Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.
Rozpoczynamy od mapy managera i typologii osobowości bo dopiero połączenie technik i narzędzi zarządzania ludźmi i wiedzy o motywacjach behawioralnych pomoże Ci odpowiednio ich użyć i dopasować je do osoby w Twoim zespole.
Pierwszy i drugi dzień zawiera odpowiedzi na pytania:
- Typy DISC – jak rozpoznać motywacje i ograniczenia moich pracowników?
- Autodiagnoza szefa – kim jesteś i jaki jest twój dominujący styl zarządzania?
- Jak komunikować się z różnymi typami podwładnych”?
- Typy spotkań zespołowych w odniesieniu do celów organizacji.
- Modele struktur rozmów indywidualnych np. korygująca, poszukiwanie rozwiązań, ustalanie ścieżki rozwoju, ocena.
- Jak wykorzystać zarządzanie przez cele na spotkania z pracownikiem?
- Jak prowadzić spotkanie z trudnymi uczestnikiem (typy trudnych pracowników na spotkaniach wspólnych).
- Jak pytać? H2H Management System – metodyka zadawania pytań
Trzeci dzień to trening i weryfikacja sposobu prowadzenia rozmowy według metody H2H Managament System
- Koncentracja na treningu – prowadzimy rozmowy z pracownikami/zespołem oparte na nowo poznanych umiejętnościach.
- Każdy uczestnik ma zadanie przeprowadzenia symulacji rozmowy, którą będzie chciał wykorzystać w pracy.
- Pracujemy nad konkretną retoryką prowadzenia rozmowy z różnymi typami osobowości.
- Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby szybko przekonać się jak działają trenowane na zajęciach metody.
- Koncentrujemy się tylko na własnych przykładach i typach charakterologicznych w zespole.
- Poznanie struktury rozmowy indywidualnej i retoryki komunikacji z różnymi typami pracowników
- Poznanie struktury spotkania z zespołem i retoryki komunikacji do grupy (zmiana składni, użytych słów, w zależności co chcę uzyskać i jakie mam cele jako szef)
- Budowanie warsztatu pracy menedżera głównie w oparciu o Mapę H2H Management System
- Zbudowanie własnych schematów rozmów indywidualnych i spotkań z zespołem
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy uważają, że spotkania z zespołem i rozmowa indywidualna z pracownikiem to narzędzia, które musi umieć stosować efektywnie każdy manager (właściciele firm, kierownicy zespołów, szefowie sprzedaży, brygadziści itp.)
Praca managera to niestety nie tylko delegowanie zadań i kontrolowanie ich wykonania, to praca człowieka z człowiekiem, gdzie to właśnie manager musi dostosować swoją komunikację do pracownika. I tak jak w sprzedaży, każdy klient jest inny i musimy umieć go rozpoznać , tak i w zarządzaniu zespołem podwładnych – każdy pracownik jest inny pod kątem odpowiedzialności, wartości i motywacji.
Dobry manager to widzi i uczy się swoich ludzi “na pamięć”, zmienia narzędzia komunikacji w zależności od sytuacji i do typu pracownika z którym aktualnie rozmawia.
Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:
- Na podstawie metodologii H2H Management System wypracujesz techniki i metody do praktycznej pracy z podwładnym
- Dowiesz się jak rozmawiać z pracownikiem wykorzystując znajomość typu osobowości swojego podwładnego – będziesz wiedział co go motywuje a co nie pozwala mu wyjść z własnej strefy komfortu i się rozwijać
- Podniesiesz/rozwiniesz/zweryfikujesz własne kompetencje w zależności od roli, która musisz pełnić w danej sytuacji
- Zdobędziesz wiedzę, jak efektywnie prowadzić spotkania indywidualne i zespołowe
- Poznasz, wypracujesz i potrenujesz rozwiązania głównie sytuacji z którymi borykasz się w codziennej pracy
- Poznasz metodykę zadawania pytań i motywowanie pracownika do zmiany postępowania zwłaszcza w odniesieniu do rozmowy indywidualnej
wykład z części merytorycznych metody H2H
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych