HeadHunter 360
w oparciu o metodologię H2H Recruitment SystemⒸ -
Otwarte kursy z rekrutacji
Wybierz wariant szkolenia dla rekruterów – HeadHunter 360Ⓒ
Zbudowaliśmy 3 programy – wybierz właściwy dla siebie lub skorzystaj z wszystkich zaczynając od 4-godzinnej inspiracji i wiedzy.
SZKOLENIA DLA REKRUTERÓW
Specjalnie dla Ciebie i z myślą o Twoim czasie, potrzebach i budżecie mamy dawkę wiedzy w pigułce online – szkolenia dla rekruterów w nieco innym wymiarze!
Dowiesz się:
- o narzędziach poszukiwania kandydatów na rynku rekrutacyjnym
- o metodach nawiązywania kontaktu z pożądanymi przez Ciebie kandydatami
- jaka retoryka komunikacyjna działa, na kogo i dlaczego?
czyli jak..?
- dziś “sprzedawać” swoją ofertę pracy, aby wzbudzić ciekawość, pożądanie i realne zaangażowanie kandydata w projekt! selekcja pracowników dziś ma inne znaczenie niż jeszcze kilka lat temu
- utrzymywać kandydata w procesie rekrutacji i zachować nad nim kontrolę – zarządzanie kontaktem, rozmową i kolejnymi krokami w procesie “łowienia” i kwalifikowania kandydata
- znaleźć balans między opowiadaniem o ofercie, a pozyskiwaniem od kandydata kluczowych dla procesu informacji
- budować symetrię – równość w relacji z kandydatami – utrzymywać swój własny komfort w rozmowach, budować do siebie szacunek, respekt i wizerunek profesjonalisty
Pokażemy Ci :
- strukturę naszego procesu rekrutacyjnego – od researchu do zatrudnienia – zarządzanie relacją od A do Z
- sposoby rekrutacji – metody poszukiwania i nawiązywania kontaktu z aktywnymi na rynku kandydatami
- jak rozmawiamy z potencjalnym kandydatem, który ma pracę, a my chcemy sprawdzić, czy jest gotowy na inne propozycje
Jeśli uda nam się Ciebie zainspirować, powiemy jak można się tego wszystkiego nauczyć i wdrożyć. Jeśli uznasz, że nasze podejście nie jest dla Ciebie – zrozumiemy i uszanujemy – być może pozostaniemy sobie w pamięci na przyszłość.
INTRO 4h online – INSPIRACJA
Bóle na rynku rekruterów
- deficyt pracowników – olbrzymia konkurencja – rosnące oczekiwania i wiele innych wyzwań
- jak działać – jak szukać – jak wciągnąć w zaangażowanie – co robić?
Jakich narzędzi potrzebuje dzisiejszy rekruter – transformacja w HeadHuntera…?
- wymagania wobec roli rekrutera – umiejętności, postawa, wiedza
Jak sprostać wyzwaniom?
- filary H2H Recruitment SystemⒸ
- Proces rekrutacyjno – headhunterski – etapy drastyczne – ale skuteczne! – sposoby rekrutacji
- Cele każdego etapu vs narzędzia headhuntera
- Teasery – Projektowanie reguł – Screening – Mapa zaangażowania, decyzji i rezultatu → PROFILER – narzędzie zarządzania rekrutara i headhuntera
Saleswise – ujawniamy zaplecze naszej kuchni – czyli przykłady wprost z naszej codziennej pracy:
- jak nawiązujemy kontakt pisemny?
- jak zdobywamy numer telefonu?
- jak nawiązujemy kontakt przez telefon?
- co mówimy w pierwszych 20 sekundach rozmowy?
- jak zachęcamy do wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym aktywnego na rynku pracy kandydata?
Know-How Saleswise do wykorzystania w Twojej pracy po szkoleniu:
- konkretne przykłady jak nawiązać kontakt:
→ klimat i atmosfera w relacji z potencjalnym kandydatem – czym się wyróżnić i jak pozostać na długo w pamięci kandydata
→ co mówić, pisać i jakich słów używać? czyli istota retoryki w budowaniu motywacji kandydata do zaangażowania w projekt rekrutacyjny
→ komunikacja – pierwsza rozmowa – pierwsze słowa i zdania i ich cele
→ zarządzanie kolejnymi krokami – angażowanie w system pracy rekrutera – bezinwazyjnie ale asertywnie
Krytycznie ważne elementy budowania profilu poszukiwanego kandydata
- jak zbudować przygotować się do researchu, screeningu i kwalifikacji kandydata
- inspiracja do dalszego rozwoju w trakcie warsztatów stacjonarnych
Sesja odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia
Możliwości ugruntowania wiedzy i budowania umiejętności, które przełożą się w nawyki
- jak pracujemy w Headhunter 360 16h i 48h
- prezenty i bonusy dla odważnych do zainwestowania we wdrożenie metodologii H2H Recruitment SystemⒸ, warsztat HeadHuntera, która oceniamy jako metodę dla odważnych… bo rynek coraz trudniejszy, a pracownicy coraz bardziej wymagający
Szkolenie online w opcji 4h to jednocześnie inspiracja, prezentacja narzędzi i wachlarza kompetencji rekrutera, wymagane metody i jakość pracy, aby dostosować się do obecnego rynku.
SZKOLENIA DLA REKRUTERÓW
Cel główny to → podnieść własne umiejętności poszukiwania kandydatów, rozmów wstępnych zarówno tych z klientem / hiring managerm, jak i kandydatami.
Szkolenie rekrutacja i selekcja pracowników ? tak – ale w zupełnie innym wymiarze – nowe narzędzia i headhunterskie metody selekcji pracowników
2 dni szkolenia z rekrutacji na żywo – kurs HR – HeadHunter 360 on H2H Recruitment SystemⒸ to już ugruntowana wiedza ale jeszcze “bieg przez płotki” na krótkim dystansie ponieważ w skupimy się na narzędziach i technikach – praktyczne sposoby rekrutacji
- obiecujemy masę ćwiczeń, inspiracji, przykładów i narzędzi, nieco mniej treningu, bo po prostu program jest bardzo intensywny i ma pokazać, jakimi kompetencjami powinien dysponować dzisiejszy rekruter – headhunter
- zrealizujemy tu z pewnością wszystkie cele, opisane w inspiracji 4-godzinnej ale to już wersja dla pasjonatów wyławiania talentów, którzy chcą ćwiczyć, uczyć się nowego języka komunikacji z kandydatami, dołączyć do swojego doświadczenia nowe metody, zainspirować się innym podejściem z wykorzystaniem metody H2H.
- zdobędziesz wiedzę, dzięki której możesz zacząć budować nowe nawyki rekrutacyjne i headhunterskie – selekcja pracowników nabierze zupełnie innego znaczenia
- dowiesz się na jakich filarach i wartościach budować klimat i atmosferę relacji rekruter / headhunter – kandydat
- zobaczysz jak można budować długofalowe relacje z kandydatami, które jeśli nawet nie zaprocentują dziś, to powiększą bazę relacji na przyszłe projekty
- nauczysz się mówić o ofercie w sposób max dopasowany do oczekiwań kandydata, dzięki temu usłyszy to, co konkretnie oczekuje
Nasze szkolenia dla rekruterów kierowane są do odważnych charakterów, którzy nie obawiają się nabycia niektórych kompetencji sprzedażowych przydatnych podczas procesów rekrutacyjnych, pamiętając jednocześnie o tym, że nadal podczas procesu rekrutacyjnego to kompetencje i motywacja kandydata są kluczem do zmiany pracy.
PREMIUM 16h online / stacjonarne – WIEDZA
DZIEŃ 1
Moduł 1 – Wprowadzenie do modelu i roli Headhuntera / Rekrutera
- Role rekrutera na dzisiejszym rynku vs kompetencje i umiejętności – postawa, wiedza
- Doradca biznesowy dla Klienta / Hiring Managera
- Sprzedawca oferty – Kandydatowi
Rolą rekrutera jest łączyć ze sobą ludzi, którzy wspólnie będą tworzyć wartość dla firmy. Jeśli popatrzymy na koszt procesu, to dla firmy jest to wydatek często kilkudziesięciu, a przy nieudanej rekrutacji nawet kilkuset tysięcy. Dlatego dbałość o każdy etap procesu rekrutacji minimalizuje ryzyko popełnienia błędu.
→ Mapa kompetencji Headhuntera 360 jako zakres wiedzy i umiejętności niezbędnych do pozyskiwania głównie aktywnych kandydatów z rynku:
- Typy osobowości DISC – rekruter – kandydat – klient / hiring manager – zasady dopasowania w rozmowach
- Znajomość narzędziowego systemu budowania relacji – typ osobowości a retoryka słowa
- Biznesowa analiza profilu poszukiwanego kandydata w odniesieniu do oczekiwań i możliwości klienta / hiring manager a standardy rynku
- Techniki nawiązywania relacji z potencjalnym kandydatem – “sprzedaż” oferty aktywnemu zawodowo kandydatowi – wybrane techniki sprzedaży przydatne w pracy Headhuntera
- Rozmowa badająca przestrzeń do współpracy zamiast rozmowy rekrutacyjnej
- Narzędzia weryfikacji dla headhuntera: PROFILER, DISC D3, AC-DC – jak wykorzystać? jak tworzyć?
Cel i zakres modułu:
Szkolenia HeadHunter 360 ma przygotować Cię do trudności związanych z pozyskiwaniem poszukiwanych kandydatów, więc możliwie, że każdy potencjalny kontakt z kandydatem powinien zakończyć się:
- rozmową wstępną
- zachęceniem do nawiązania relacji z Twoim klientem / hiring managerem
Aby kandydaci byli dopasowani powinieneś potrafić rozmawiać z klientem / hiring managerem i rozumieć jego biznes. Dlatego pierwszy moduł to wytyczenie drogi, którą przemierzymy podczas całego szkolenia Headhunter 360.
Moduł 2 – Typologia osobowości a skłonność do zmiany pracy
- 4 typy i 4 inne podejścia do rozmowy o podjęciu nowej pracy
- dystans do własnego typu osobowości i umiejętność dopasowania się do rozmówcy
- techniki otwarcia w celu sprawdzenia z jakim typem rozmówcy mamy do czynienia
Cel i zakres modułu:
Headhunter najczęściej porusza się po rynku aktywnych zawodowo kandydatów, dlatego warto, aby szybko (po kilku pytaniach, zdaniach) potrafił zorientować się z kim rozmawia. Ten moduł ma za zadanie dostarczyć narzędzi do umiejętnego rozpoznawania typu osobowości i dopasowania do niego stylu rozmowy. Po co? Aby zwiększyć skuteczność wywierania wpływu na rozmówcę, na którym nam zależy … po co? → … aby zaangażować go w proces rekrutacji.
Moduł 3 – Narzędzia, schematy i techniki relacyjne w komunikacji z potencjalnym kandydatem
- technika RWIS w mikro wywiadzie
- antycypacja i prawo wyboru
- intencja i dystans w kontakcie
- PONK jako element budowania motywacji do kontynuowania rozmów z headhunterem
- techniki ODD– i ODD+ jako narzędzia prezentacji oferty pracy
- docena i oddanie kontroli
Cel i zakres modułu:
Umiejętność prowadzenia rozmowy – zwłaszcza pierwszej – to niezbędna kompetencja rekrutera.
Kandydaci – zwłaszcza Ci pożądani na rynku, zalewani są wiadomościami i telefonami z propozycjami pracy. Dlaczego mają się zainteresować właśnie Twoją propozycją? → Bo Twój mail, telefon będzie inny – ciekawy, z dystansem, angażujący – dlaczego? → bo ulegnie zmianie Twój sposób komunikacji i dobór słów.
Moduł 4 – Proces rekrutacji – KROK 0 – Przygotowanie
Zarządzanie klientem wewnętrznym – tj. hiring managerem i zewnętrznym – agencja:
- analiza i budowa profilu kandydata wspólnie z klientem – selekcja pracowników – pre etap
- zasady wzajemnej komunikacji podczas trwania procesu rekrutacyjnego (feedback po przedstawieniu profilu / po spotkaniu) – role headhuntera i klienta, który poszukuje pracownika
- zasady budowania kompetencji (miękkich/ twardych) do roli i celów stanowiska (m.in. ustalenie typu osobowości)
- lista pytań pod kompetencje, doświadczenia i umiejętności
- budowa grupy docelowej – baza firm i ludzi (z klientem i samoedukacja w branży)
Cel i zakres modułu:
Budowanie profilu z klientem jest dla każdego rekrutera tzw. czynnością naturalną. W tym module pogłębisz jednak temat o zasady i struktury kontaktu z klientem, które stawiają Was w roli mocno partnerskiej, bo jako reprezentant klienta w kontakcie z kandydatem, powinieneś stanąć trochę w roli pracodawcy i potrafić zarówno odpowiedzieć na trudne pytania jak i zadać takie, które w pierwszych minutach dadzą Ci odpowiedź, że jest to być może osoba, której szukasz. Pamiętaj – kontaktujesz się zazwyczaj z osobami nie poszukującymi pracy – masz naprawdę niewiele czasu i szans na zrobienie naprawdę dobrego pierwszego wrażenia.
DZIEŃ 2
Moduł 5 –Proces rekrutacji – KROK 1 – mail, message, mikro wywiad
Konwersja dotarcia vs konwersja nawiązania kontaktu z „kolejnym krokiem”.
- komunikacja pisemna – mail, teaser w social mediach i na portalach branżowych, sms itp.
- teasery 1-2-3 → komunikacja → nawiązanie łączności – zainteresowanie
- komunikacja bezpośrednia – pierwszy kontakt, struktura mikro wywiadu
Cel i zakres modułu:
Kontynuacja modułu 4, czyli zastosowanie narzędzi do konkretnych przykładów w mowie i piśmie – wielopłaszczyznowe sposoby rekrutacji
Uczymy się pisać takie wiadomości do kandydatów, aby maksymalizować informacje zwrotne, oraz tak rozmawiać z nimi przez telefon, aby chcieli kontynuować kontakt z nami.
Moduł 6 – Proces Rekrutacji – KROK 2 – makro wywiad i badanie przestrzeni do współpracy
- PROFILER – mechanika pytań, techniki retoryczne
- struktura prowadzenia rozmowy z kandydatem: ustalanie reguł, intencje, zabezpieczenie, decyzja
- struktura budowania motywacji do zmiany – zachęcanie poprzez zniechęcanie
- zamknięcie spotkania z wykorzystaniem reguły kolejnego kroku
Cel i zakres modułu:
Jeśli nie chcesz ograniczać się do pytań: “….proszę opowiedzieć o swoich doświadczeniach..”, to ten moduł nie może Cię rozczarować. Wyobraź sobie, że każda Twoja rozmowa to nie tylko “sprzedaż”, ale zadbanie o to, aby zmiana pracy opłaciła się dla kandydata i dla klienta/hiring managera. Jesteś więc w jednej osobie adwokatem klienta/hiring managera oraz kandydata. Z jednej strony zależy Ci na tym, aby klient go kupił, a z drugiej, aby kandydat był zadowolony z dokonanej zmiany → uczymy się prowadzić rozmowę, która bada przestrzeń do współpracy pomiędzy dwoma stronami.
Moduł 7 – Proces rekrutacji – Krok 3 – Analiza
- karta oceniająca wywiad (PROFILER)
- karta oceny osobowości (zachowanie, poziom stresu, reakcja na zaskoczenie)
- modele kart obserwacyjnych
- modele kart rekomendacyjnych
Moduł 8 – Savoir-vivre rekrutera i headhuntera
- postawy i wartości
- etyka komunikacji z klientem
- etyka komunikacji z kandydatem
- budowanie sieci organicznej kontaktów
Kurs HR – kurs rekrutera realizowany przez Saleswise to przede wszystkim nastawienie na relacje! Wierzymy, że ludzkie i naturalne podejście, partnerskie, przy braku nacisku i presji, unikanie manipulacji i perswazji – a zamiast tego – otwarte i szczere podejście do ludzi daje niezwykłe efekty. Połączenie fundamentów w relacji z konkretnym systemem i warsztatem pracy, narzędziami relacyjnymi i technikami retorycznymi znacznie zwiększa skuteczność, jakość i satysfakcję z zawodu rekrutera.
Jeśli byłeś na naszym szkoleniu inspiracyjnym to wiesz czego się spodziewać…
Jeśli od razu decydujesz się na warsztat szkoleniowy to musisz wiedzieć, że:
- dzielimy się na nim naszym aktualnym doświadczeniem
- pokazujemy Ci narzędzia, z których korzystamy
- dostajesz wiedzę i możliwość jej przećwiczenia, ale wdrożeniem zajmujesz się sam po szkoleniu
- uczymy Cię komunikacji z pracodawcą i kandydatami do pracy, z której sami korzystamy
- pokazujemy zagrożenia, na każdym etapie procesu rekhunt-owego oraz co robić, aby im zapobiegać
Warsztat oparty jest na rzetelnych, sprawdzonych metodach – popartych przykładami zakończonymi zarówno sukcesem jak i porażką.
Jeśli tego właśnie szukasz to się nie zawiedziesz…
Sprawdź program – 16 h HEADHUNTER 360 –
Możesz wziąć udział w warsztatach online lub “na żywo” – wybór pozostawiamy Tobie
SZKOLENIA DLA REKRUTERÓW
Cel główny to → wdrożenie albo rozwój warsztatu headhuntera, rekrutera.
Chodzi tu zatem o nabycie umiejętności i systematyczne praktykowanie w całym procesie rekrutacji – koncentracja na wszystkich personach, które mają wpływ na finalizację projektu rekrutacyjnego. Tak! bo nawet partner / partnerka kandydata na samym końcu może zniweczyć nasze marzenia o zamkniętym projekcie rekrutacyjnym.
6 dni szkolenia z rekrutacji na żywo – HeadHunter 360 on H2H Recruitment SystemⒸ w formule MASTER, to już wiedza z intensywnym treningiem.
Będziesz z nami pracować przez 48h – 3 spotkania 2 – dniowe na żywo lub hybrydowo – nie prowadzimy szkoły tylko online – musimy się naprawdę poznać!
- osiągniemy tu wszystkie cele, opisane w inspiracji 4-godzinnej i wersji 2-dniowej, jednakże ten kurs rekrutera to już praca na szczegółach. Bierzemy pod lupę każdy etap rekrutacji, uczymy się wyławiać niby nieistotne komunikaty, które mają często jednak ogromny wpływ na finalny efekt – albo są istotnym elementem uniknięcia powtórzenia rekrutacji.
Nauczysz się:
- oceniać zagrożenia utraty kandydata przed rekomendacją do klienta / hiring menedżera
- rozpracowywać i pokonywać obiekcję i trudności pojawiające się na różnych etapach relacji
- rozpoznawać typy osobowości kandydatów dzięki i budować retorykę i narrację, dzięki której kandydat będzie zaciekawiony i zmotywowany do dalszych rozmów z Tobą
- powiększać grono osób potencjalnie pasujących do poszukiwanego profilu – rekomendacje – “ocieplone” polecenia i relacje networkingowe
Dowiesz się jak zarządzać hiring menedżerem!
→ wyegzekwować informację zwrotną po akceptacji / odrzuceniu kandydata, aby jak najszybciej zweryfikować oczekiwania i wyciągnąć właściwe wnioski
→ budować raporty po rozmowach z kandydatami, tak aby trafić w punkt w dane do obiektywnej oceny i dalszych decyzji
→ precyzyjnie definiować oczekiwania, profil, tak aby dostarczać kandydatów maksymalnie bliskich poszukiwanej roli
Poznasz tajniki sztuki prowadzenia przesłuchań inspirowane metodami służb specjalnych
→ pytać o trudne sprawy, które być może kandydat wolałby zataić – jak wydobywać niekomfortowe dla rekrutowanego informacje
→ techniki komunikacji, perswazji, wywierania wpływu – sposoby rekrutacji systematycznie praktykowane, w tym także selekcja pracowników realizowana w zupełnie innej fazie
→ identyfikować i odróżniać prawdziwe informacje od gierek i manipulacji kandydata
… zobaczysz jak może wyglądać profesjonalny wywiad tworzący klimat “luźnej” rozmowy, w której panują warunki do otwartości, szczerości i dzielenia się ważnymi faktami, opiniami i wrażeniami
W szkoleniach HeadHunter 360 nie ma książkowych przypadków – bo każdy kandydat to odrębny człowiek, do którego możesz zastosować strukturę rozmowy, ale nie możesz narzucić na niego jednego schematu.
Poprzez poznane narzędzia i intensywny trening masz szansę zostać mistrzem:
→ komunikacji pisemnej (zaproszenia, maile) i bezpośredniej (zimny kontakt) – videocall – spotkanie na żywo
→ zbudujesz własne scenariusze inicjowania kontaktu w taki sposób, aby zmaksymalizować szanse kontynuacji rozmowy
MASTER 48h stacjonarne – WDROŻENIE
SESJA 1 z 3 – 2 dni x 8 godzin
Moduł 1 – Wprowadzenie do modelu i roli Headhuntera / Rekrutera
- Role rekrutera na dzisiejszym rynku vs kompetencje i umiejętności – postawa, wiedza
- Doradca biznesowy dla Klienta / Hiring Managera
- Sprzedawca oferty – Kandydatowi
Rolą rekrutera jest łączyć ze sobą ludzi, którzy wspólnie będą tworzyć wartość dla firmy. Jeśli popatrzymy na koszt procesu, to dla firmy jest to wydatek często kilkudziesięciu, a przy nieudanej rekrutacji nawet kilkuset tysięcy. Dlatego dbałość o każdy etap procesu rekrutacji minimalizuje ryzyko popełnienia błędu.
→ Mapa kompetencji Headhuntera 360 jako zakres wiedzy i umiejętności niezbędnych do pozyskiwania głównie aktywnych kandydatów z rynku:
- Typy osobowości DISC – rekruter – kandydat – klient / hiring manager – zasady dopasowania w rozmowach
- Znajomość narzędziowego systemu budowania relacji – typ osobowości a retoryka słowa
- Biznesowa analiza profilu poszukiwanego kandydata w odniesieniu do oczekiwań i możliwości klienta / hiring manager a standardy rynku
- Techniki inicjowania relacji z potencjalnym kandydatem – “sprzedaż” oferty aktywnemu zawodowo kandydatowi – Techniki sprzedaży przydatne w pracy Headhuntera
- Rozmowa weryfikująca przestrzeń do współpracy zamiast rozmowy rekrutacyjnej
- Narzędzia analityczne dla headhuntera: PROFILER, DISC D3, AC-DC – jak wykorzystać? jak tworzyć?
