzia prezentacji oferty pracy
  • docena i oddanie kontroli

Cel i zakres modułu:

Umiejętność prowadzenia rozmowy – zwłaszcza pierwszej – to niezbędna kompetencja rekrutera.

Kandydaci – zwłaszcza Ci pożądani na rynku, zalewani są wiadomościami i telefonami z propozycjami pracy. Dlaczego mają się zainteresować właśnie Twoją propozycją? → Bo Twój mail, telefon będzie inny – ciekawy, z dystansem, angażujący – dlaczego? → bo ulegnie zmianie Twój sposób komunikacji i dobór słów.

Moduł 4 – Proces rekrutacji – KROK 0 – Przygotowanie

Zarządzanie klientem wewnętrznym – tj. hiring managerem i zewnętrznym – agencja:

  • analiza i budowa profilu kandydata wspólnie z klientem – selekcja pracowników – pre etap
  • zasady wzajemnej komunikacji podczas trwania procesu rekrutacyjnego (feedback po przedstawieniu profilu / po spotkaniu) – role headhuntera i klienta, który poszukuje pracownika
  • zasady budowania kompetencji (miękkich/ twardych) do roli i celów stanowiska (m.in. ustalenie typu osobowości)
  • lista pytań pod kompetencje, doświadczenia i umiejętności
  • budowa grupy docelowej – baza firm i ludzi (z klientem i samoedukacja w branży)

Cel i zakres modułu:

Budowanie profilu z klientem jest dla każdego rekrutera tzw. czynnością naturalną. W tym module pogłębisz jednak temat o zasady i struktury kontaktu z klientem, które stawiają Was w roli mocno partnerskiej, bo jako reprezentant klienta w kontakcie z kandydatem, powinieneś stanąć trochę w roli pracodawcy i potrafić zarówno odpowiedzieć na trudne pytania jak i zadać takie, które w pierwszych minutach dadzą Ci odpowiedź, że jest to być może osoba, której szukasz. Pamiętaj – kontaktujesz się zazwyczaj z osobami nie poszukującymi pracy – masz naprawdę niewiele czasu i szans na zrobienie naprawdę dobrego pierwszego wrażenia.

DZIEŃ 2

Moduł 5 –Proces rekrutacji – KROK 1 – mail, message, mikro wywiad

Konwersja dotarcia vs konwersja nawiązania kontaktu z „kolejnym krokiem”.

  • komunikacja pisemna – mail, teaser w social mediach i na portalach branżowych, sms itp.
  • teasery 1-2-3 → komunikacja → nawiązanie łączności – zainteresowanie
  • komunikacja bezpośrednia – pierwszy kontakt, struktura mikro wywiadu

Cel i zakres modułu:

Kontynuacja modułu 4, czyli zastosowanie narzędzi do konkretnych przykładów w mowie i piśmie – wielopłaszczyznowe sposoby rekrutacji

Uczymy się pisać takie wiadomości do kandydatów, aby maksymalizować informacje zwrotne, oraz tak rozmawiać z nimi przez telefon, aby chcieli kontynuować kontakt z nami.

Moduł 6 – Proces Rekrutacji – KROK 2 – makro wywiad i badanie przestrzeni do współpracy

  • PROFILER – mechanika pytań, techniki retoryczne
  • struktura prowadzenia rozmowy z kandydatem: ustalanie reguł, intencje, zabezpieczenie, decyzja
  • struktura budowania motywacji do zmiany – zachęcanie poprzez zniechęcanie
  • zamknięcie spotkania z wykorzystaniem reguły kolejnego kroku

Cel i zakres modułu:

Jeśli nie chcesz ograniczać się do pytań: “….proszę opowiedzieć o swoich doświadczeniach..”, to ten moduł nie może Cię rozczarować. Wyobraź sobie, że każda Twoja rozmowa to nie tylko “sprzedaż”, ale zadbanie o to, aby zmiana pracy opłaciła się dla kandydata i dla klienta/hiring managera. Jesteś więc w jednej osobie adwokatem klienta/hiring managera oraz kandydata. Z jednej strony zależy Ci na tym, aby klient go kupił, a z drugiej, aby kandydat był zadowolony z dokonanej zmiany → uczymy się prowadzić rozmowę, która bada przestrzeń do współpracy pomiędzy dwoma stronami.

Moduł 7 – Proces rekrutacji – Krok 3 – Analiza

  • karta oceniająca wywiad (PROFILER)
  • karta oceny osobowości (zachowanie, poziom stresu, reakcja na zaskoczenie)
  • modele kart obserwacyjnych
  • modele kart rekomendacyjnych

Moduł 8 Savoir-vivre rekrutera i headhuntera

  • postawy i wartości
  • etyka komunikacji z klientem
  • etyka komunikacji z kandydatem
  • budowanie sieci organicznej kontaktów

Kurs HR – kurs rekrutera realizowany przez Saleswise to przede wszystkim nastawienie na relacje! Wierzymy, że ludzkie i naturalne podejście, partnerskie, przy braku nacisku i presji, unikanie manipulacji i perswazji – a zamiast tego – otwarte i szczere podejście do ludzi daje niezwykłe efekty. Połączenie fundamentów w relacji z konkretnym systemem i warsztatem pracy, narzędziami relacyjnymi i technikami retorycznymi znacznie zwiększa skuteczność, jakość i satysfakcję z zawodu rekrutera.

Szkolenie online w opcji 4h to jednocześnie inspiracja, prezentacja narzędzi i wachlarza kompetencji rekrutera, wymagane metody i jakość pracy, aby dostosować się do obecnego rynku.

SZKOLENIA DLA REKRUTERÓW

STACJONARNE
h2h-new
WDROŻENIE Master 48 godzin
H2H Recruitment System Master
4899 zł netto
Lokalizacja: STACJONARNE
Terminy:

Cel główny to → wdrożenie albo rozwój warsztatu headhuntera, rekrutera. 

Chodzi tu zatem o nabycie umiejętności i systematyczne praktykowanie w całym procesie rekrutacji – koncentracja na wszystkich personach, które mają wpływ na finalizację projektu rekrutacyjnego. Tak! bo nawet partner / partnerka kandydata na samym końcu może zniweczyć nasze marzenia o zamkniętym projekcie rekrutacyjnym.

6 dni szkolenia z rekrutacji na żywo – HeadHunter 360 on H2H Recruitment SystemⒸ  w formule MASTER, to już wiedza z intensywnym treningiem.

Będziesz z nami pracować przez 48h – 3 spotkania 2 – dniowe na żywo lub hybrydowo – nie prowadzimy szkoły tylko online – musimy się naprawdę poznać!

  • osiągniemy tu wszystkie cele, opisane w inspiracji 4-godzinnej i wersji 2-dniowej, jednakże ten kurs rekrutera to już praca na szczegółach.  Bierzemy pod lupę każdy etap rekrutacji, uczymy się wyławiać niby nieistotne komunikaty, które mają często jednak ogromny wpływ na finalny efekt – albo są istotnym elementem uniknięcia powtórzenia rekrutacji.

Nauczysz się:

  • oceniać zagrożenia utraty kandydata przed rekomendacją do klienta / hiring menedżera
  • rozpracowywać i pokonywać obiekcję i trudności pojawiające się na różnych etapach relacji
  • rozpoznawać typy osobowości kandydatów dzięki i budować retorykę i narrację, dzięki której kandydat będzie zaciekawiony i zmotywowany do dalszych rozmów z Tobą
  • powiększać grono osób potencjalnie pasujących do poszukiwanego profilu – rekomendacje – “ocieplone” polecenia i relacje networkingowe

Dowiesz się jak zarządzać hiring menedżerem!

→ wyegzekwować informację zwrotną po akceptacji / odrzuceniu kandydata, aby jak najszybciej zweryfikować oczekiwania i wyciągnąć właściwe wnioski

→ budować raporty po rozmowach z kandydatami, tak aby trafić w punkt w dane do obiektywnej oceny i dalszych decyzji

→ precyzyjnie definiować oczekiwania, profil, tak aby dostarczać kandydatów maksymalnie bliskich poszukiwanej roli

Poznasz tajniki sztuki prowadzenia przesłuchań inspirowane metodami służb specjalnych

→ pytać o trudne sprawy, które być może kandydat wolałby zataić – jak wydobywać niekomfortowe dla rekrutowanego informacje

→ techniki komunikacji, perswazji, wywierania wpływu – sposoby rekrutacji systematycznie praktykowane, w tym także selekcja pracowników realizowana w zupełnie innej fazie

→ identyfikować i odróżniać prawdziwe informacje od gierek i manipulacji kandydata

… zobaczysz jak może wyglądać profesjonalny wywiad tworzący klimat “luźnej” rozmowy, w której panują warunki do otwartości, szczerości i dzielenia się ważnymi faktami, opiniami i wrażeniami

W szkoleniach HeadHunter 360 nie ma książkowych przypadków – bo każdy kandydat to odrębny człowiek, do którego możesz zastosować strukturę rozmowy, ale nie możesz narzucić na niego jednego schematu.

