AUDYTY WEWNĘTRZNE SPRZEDAŻOWE

Wykonujemy audyty wewnętrzne diagnozujące problemy ze sprzedażą i zarządzaniem.

WEWNĘTRZNY AUDYT SPRZEDAŻY WARTO PRZEPROWADZIĆ JEŚLI:

Z PERSPEKTYWY ZARZĄDZANIA
  • wyniki sprzedaży mijają się z oczekiwaniami i planowanym budżetem – spada sprzedaż zafakturowana, marża maleje
  • zarząd staje przed koniecznością znacznej poprawy wyników, zwiększenia zysku a jednym z celów jest efektywna sprzedaż
  • trudność w obiektywnej ocenie skuteczności zespołów sprzedaży, marketingu, realizacji – brak danych w obszarze działań wpływających na sprzedaż – w efekcie dyskomfort zarządzania
  • wrażenie, że sprzedawcy działają intuicyjnie, bez wyraźnego celu na każdy etap sprzedaży – wiele drogich i nieskutecznych aktywności sprzedażowych
  • system motywacyjny nie spełnia swojej funkcji, coraz częściej pojawia się pytanie jak motywować pracowników do sprzedaży
Z PRESPEKTYWY SPRZEDAŻY
  • wiele otwartych szans sprzedaży ale tylko niewielka część kończy się sprzedażą
  • zbyt wiele strat w bezpośrednich starciach z konkurencją – spadek wartości klientów istniejących, niska dynamika w pozyskiwaniu nowych
  • trudność w ocenie powodów wygranych i przegranych – pytanie, czy przyczyna leży w inicjacji kontaktu, budowaniu motywacji zakupowej, finalizacji czy ofercie firmy

Przeczytaj więcej o systemie zarządzania sprzedażą w naszej BAZIE WIEDZY

WEWNĘTRZNY AUDYT SPRZEDAŻOWY
KROK PO KROKU
AUDYT SPRZEDAŻY
  • Cel – wyzwania sprzedażowe i menadżerskie
  • Określenie z klientem sytuacji, które mogą być podstawą do diagnozy – co nie działa, jakie są tego konsekwencje
OKREŚLENIE ZAKRESU I METOD DIAGNOSTYCZNYCH
  • jakie działy i osoby powinny być zaangażowane, aby uzyskać miarodajne dane
  • jakimi metodami będziemy prowadzić audyt
PROWADZENIE WEWNĘTRZNEGO AUDYTU SPRZEDAŻY
  • np. obserwacje warsztatu pracy sprzedawców i menedżerów, wywiady, wizyty terenowe, przegląd ofert handlowych, raportów, wskaźników pomiaru efektywności
OPRACOWANIE RAPORTU KOŃCOWEGO I PREZENTACJA STRATEGICZNA
  • raport końcowy dostarczony i omówiony z klientem
  • zawiera stan zaobserwowany – merytoryczna ocena (co działa i nie działa) → rekomendacje

OPTYMALIZACJA PROCESU SPRZEDAŻY

Od lat prowadzimy szkolenia ze sprzedaży i optymalizacja procesów sprzedaży. Na bieżąco obserwujemy rynek, a także czerpiemy wiedzę na temat dobrych praktyk stosowanych w firmach, z którymi pracujemy na projektach zamkniętych. Często wspólnie z klientem pracujemy nad efektywnością strategii sprzedaży i rozwój kompetencji sprzedażowych.

W ramach audytów analizujemy kluczowe elementy strategii sprzedaży:

  • budowanie szans sprzedażowych, poszerzanie grona odbiorcy;
  • ukierunkowanie informacji sprzedażowej i marketingowej;
  • ofertowanie, prezentacja, argumentacja sprzedażowe;
  • onboarding – wdrażanie nowych pracowników;
  • raportowanie sprzedaży;
  • kierunek optymalizacji procesu sprzedaży.

ZARZĄDZANIEM DZIAŁEM SPRZEDAŻY

Dysponujemy sprawdzonymi narzędziami, które pozwolą zbadać zarówno poziom kompetencji twardych, jak i miękkich Twoich pracowników. To różnego rodzaju testy, które są pierwszym krokiem do zidentyfikowania obszarów wymagających udoskonalenia i opracowania strategii rozwoju kompetencji sprzedażowych. Jako że jesteśmy również firmą szkoleniową, możemy zaproponować kompleksową pomoc w postaci zapewnienia pracownikom odpowiednich kursów. Wszystko to poprawi ich efektywność w realizowaniu strategii sprzedaży.

POTRZEBUJESZ POMOCY W SWOIM BIZNESIE?
Zadzwoń lub napisz do nas , umówimy się na bezpłatne konsultacje.
TO MY BĘDZIEMY PRZEPROWADZAĆ
AUDYT SPRZEDAŻOWY DLA CIEBIE
avatar
Damian Feilhauer
Partner zarządzający
Damian Feilhauer
Partner zarządzający
O Damianie

Zorientowany na cele i zamianę wiedzy w działanie konsultant, trener, menedżer, headhunter, sprzedawca. Spędził 13 lat w branży usług profesjonalnych dla biznesu – (Wolters Kluwer SA) w roli sprzedawcy, dyrektora sprzedaży na poziomie regionalnym i globalnym, budował również standardy sprzedaży i zarządzania.

Od 2012r. doradza i szkoli w tym obszarze, a dodatkowo pomaga w rekrutacji odpowiednich ludzi na stanowiska sprzedażowe i menadżerskie. W wielu organizacjach wdrażał różne koncepcje sprzedaży i zarządzania wraz z narzędziami do mierzenia efektywności procesu. Entuzjasta działania wg zaplanowanego procesu, systemu wzbogaconego o psychologię, odpowiednią retorykę w biznesie i narzędzia komunikacji.

Współzałożyciel Saleswise i współtwórca filozofii Human to Human: Selling System, Recruitment System, Management System. Prelegent i mówca – otwarty na dzielenie się doświadczeniem, występuje na konferencjach, eventach związanych z rozwojem sprzedaży, zarządzania i rekrutacji.

avatar
Katarzyna Marciniak-Chwastek
dyrektor merytoryczny - partner zarządzający
Katarzyna Marciniak-Chwastek
dyrektor merytoryczny - partner zarządzający
O Katarzynie

Skoncentrowana na podnoszeniu skuteczności w sprzedaży i wdrażaniu nowych produktów na rynku. Na co dzień nastawiona na cel i działanie w rolach trenera, konsultanta, coacha i headhuntera. W trakcie warsztatów polegających na wspólnej pracy trenera i uczestników, w pełni opiera się na przykładach z danej branży i specyfiki firmy, koncentruje się na umiejętnościach, które można natychmiast wykorzystać w pracy handlowej i menadżerskiej.

12 lat związana ze sprzedażą na wszystkich szczeblach kariery zawodowej, tj. od przedstawiciela handlowego do szefa sprzedaży. 5 lat na stanowisku koordynator – trener oraz coach pracy handlowców, doradców techniczno – handlowych i regionalnych oraz dyrektorów sprzedaży branży instalacji sanitarnych i grzewczych – grupa Saint Gobain. Ze szkoleniami i projektami związana od 2008r. Ma w swoim dorobku setki dni spędzonych na sali szkoleniowej, a także 6 lat w terenie z przedstawicielami handlowymi. Doświadczona we wdrażaniu systemów planowania i raportowania sprzedaży przez zespoły sprzedażowe.

Współzałożyciel Saleswise i współtwórca filozofii Human to Human: Selling System, Recruitment System, Management System.

Zdecydowany na naszą ofertę?
A może masz pytanie? Wyślij wiadomość!

Każdego dnia pomagamy małym i dużym firmom rozwijać swój biznes. Jesteśmy grupą ludzi – pasjonatów, która gwarantuje jakość usług na najwyższym poziomie.

pokaż nr telefonu +48 604 543 688
pokaż adres e-mail kontakt@saleswise.pl

Biura firmy
Poznań

Saleswise Sp. z o.o.
ul. 28 czerwca 1956 r. 406, piętro 3,
61-441 Poznań

Wrocław

Saleswise Sp. z o.o.
ul. Magellana 17/6
51-505 Wrocław

Formularz konsultacyjny
* Pole wymagane