Cel i zakres modułu:
Szkolenia HeadHunter 360 ma przygotować Cię do trudności związanych z pozyskiwaniem poszukiwanych kandydatów, więc możliwie, że każdy potencjalny kontakt z kandydatem powinien zakończyć się:
- rozmową wstępną
- zachęceniem do nawiązania relacji z Twoim klientem / hiring managerem
Moduł 2 – Sourcing – narzędzia poszukiwania potencjalnych kandydatów
- standardowe – oferty pracy a popularne portale
- niestandardowe – direct – sieć i najlepsze źródła, kontakt bezpośredni (np. konkurencja klienta)
- lejek rekomendacji z branż pokrewnych
Cel i zakres modułu:
Jeśli działasz jako rekruter wewnętrzny lub pracujesz w agencji to doskonale wiesz, że spływ na oferty pracy nie jest tak bogaty jak kiedyś – popyt na pracownika zdecydowanie przewyższa podaż.
W tym module dostaniesz informacje – jak i gdzie szukać potencjalnych kandydatów (narzędzia, programy, sposoby rekrutacji).
Moduł 3 – Typologia osobowości a skłonność do zmiany pracy
- 4 typy i 4 inne podejścia do rozmowy o podjęciu nowej pracy
- dystans do własnego typu osobowości i umiejętność dopasowania się do rozmówcy
- techniki otwarcia w celu sprawdzenia z jakim typem rozmówcy mamy do czynienia
Cel i zakres modułu:
Headhunter najczęściej porusza się po rynku aktywnych zawodowo kandydatów, dlatego warto, aby szybko (po kilku pytaniach, zdaniach) potrafił zorientować się z kim rozmawia. Ten moduł ma za zadanie dostarczyć narzędzi do umiejętnego rozpoznawania typu osobowości i dopasowania do niego stylu rozmowy. Po co? Aby zwiększyć skuteczność wywierania wpływu na rozmówcę, na którym nam zależy … po co? → … aby zaangażować go w proces rekrutacji.
Moduł 4 – Narzędzia, schematy i techniki relacyjne w komunikacji z potencjalnym kandydatem
- technika RWIS w mikro wywiadzie
- antycypacja i prawo wyboru
- intencja i dystans w kontakcie
- PONK jako element budowania motywacji do kontynuowania rozmów z headhunterem
- techniki ODD– i ODD+ jako narzędzia prezentacji oferty pracy
- docena i oddanie kontroli
Cel i zakres modułu:
Umiejętność prowadzenia rozmowy – zwłaszcza pierwszej – to niezbędna kompetencja rekrutera.
Kandydaci – zwłaszcza Ci pożądani na rynku, zalewani są wiadomościami i telefonami z propozycjami pracy. Dlaczego mają się zainteresować właśnie Twoją propozycją? → Bo Twój mail, telefon będzie inny – ciekawy, z dystansem, angażujący – dlaczego? → bo ulegnie zmianie Twój sposób komunikacji i dobór słów.
Moduł 5 – Proces rekrutacji – KROK 0 – Przygotowanie
Zarządzanie klientem wewnętrznym – tj. hiring managerem i zewnętrznym – agencja:
- analiza i budowa profilu kandydata wspólnie z klientem – selekcja pracowników już na starcie projektu
- zasady wzajemnej komunikacji podczas trwania procesu rekrutacyjnego (feedback po przedstawieniu profilu / po spotkaniu) – role headhuntera i klienta, który poszukuje pracownika
- zasady budowania kompetencji (miękkich/ twardych) do roli i celów stanowiska (m.in. ustalenie typu osobowości)
- lista pytań pod kompetencje, doświadczenia i umiejętności
- budowa grupy docelowej – baza firm i ludzi (z klientem i samoedukacja w branży)
Cel i zakres modułu:
Budowanie profilu z klientem jest dla każdego rekrutera tzw. czynnością naturalną. W tym module pogłębisz jednak temat o zasady i struktury kontaktu z klientem, które stawiają Was w roli mocno partnerskiej, bo jako reprezentant klienta w kontakcie z kandydatem, powinieneś stanąć trochę w roli pracodawcy i potrafić zarówno odpowiedzieć na trudne pytania jak i zadać takie, które w pierwszych minutach dadzą Ci odpowiedź, że jest to być może osoba, której szukasz. Pamiętaj – kontaktujesz się zazwyczaj z osobami nie poszukującymi pracy – masz naprawdę niewiele czasu i szans na zrobienie naprawdę dobrego pierwszego wrażenia.
SESJA 2 z 3 – 2 dni x 8 godzin
Moduł 6 – Proces rekrutacji – KROK 1 – mail, message, mikro wywiad
Konwersja dotarcia vs konwersja nawiązania kontaktu z „kolejnym krokiem”.
- komunikacja pisemna – mail, teaser w social mediach i na portalach branżowych, sms itp.
- teasery 1-2-3 → komunikacja → nawiązanie łączności – zainteresowanie
- komunikacja bezpośrednia – pierwszy kontakt, struktura mikro wywiadu
Cel i zakres modułu:
Kontynuacja modułu 4, czyli zastosowanie narzędzi do konkretnych przykładów w mowie i piśmie.
Uczymy się pisać takie wiadomości do kandydatów, aby maksymalizować informacje zwrotne, oraz tak rozmawiać z nimi przez telefon, aby chcieli kontynuować kontakt z nami.
Moduł 7 – Proces Rekrutacji – KROK 2 – makro wywiad i badanie przestrzeni do współpracy
- PROFILER – mechanika pytań, techniki retoryczne
- struktura prowadzenia rozmowy z kandydatem: ustalanie reguł, intencje, zabezpieczenie, decyzja
- struktura budowania motywacji do zmiany – zachęcanie poprzez zniechęcanie
- zamknięcie spotkania z wykorzystaniem reguły kolejnego kroku
Cel i zakres modułu:
Jeśli nie chcesz ograniczać się do pytań: “….proszę opowiedzieć o swoich doświadczeniach..”, to ten moduł nie może Cię rozczarować. Wyobraź sobie, że każda Twoja rozmowa to nie tylko “sprzedaż”, ale zadbanie o to, aby zmiana pracy opłaciła się dla kandydata i dla klienta/hiring managera. Jesteś więc w jednej osobie adwokatem klienta/hiring managera oraz kandydata. Z jednej strony zależy Ci na tym, aby klient go kupił, a z drugiej, aby kandydat był zadowolony z dokonanej zmiany → uczymy się prowadzić rozmowę, która bada przestrzeń do współpracy pomiędzy dwoma stronami.
Moduł 8 – Proces rekrutacji – narzędzia weryfikacyjne
- DISC, D3
- Extended DISC
- AC – budowanie zadań pod cele
- testy kompetencyjne
- testy wiedzy
Cel i zakres modułu:
Niektóre procesy rekrutacyjne wymagają narzędzi wspierających, które pomagają w podejmowaniu ostatecznych decyzji. Warto, aby były nie tylko odpowiednio dobrane, ale również zbudowane pod rolę, której poszukujesz do organizacji.
Moduł 9 – Proces rekrutacji – Krok 3 – Analiza
- karta oceniająca wywiad (PROFILER)
- karta oceny osobowości (zachowanie, poziom stresu, reakcja na zaskoczenie)
- modele kart obserwacyjnych
- modele kart rekomendacyjnych
Moduł 10 – Savoir-vivre rekrutera i headhuntera
- postawy i wartości
- etyka komunikacji z klientem
- etyka komunikacji z kandydatem
- budowanie sieci organicznej kontaktów
SESJA 3 z 3 – 2 dni x 8 godzin
Trening rozmów rekrutacyjnych na przykładach zaproponowanych przez uczestników!
Pracujemy treningowo nad tym jak:
- rozpocząć rozmowę telefoniczną, aby zaangażować rozmówcę
- przeprowadzić spotkanie z klientem / hiring managerem lub rekrutacyjne, ażeby zbudować własną pozycję i relację biznesową
- ćwiczymy obiekcje i sytuacje różne z trudnym profilem kandydata i klienta / hiring managera
- szlifujemy trening budowania motywacji do zmiany pracy w kandydacie, kreować potrzebę, przewidywać problemy
- i wiele innych – elastycznie do potrzeb na bieżąco zgłaszanych przez grupę na szkoleniu
Kurs rekrutera HeadHunter 360 zbudowany przez naszą firmę to koncentracja na relacjach z ludźmi! Trywialne ale nie tak oczywiste. Wierzymy, że przyjazne, naturalne nastawienie, partnerskie, bez naciskania i presji, unikanie perswazji manipulacji w zamian za szczere i otwarte usposobienie do ludzi dostarcza niezwykłych rezultatów. Mix filarów, które promujemy w relacjach kandydatami, konkretny warsztat pracy, wzmocnionym narzędziami technikami komunikacji i retoryki znacznie zwiększa efektywność, jakość oraz radość z zawodu rekrutera.