Poprzez poznane narzędzia i intensywny trening masz szansę zostać mistrzem:

→ komunikacji pisemnej (zaproszenia, maile) i bezpośredniej (zimny kontakt) – videocall – spotkanie na żywo

→ zbudujesz własne scenariusze inicjowania kontaktu w taki sposób, aby zmaksymalizować szanse kontynuacji rozmowy

MASTER 48h stacjonarne – WDROŻENIE

SESJA 1 z 3 – 2 dni x 8 godzin

Moduł 1 – Wprowadzenie do modelu i roli Headhuntera / Rekrutera

  • Role rekrutera na dzisiejszym rynku vs kompetencje i umiejętności – postawa, wiedza
  • Doradca biznesowy dla Klienta / Hiring Managera
  • Sprzedawca oferty – Kandydatowi

Rolą rekrutera jest łączyć ze sobą ludzi, którzy wspólnie będą tworzyć wartość dla firmy. Jeśli popatrzymy na koszt procesu, to dla firmy jest to wydatek często kilkudziesięciu, a przy nieudanej rekrutacji nawet kilkuset tysięcy. Dlatego dbałość o każdy etap procesu rekrutacji minimalizuje ryzyko popełnienia błędu.

→ Mapa kompetencji Headhuntera 360 jako zakres wiedzy i umiejętności niezbędnych do pozyskiwania głównie aktywnych kandydatów z rynku:

  • Typy osobowości DISC – rekruter – kandydat – klient / hiring manager – zasady dopasowania w rozmowach
  • Znajomość narzędziowego systemu budowania relacji – typ osobowości a retoryka słowa
  • Biznesowa analiza profilu poszukiwanego kandydata w odniesieniu do oczekiwań i możliwości klienta / hiring manager a standardy rynku
  • Techniki inicjowania relacji z potencjalnym kandydatem – “sprzedaż” oferty aktywnemu zawodowo kandydatowi – Techniki sprzedaży przydatne w pracy Headhuntera
  • Rozmowa weryfikująca przestrzeń do współpracy zamiast rozmowy rekrutacyjnej
  • Narzędzia analityczne dla headhuntera: PROFILER, DISC D3, AC-DC – jak wykorzystać? jak tworzyć?

Cel i zakres modułu:

Szkolenia HeadHunter 360 ma przygotować Cię do trudności związanych z pozyskiwaniem poszukiwanych kandydatów, więc możliwie, że każdy potencjalny kontakt z kandydatem powinien zakończyć się:

  • rozmową wstępną
  • zachęceniem do nawiązania relacji z Twoim klientem / hiring managerem

Moduł 2 – Sourcing – narzędzia poszukiwania potencjalnych kandydatów

  • standardowe – oferty pracy a popularne portale
  • niestandardowe – direct – sieć i najlepsze źródła, kontakt bezpośredni (np. konkurencja klienta)
  • lejek rekomendacji z branż pokrewnych

Cel i zakres modułu:

Jeśli działasz jako rekruter wewnętrzny lub pracujesz w agencji to doskonale wiesz, że spływ na oferty pracy nie jest tak bogaty jak kiedyś – popyt na pracownika zdecydowanie przewyższa podaż.

W tym module dostaniesz informacje – jak i gdzie szukać potencjalnych kandydatów (narzędzia, programy, sposoby rekrutacji).

Moduł 3 – Typologia osobowości a skłonność do zmiany pracy

  • 4 typy i 4 inne podejścia do rozmowy o podjęciu nowej pracy
  • dystans do własnego typu osobowości i umiejętność dopasowania się do rozmówcy
  • techniki otwarcia w celu sprawdzenia z jakim typem rozmówcy mamy do czynienia

Cel i zakres modułu:

Headhunter najczęściej porusza się po rynku aktywnych zawodowo kandydatów, dlatego warto, aby szybko (po kilku pytaniach, zdaniach) potrafił zorientować się z kim rozmawia. Ten moduł ma za zadanie dostarczyć narzędzi do umiejętnego rozpoznawania typu osobowości i dopasowania do niego stylu rozmowy. Po co? Aby zwiększyć skuteczność wywierania wpływu na rozmówcę, na którym nam zależy … po co? → … aby zaangażować go w proces rekrutacji.

