AUDYTY WEWNĘTRZNE SPRZEDAŻOWE
Wykonujemy audyty wewnętrzne diagnozujące problemy ze sprzedażą i zarządzaniem.
WEWNĘTRZNY AUDYT SPRZEDAŻY WARTO PRZEPROWADZIĆ JEŚLI:
- wyniki sprzedaży mijają się z oczekiwaniami i planowanym budżetem – spada sprzedaż zafakturowana, marża maleje
- zarząd staje przed koniecznością znacznej poprawy wyników, zwiększenia zysku, a jednym z celów jest efektywna sprzedaż
- trudność w obiektywnej ocenie skuteczności zespołów sprzedaży, marketingu, realizacji – brak danych w obszarze działań wpływających na sprzedaż – w efekcie dyskomfort zarządzania
- wrażenie, że sprzedawcy działają intuicyjnie, bez wyraźnego celu na każdy etap sprzedaży – wiele drogich i nieskutecznych aktywności sprzedażowych
- system motywacyjny nie spełnia swojej funkcji, coraz częściej pojawia się pytanie jak motywować pracowników do sprzedaży
- wiele otwartych szans sprzedaży, ale tylko niewielka część kończy się sprzedażą
- zbyt wiele strat w bezpośrednich starciach z konkurencją – spadek wartości klientów istniejących, niska dynamika w pozyskiwaniu nowych
- trudność w ocenie powodów wygranych i przegranych – pytanie, czy przyczyna leży w inicjacji kontaktu, budowaniu motywacji zakupowej, finalizacji czy ofercie firmy
Przeczytaj więcej o systemie zarządzania sprzedażą w naszej BAZIE WIEDZY
- Cel – wyzwania sprzedażowe i menadżerskie
- Określenie z klientem sytuacji, które mogą być podstawą do diagnozy – co nie działa, jakie są tego konsekwencje
- jakie działy i osoby powinny być zaangażowane, aby uzyskać miarodajne dane
- jakimi metodami będziemy prowadzić audyt
- np. obserwacje warsztatu pracy sprzedawców i menedżerów, wywiady, wizyty terenowe, przegląd ofert handlowych, raportów, wskaźników pomiaru efektywności
- raport końcowy dostarczony i omówiony z klientem
- zawiera stan zaobserwowany – merytoryczna ocena (co działa i nie działa) → rekomendacje
OPTYMALIZACJA PROCESU SPRZEDAŻY
Od lat prowadzimy szkolenia ze sprzedaży i optymalizacji procesów sprzedaży. Na bieżąco obserwujemy rynek, a także czerpiemy wiedzę na temat dobrych praktyk stosowanych w firmach, z którymi pracujemy na projektach zamkniętych. Często wspólnie z klientem pracujemy nad efektywnością strategii sprzedaży i rozwojem kompetencji sprzedażowych.
W ramach audytów analizujemy kluczowe elementy strategii sprzedaży:
- budowanie szans sprzedażowych, poszerzanie grona odbiorców
- ukierunkowanie informacji sprzedażowej i marketingowej
- ofertowanie, prezentacja, argumentacja sprzedażowa
- onboarding – wdrażanie nowych pracowników
- raportowanie sprzedaży
- kierunek optymalizacji procesu sprzedaży

ZARZĄDZANIEM DZIAŁEM SPRZEDAŻY
Dysponujemy sprawdzonymi narzędziami, które pozwolą zbadać zarówno poziom kompetencji twardych, jak i miękkich Twoich pracowników. To różnego rodzaju testy, które są pierwszym krokiem do zidentyfikowania obszarów wymagających udoskonalenia i opracowania strategii rozwoju kompetencji sprzedażowych. Jako że jesteśmy również firmą szkoleniową, możemy zaproponować kompleksową pomoc w postaci zapewnienia pracownikom odpowiednich kursów. Wszystko to poprawi ich efektywność w realizowaniu strategii sprzedaży.

Każdego dnia pomagamy małym i dużym firmom rozwijać swój biznes. Jesteśmy grupą ludzi – pasjonatów, która gwarantuje jakość usług na najwyższym poziomie.
Saleswise Sp. z o.o.
ul. 28 czerwca 1956 r. 406, piętro 3,
61-441 Poznań
Saleswise Sp. z o.o.
ul. Magellana 17/6
51-505 Wrocław