Jeśli byłeś na naszym szkoleniu inspiracyjnym to wiesz czego się spodziewać…
Jeśli byłeś na szkoleniu dwudniowym to wiesz jak pracujemy…
Jeśli od razu decydujesz się na program zaawansowany typu Premium trwający 48 h (6 dni po 8 h) to warto abyś wiedział, że:
- dzielimy się na nim naszym aktualnym doświadczeniem
- pokazujemy Ci narzędzia, z których korzystamy
- dostajesz wiedzę, trenujesz umiejętności i budujesz własny materiał do pracy w firmie jako rekruter – headhunter – własne profile, screeningi i scenariusze rozmów
- uczymy Cię komunikacji z pracodawcą i kandydatami do pracy, z której sami korzystamy i dzielimy się materiałami, które stworzyliśmy dla naszych headhunterów
Szkoła Headhunter 360 – Premium zawiera najnowsze metody, dzięki którym mamy potwierdzoną skuteczność w działaniu.
Jeśli tego właśnie szukasz to się nie zawiedziesz…
Sprawdź program HEADHUNTER 360 – Premium – 48h wiedzy i treningu
Jesteśmy firmą szkoleniową i jednocześnie agencją headhunterską. Nasze szkolenia z rekrutacji to wprost dzielenie się naszymi doświadczeniami i kompetencjami – czyli można powiedzieć, że programy HeadHunter 360 to HeadHunterzy dla HeadHunterów i Rekruterów!
Czyli profesjonalna szkoła rekrutacji, gdzie opieramy się na naszych własnych sukcesach i porażkach, które skłoniły nas do zbudowania autorskiej metodologii rekrutacji H2H Recruitment SystemⒸ.
- Nasze otwarte kursy dla rekruterów oparte są o najnowocześniejsze wymagania rynku i klientów
- Szkolenia z rekrutacji prowadzone przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w rekrutacji i headhuntingu – dostarczą oni wiedzy, która pomoże lepiej rozgrywać sytuacje, z którymi spotykasz się na co dzień w swojej pracy
- Szkolenia otwarte prowadzone są w wersji online, stacjonarnej i hybrydowej. Jeśli jesteś częścią większego zespołu rekruterów w firmie, możemy także zbudować program dedykowany wprost dla twojej organizacji.

- rekruterzy i headhunterzy
- działy HR i dla wszyscy, którzy nie chcą czekać na spływ aplikacji, tylko samodzielnie, aktywnie
- szukają kandydatów i nowych patentów na sposoby rekrutacji
- właściciele firm, którzy samodzielnie rekrutują
- osoby szukające inspiracji i czegoś więcej niż standardu w rekrutacji
także dla naszej konkurencji, której tak bardzo zależy na jakości i skuteczności jak nam
… i dla każdego, kto zastanawia się czy nasze szkolenia z rekrutacji HeadHunter 360Ⓒ warte są jego czasu i pieniędzy!
Jeśli zatem:
- obecne sposoby rekrutacji działają ale już nie tak dobrze jak kiedyś
- selekcja pracowników jest dziś mniejszym problemem – istotniejsze jest to gdzie i jak znaleźć pracowników – ogłoszenia nie przynoszą oczekiwanego efektu
- rekrutacja i selekcja dziś to wyzwanie jak przyciągnąć potencjalnego kandydata, jak przyciągnąć jego uwagę i wciągnąć w zaangażowanie
- irytujesz się kandydatami, którzy nie pojawiają się na rozmowie lub wycofują się z procesu rekrutacyjnego na ostatnim etapie
- chcesz podnieść skuteczność już na starcie – czyli zwiększyć responsywność na wysyłane do kandydatów treści oraz poprawić tzw. zamykanie projektu rekrutacyjnego
- cały czas szukasz dodatkowych narzędzi – metody selekcji pracowników, pomocne w podejmowaniu decyzji o rekomendacji kandydata
- szukasz unikalnych technik do prowadzenia rozmów, budowania relacji i kontrolowania procesu rekrutacji
- chcesz wiedzieć jak analizować testy i badania pod poszukiwaną rolę
- i na wiele, wiele innych… których nie sposób tu opisać…
To zapisz się na szkolenia z rekrutacji – HeadHunter 360
Salewise – H2H Recruitment SystemⒸ
Headhunterzy dla headhunterów i firm!
Zobacz jak pomagamy znaleźć kluczowych pracowników!
Więcej informacji o naszych innych usługach możesz znaleźć na naszym kanale na serwisie Youtube.
wykład z części merytorycznych metody H2H
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/ symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych
Każdego dnia pomagamy małym i dużym firmom rozwijać swój biznes. Jesteśmy grupą ludzi – pasjonatów, która gwarantuje jakość usług na najwyższym poziomie.
Saleswise Sp. z o.o.
ul. 28 czerwca 1956 r. 406, piętro 3,
61-441 Poznań
Saleswise Sp. z o.o.
ul. Magellana 17/6
51-505 Wrocław