Moduł 4 – Narzędzia, schematy i techniki relacyjne w komunikacji z potencjalnym kandydatem

  • technika RWIS w mikro wywiadzie
  • antycypacja i prawo wyboru
  • intencja i dystans w kontakcie
  • PONK jako element budowania motywacji do kontynuowania rozmów z headhunterem
  • techniki ODD i ODD+ jako narzędzia prezentacji oferty pracy
  • docena i oddanie kontroli

Cel i zakres modułu:

Umiejętność prowadzenia rozmowy – zwłaszcza pierwszej – to niezbędna kompetencja rekrutera.

Kandydaci – zwłaszcza Ci pożądani na rynku, zalewani są wiadomościami i telefonami z propozycjami pracy. Dlaczego mają się zainteresować właśnie Twoją propozycją? → Bo Twój mail, telefon będzie inny – ciekawy, z dystansem, angażujący – dlaczego? → bo ulegnie zmianie Twój sposób komunikacji i dobór słów.

Moduł 5  – Proces rekrutacji – KROK 0 – Przygotowanie

Zarządzanie klientem wewnętrznym – tj. hiring managerem i zewnętrznym – agencja:

  • analiza i budowa profilu kandydata wspólnie z klientem – selekcja pracowników już na starcie projektu
  • zasady wzajemnej komunikacji podczas trwania procesu rekrutacyjnego (feedback po przedstawieniu profilu / po spotkaniu) – role headhuntera i klienta, który poszukuje pracownika
  • zasady budowania kompetencji (miękkich/ twardych) do roli i celów stanowiska (m.in. ustalenie typu osobowości)
  • lista pytań pod kompetencje, doświadczenia i umiejętności
  • budowa grupy docelowej – baza firm i ludzi (z klientem i samoedukacja w branży)

Cel i zakres modułu:

Budowanie profilu z klientem jest dla każdego rekrutera tzw. czynnością naturalną. W tym module pogłębisz jednak temat o zasady i struktury kontaktu z klientem, które stawiają Was w roli mocno partnerskiej, bo jako reprezentant klienta w kontakcie z kandydatem, powinieneś stanąć trochę w roli pracodawcy i potrafić zarówno odpowiedzieć na trudne pytania jak i zadać takie, które w pierwszych minutach dadzą Ci odpowiedź, że jest to być może osoba, której szukasz. Pamiętaj – kontaktujesz się zazwyczaj z osobami nie poszukującymi pracy – masz naprawdę niewiele czasu i szans na zrobienie naprawdę dobrego pierwszego wrażenia.

SESJA 2 z 3 – 2 dni x 8 godzin

Moduł 6 – Proces rekrutacji – KROK 1 – mail, message, mikro wywiad

Konwersja dotarcia vs konwersja nawiązania kontaktu z „kolejnym krokiem”.

  • komunikacja pisemna – mail, teaser w social mediach i na portalach branżowych, sms itp.
  • teasery 1-2-3 → komunikacja → nawiązanie łączności – zainteresowanie
  • komunikacja bezpośrednia – pierwszy kontakt, struktura mikro wywiadu

Cel i zakres modułu:

Kontynuacja modułu 4, czyli zastosowanie narzędzi do konkretnych przykładów w mowie i piśmie.

Uczymy się pisać takie wiadomości do kandydatów, aby maksymalizować informacje zwrotne, oraz tak rozmawiać z nimi przez telefon, aby chcieli kontynuować kontakt z nami.

Moduł 7 – Proces Rekrutacji – KROK 2 – makro wywiad i badanie przestrzeni do współpracy

  • PROFILER – mechanika pytań, techniki retoryczne
  • struktura prowadzenia rozmowy z kandydatem: ustalanie reguł, intencje, zabezpieczenie, decyzja
  • struktura budowania motywacji do zmiany – zachęcanie poprzez zniechęcanie
  • zamknięcie spotkania z wykorzystaniem reguły kolejnego kroku

Cel i zakres modułu:

Jeśli nie chcesz ograniczać się do pytań: “….proszę opowiedzieć o swoich doświadczeniach..”, to ten moduł nie może Cię rozczarować. Wyobraź sobie, że każda Twoja rozmowa to nie tylko “sprzedaż”, ale zadbanie o to, aby zmiana pracy opłaciła się dla kandydata i dla klienta/hiring managera. Jesteś więc w jednej osobie adwokatem klienta/hiring managera oraz kandydata. Z jednej strony zależy Ci na tym, aby klient go kupił, a z drugiej, aby kandydat był zadowolony z dokonanej zmiany → uczymy się prowadzić rozmowę, która bada przestrzeń do współpracy pomiędzy dwoma stronami.

Moduł 8 – Proces rekrutacji – narzędzia weryfikacyjne

  • DISC, D3
  • Extended DISC
  • AC – budowanie zadań pod cele
  • testy kompetencyjne
  • testy wiedzy

Cel i zakres modułu:

Niektóre procesy rekrutacyjne wymagają narzędzi wspierających, które pomagają w podejmowaniu ostatecznych decyzji. Warto, aby były nie tylko odpowiednio dobrane, ale również zbudowane pod rolę, której poszukujesz do organizacji.

Moduł 9 –  Proces rekrutacji – Krok 3 – Analiza

  • karta oceniająca wywiad (PROFILER)
  • karta oceny osobowości (zachowanie, poziom stresu, reakcja na zaskoczenie)
  • modele kart obserwacyjnych
  • modele kart rekomendacyjnych

Moduł 10 Savoir-vivre rekrutera i headhuntera

  • postawy i wartości
  • etyka komunikacji z klientem
  • etyka komunikacji z kandydatem
  • budowanie sieci organicznej kontaktów

SESJA 3 z 3 – 2 dni x 8 godzin

Trening rozmów rekrutacyjnych na przykładach zaproponowanych przez uczestników!

Pracujemy treningowo nad tym jak:

  • rozpocząć rozmowę telefoniczną, aby zaangażować rozmówcę
  • przeprowadzić spotkanie z klientem / hiring managerem lub rekrutacyjne, ażeby zbudować własną pozycję i relację biznesową
  • ćwiczymy obiekcje i sytuacje różne z trudnym profilem kandydata i klienta / hiring managera
  • szlifujemy trening budowania motywacji do zmiany pracy w kandydacie, kreować potrzebę, przewidywać problemy
  • i wiele innych – elastycznie do potrzeb na bieżąco zgłaszanych przez grupę na szkoleniu

Kurs rekrutera HeadHunter 360 zbudowany przez naszą firmę to koncentracja na relacjach z ludźmi! Trywialne ale nie tak oczywiste. Wierzymy, że przyjazne, naturalne nastawienie, partnerskie, bez naciskania i presji, unikanie perswazji manipulacji w zamian za szczere i otwarte usposobienie do ludzi dostarcza niezwykłych rezultatów. Mix filarów, które promujemy w relacjach kandydatami, konkretny warsztat pracy, wzmocnionym narzędziami technikami komunikacji i retoryki znacznie zwiększa efektywność, jakość oraz radość z zawodu rekrutera.

Szkolenie online w opcji 4h to jednocześnie inspiracja, prezentacja narzędzi i wachlarza kompetencji rekrutera, wymagane metody i jakość pracy, aby dostosować się do obecnego rynku.

Szkolenia z rekrutacji

Jesteśmy firmą szkoleniową i jednocześnie agencją headhunterską. Nasze szkolenia z rekrutacji to wprost dzielenie się naszymi doświadczeniami i kompetencjami – czyli można powiedzieć, że programy HeadHunter 360 to HeadHunterzy dla HeadHunterów i Rekruterów!

Czyli profesjonalna szkoła rekrutacji, gdzie opieramy się na naszych własnych sukcesach i porażkach, które skłoniły nas do zbudowania autorskiej metodologii rekrutacji H2H Recruitment SystemⒸ.

