Typ D — dominujący, pewny siebie, dyrektywny, skoncentrowany na celu, wielozadaniowy, lubi wyzwania i konfrontację, doceniający zmiany, niecierpliwy, popędzający Cię, szybko decyduje, nie patrzy na konsekwencje, twardo negocjuje, często żąda zamiast prosić, optymista. Szybko wpada w złość, ale też szybko zapomina, co go zirytowało. W komunikacji z Typem D: Mów krótko, konkretnie, wprost, nie powtarzaj się, trzymaj się czasu i kontraktu. Daj wybór, pytaj o decyzję, terminy, o konkrety. Skup się na działaniu, pamiętaj, że dla niego liczą się rezultaty — dotrzymuj obietnic, zwłaszcza tych, na które szczególnie naciska, lub ich nie dawaj, jeśli wiesz, że nie będziesz mógł ich zrealizować.
Typ I — wpływowy, nastawiony na ludzi, rozmowny, wesoły, kreatywny, emocjonalny, bywa mało zorganizowany, szuka miłej atmosfery, lubi pracować z ludźmi bezproblemowymi. Nie pilnuje szczegółów, terminów, nie oddzwania, zapomina. Przyjemnie się z nim rozmawia, trudno egzekwować ustalenia, często frywolnie zgadza się na wiele rzeczy, nie myśląc, czy dotrzyma słowa. W komunikacji z Typem I: nie zagłębiaj się w szczegóły — wysłucha, ale nie będzie przywiązywał do nich wagi, potem może się całkowicie szczerze wyprzeć, że nie pamięta, — bo pewnie tak będzie.
Typ S — stały, określany kolorem zielonym, wspierający, lojalny, ufny, dobry słuchacz, wrażliwy, cierpliwy, cichy — ale bystry, opiera się nagłym zmianom — potrzebuje rozumieć sytuację. Spokojny, zorientowany na ludzi i na proces; S wywiązuje się z zobowiązań. Wolno podejmuje decyzję, nie lubi zmian i poganiania. Nie powie o tym jak jest mu źle. W komunikacji z Typem S: zapewnij poczucie bezpieczeństwa, zadbaj, aby o sytuacjach trudnych i propozycjach ich rozwiązań zawsze dowiadywał się od Ciebie.
Typ C — sumienny perfekcjonista, realista, zorganizowany, komunikuje się poprzez fakty, zadaje wiele pytań, uważny, skoncentrowany na zadaniu i procesie, respektuje procedury i wymaga tego od innych, pracuje wolniej, ale za to dokładnie, rzadko się irytuje, bardzo celnie i bezdusznie formułuje wnioski oparte na faktach. W komunikacji z Typem C: bądź bardzo dobrze przygotowany. Staraj się podsumowywać ustalenia na piśmie, dla niego notatki i podsumowania bywają bardzo ważne. W kontakcie z C bądź precyzyjny: — nie pracuj na ogólnikach, bądź słowny — jak mówisz, że oddzwonisz to odzwaniaj, jak mówisz, że odpowiesz do jutra do godz. 9.00, to zadzwoń nawet, jeśli nie znasz jeszcze odpowiedzi.