  • Nasze otwarte kursy dla rekruterów oparte są o najnowocześniejsze wymagania rynku i klientów
  • Szkolenia z rekrutacji prowadzone przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w rekrutacji i headhuntingu – dostarczą oni wiedzy, która pomoże lepiej rozgrywać sytuacje, z którymi spotykasz się na co dzień w swojej pracy
  • Szkolenia otwarte prowadzone są w wersji online, stacjonarnej i hybrydowej. Jeśli jesteś częścią większego zespołu rekruterów w firmie, możemy także zbudować program dedykowany wprost dla twojej organizacji.
head360
  • rekruterzy i headhunterzy
  • działy HR i dla wszyscy, którzy nie chcą czekać na spływ aplikacji, tylko samodzielnie, aktywnie
  • szukają kandydatów i nowych patentów na sposoby rekrutacji
  • właściciele firm, którzy samodzielnie rekrutują
  • osoby szukające inspiracji i czegoś więcej niż standardu w rekrutacji
    także dla naszej konkurencji, której tak bardzo zależy na jakości i skuteczności jak nam

… i dla każdego, kto zastanawia się czy nasze szkolenia z rekrutacji HeadHunter 360Ⓒ warte są jego czasu i pieniędzy!

Jeśli zatem:

  • obecne sposoby rekrutacji działają ale już nie tak dobrze jak kiedyś
  • selekcja pracowników jest dziś mniejszym problemem – istotniejsze jest to gdzie i jak znaleźć pracowników – ogłoszenia nie przynoszą oczekiwanego efektu
  • rekrutacja i selekcja dziś to wyzwanie jak przyciągnąć potencjalnego kandydata, jak przyciągnąć jego uwagę i wciągnąć w zaangażowanie
  • irytujesz się kandydatami, którzy nie pojawiają się na rozmowie lub wycofują się z procesu rekrutacyjnego na ostatnim etapie
  • chcesz podnieść skuteczność już na starcie – czyli zwiększyć responsywność na wysyłane do kandydatów treści oraz poprawić tzw. zamykanie projektu rekrutacyjnego
  • cały czas szukasz dodatkowych narzędzi – metody selekcji pracowników, pomocne w podejmowaniu decyzji o rekomendacji kandydata
  • szukasz unikalnych technik do prowadzenia rozmów, budowania relacji i kontrolowania procesu rekrutacji
  • chcesz wiedzieć jak analizować testy i badania pod poszukiwaną rolę
  • i na wiele, wiele innych… których nie sposób tu opisać…

To zapisz się na szkolenia z rekrutacji – HeadHunter 360

To my będziemy przeprowadzać
szkolenie dla Ciebie
avatar
Damian Feilhauer
Partner zarządzający
Damian Feilhauer
Partner zarządzający
O Damianie

Zorientowany na cele i zamianę wiedzy w działanie konsultant, trener, menedżer, headhunter, sprzedawca. Spędził 13 lat w branży usług profesjonalnych dla biznesu – (Wolters Kluwer SA) w roli sprzedawcy, dyrektora sprzedaży na poziomie regionalnym i globalnym, budował również standardy sprzedaży i zarządzania.

Od 2012r. doradza i szkoli w tym obszarze, a dodatkowo pomaga w rekrutacji odpowiednich ludzi na stanowiska sprzedażowe i menadżerskie. W wielu organizacjach wdrażał różne koncepcje sprzedaży i zarządzania wraz z narzędziami do mierzenia efektywności procesu. Entuzjasta działania wg zaplanowanego procesu, systemu wzbogaconego o psychologię, odpowiednią retorykę w biznesie i narzędzia komunikacji.

Współzałożyciel Saleswise i współtwórca filozofii Human to Human: Selling System, Recruitment System, Management System. Prelegent i mówca – otwarty na dzielenie się doświadczeniem, występuje na konferencjach, eventach związanych z rozwojem sprzedaży, zarządzania i rekrutacji.

avatar
Katarzyna Marciniak-Chwastek
dyrektor merytoryczny - partner zarządzający
Katarzyna Marciniak-Chwastek
dyrektor merytoryczny - partner zarządzający
O Katarzynie

Skoncentrowana na podnoszeniu skuteczności w sprzedaży i wdrażaniu nowych produktów na rynku. Na co dzień nastawiona na cel i działanie w rolach trenera, konsultanta, coacha i headhuntera. W trakcie warsztatów polegających na wspólnej pracy trenera i uczestników, w pełni opiera się na przykładach z danej branży i specyfiki firmy, koncentruje się na umiejętnościach, które można natychmiast wykorzystać w pracy handlowej i menadżerskiej.

12 lat związana ze sprzedażą na wszystkich szczeblach kariery zawodowej, tj. od przedstawiciela handlowego do szefa sprzedaży. 5 lat na stanowisku koordynator – trener oraz coach pracy handlowców, doradców techniczno – handlowych i regionalnych oraz dyrektorów sprzedaży branży instalacji sanitarnych i grzewczych – grupa Saint Gobain. Ze szkoleniami i projektami związana od 2008r. Ma w swoim dorobku setki dni spędzonych na sali szkoleniowej, a także 6 lat w terenie z przedstawicielami handlowymi. Doświadczona we wdrażaniu systemów planowania i raportowania sprzedaży przez zespoły sprzedażowe.

Współzałożyciel Saleswise i współtwórca filozofii Human to Human: Selling System, Recruitment System, Management System.

H2H Recruitment System© – metodologia – szkolenia z rekrutacji

Nasza metodologia na sposoby rekrutacji powstała na skutek wymagań rynku i jest oparta o nasze wieloletnie doświadczenia w roli headhunterów, menedżerów, trenerów i konsultantów.
Wszystko co kojarzy Ci się ze sztampą w rekrutacji odłożyliśmy do archiwum. Dlaczego?
Bo uważamy, że jest złe? Nie… na pewno jest dobre.
Działało przecież kilkadziesiąt lat, ale …. jest stare i przewidywalne, a świat idzie do przodu, dlatego nieustannie szukamy nowych metod na to jak:

1. wykonać najskuteczniejszy research, aby dotrzeć do ludzi, których potrzebujemy
2. poprowadzić rozmowę z potencjalnym kandydatem, tak aby zbudować relację, partnerską otwartość i jednocześnie sprawdzić dopasowanie kandydata do firmy i oczekiwanego stanowiska
3. używać najnowocześniejszych narzędzi do rekrutacji – badania, testy kompetencji stanowiskowych, specyficzne formy wywiadów, warsztaty AC itd.
4. komunikować się z ludźmi, unikając sztampowych pytań: “gdzie Pan się widzi za 5 lat..?”,
albo – “proszę wymienić 3 swoje zalety i 3 swoje wady…” itp.
5. być łowcą najlepszych lub takich, którzy za chwile staną się najlepsi
6. wykorzystać psychologię, narzędzia komunikacji i wywierania wpływu w nowej strukturze rozmowy rekrutacyjnej

Nie bójmy się tego sformułowania … Rekruter/ Headhunter to dziś bardziej sprzedawca stanowisk pracy kandydatom niż selekcjoner do drużyny, do której chętnych jest co najmniej kilkudziesięciu, a miejsce np. tylko jedno… i właśnie tym chcemy Cię zainspirować, oferując szkolenia z rekrutacji wg autorskiej metody H2H Recruitment System©.

icon

Salewise – H2H Recruitment System

Headhunterzy dla headhunterów i firm!
Zobacz jak pomagamy znaleźć kluczowych pracowników!

Więcej informacji o naszych innych usługach możesz znaleźć na naszym kanale na serwisie Youtube.

Jeśli interesuje Cię znalezienie odpowiedzi na pytanie jak podnieść efektywność rekrutacji konkretnie w Twojej firmie, polecamy zamknięte szkolenia dla rekruterów a najlepiej kontakt z konsultantami Saleswise.

METODY PRACY PODCZAS ZAJĘĆ:
icon

wykład z części merytorycznych metody H2H

icon icon
icon

wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce

icon icon
icon

mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań

icon icon
icon

filmy szkoleniowe

icon icon
icon

symultana/ symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)

icon icon
icon

analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych

icon icon
Zdecydowany na naszą ofertę?
A może masz pytanie? Wyślij wiadomość!

Każdego dnia pomagamy małym i dużym firmom rozwijać swój biznes. Jesteśmy grupą ludzi – pasjonatów, która gwarantuje jakość usług na najwyższym poziomie.

pokaż nr telefonu +48 604 543 688
pokaż adres e-mail kontakt@saleswise.pl

Biura firmy
Poznań

Saleswise Sp. z o.o.
ul. 28 czerwca 1956 r. 406, piętro 3,
61-441 Poznań

Wrocław

Saleswise Sp. z o.o.
ul. Magellana 17/6
51-505 Wrocław

Formularz konsultacyjny
* Pole wymagane