Test osobowościowy DISC

Test osobowościowy DISC bada i analizuje zachowanie ludzi w określonym środowisku pracy. Pozwala na ustalenie typu osobowości i modelu zachowań pracownika.

Czym jest test osobowościowy DISC?

W latach 1893 – 1947 amerykański psycholog William Marston opracował 4 style komunikacji. Badał i analizował zachowania ludzkie w różnych sytuacjach i doszedł do wniosków, z których czerpie dziś sprzedaż, zarządzanie i rekrutacja.

Ludzie o podobnych stylach zazwyczaj zachowują się podobnie co oznacza, że można pokusić się o skategoryzowanie ich reakcji w różnych sytuacjach w życiu prywatnym i w pracy.

  • Umiejętność reagowania zgodnie ze stylem, z którym mamy do czynienia powoduje, że w możemy przewidywać, albo wpływać na zachowania innych.
  • W rekrutacji ta wiedza pozwala na rozpoznanie danego typu zachowania kandydata i przeanalizowania go pod kątem realizacji celów na powierzonym stanowisku.

Nie ma dobrych, ani złych stylów osobowości – po prostu każde z nich nadają się do wykonywania innych zadań w organizacji – trzeba tylko umieć je odpowiednio rozpoznać i połączyć, a test osobowościowy DISC pozwala nabyć taką wiedzę. Każdy z nas ma w sobie te 4 style zachowań, ale w różnym stopniu ich nasilenia.

 

DISC to skrót od określeń stylów: D – Dominant (Dominujący), I – Influencing (Wpływowy), S – Steady (Stały), C – Compliance (Sumienny)

Style komunikacji i typy zachowań – na zachowania ludzi ma wpływ osobowość, którą dzielimy na 4 obszary:
Nieświadome (naturalne) zachowania

to sposób, w jaki jest nam najłatwiej reagować na bodźce z otoczenia. Zachowania na tym poziomie są dla nas proste bo naturalne, najczęściej je prezentujemy i wymagają od nas najmniejszego nakładu wysiłku. Poza tym jest to styl zachowania, który używamy gdy mamy nad sobą najmniej kontroli np. pod presją lub w sytuacji, w której musimy szybko zareagować.

Uwarunkowania kulturowe

wszystko co zaadaptowaliśmy w ciągu naszego życia. Obejmuje normy kulturowe, wartości, etykę i moralność naszej kultury, której uczymy się w ciągu życia.

Świadome (adaptowane) zachowania

są wyuczone, powiązane z sytuacją w pracy np. podczas negocjacji, rozmowy biznesowej, kiedy świadomie używamy wyuczonych zachowań do osiągnięcia konkretnego celu.

Filtry zachowania

są indywidualne dla każdej osoby. Są to: postawy, wartości, umiejętności, wiedza, doświadczenie, oczekiwania, stan psychiczny i fizyczny.

Dla kogo test DISC?

Handlowcy, którzy wiedzą jak rozpoznać DISC klienta: lepiej sprzedają, bo mówią to, co klient chce usłyszeć
lepiej budują relację, a co za tym idzie są częściej wybierani do współpracy → H2H Selling System©.

Menedżerowie, którzy potrafią posługiwać się retoryką według DISC, są lepiej rozumiani i pozytywnie odbierani: wiedzą jakie zadania mogą delegować, komu, oraz w jaki sposób, zdają sobie sprawę, że zadanie oparte na szczegółach i tabelkach zlecone pracownikowi z silnym I, z góry skazane jest na niepowodzenie, nawet jeśli pracownik I będzie bardzo starał się wykonać polecenie szefa → H2H Management System©.

Rekruterzy, którzy potrafią podczas rozmowy kwalifikacyjnej rozpoznać typ kandydata, lepiej ocenią jego zgodność z profilem i charakterem pracy, którą będzie miał wykonywać. Przy dzisiejszym rynku pracownika style osobowości pomagają również rekruterom: dobrać odpowiedni język komunikacji kiedy opowiadają o danej ofercie pracy, często za pomocą dobrze dobranych słów potrafią przekonać kandydata do udziału w procesie.

 

Pobierz przykładowy raport

4 style zachowań w teście DISC

Typ D — dominujący, pewny siebie, dyrektywny, skoncentrowany na celu, wielozadaniowy, lubi wyzwania i konfrontację, doceniający zmiany, niecierpliwy, popędzający Cię, szybko decyduje, nie patrzy na konsekwencje, twardo negocjuje, często żąda zamiast prosić, optymista. Szybko wpada w złość, ale też szybko zapomina, co go zirytowało. W komunikacji z Typem D: Mów krótko, konkretnie, wprost, nie powtarzaj się, trzymaj się czasu i kontraktu. Daj wybór, pytaj o decyzję, terminy o konkrety. Skup się na działaniu, pamiętaj, że dla niego liczą̨ się rezultaty — dotrzymuj obietnic, zwłaszcza tych, na które szczególnie naciska, lub ich nie dawaj, jeśli wiesz, że nie będziesz mógł ich zrealizować.

Typ I — wpływowy, nastawiony na ludzi, rozmowny, wesoły, kreatywny, emocjonalny, bywa mało zorganizowany, szuka miłej atmosfery, lubi pracować z ludźmi bezproblemowymi. Nie pilnuje szczegółów, terminów, nie oddzwania, zapomina. Przyjemnie się z nim rozmawia, trudno egzekwować ustalenia, często frywolnie zgadza się na wiele rzeczy, nie myśląc, czy dotrzyma słowa. W komunikacji z Typem I: nie zagłębiaj się w szczegóły — wysłucha, ale nie będzie przywiązywał do nich wagi, potem może się całkowicie szczerze wyprzeć, że nie pamięta, — bo pewnie tak będzie.

Typ S — stały, określany kolorem zielonym, wspierający, lojalny, ufny, dobry słuchacz, wrażliwy, cierpliwy, cichy — ale bystry, opiera się nagłym zmianom — potrzebuje rozumieć sytuację. Spokojny, zorientowany na ludzi i na proces; S wywiązuje się z zobowiązań. Wolno podejmuje decyzję, nie lubi zmian i poganiania. Nie powie o tym jak jest mu źle. W komunikacji z Typem S: zapewnij poczucie bezpieczeństwa, zadbaj, aby o sytuacjach trudnych i propozycjach ich rozwiązań zawsze dowiadywał się od Ciebie.

Typ C — sumienny perfekcjonista, realista, zorganizowany, komunikuje się poprzez fakty, zadaje wiele pytań, uważny, skoncentrowany na zadaniu i procesie, respektuje procedury i wymaga tego od innych, pracuje wolniej, ale za to dokładnie, rzadko się irytuje, bardzo celnie i bezdusznie formułuje wnioski oparte na faktach. W komunikacji z Typem C: bądź bardzo dobrze przygotowany. Staraj się podsumowywać ustalenia na piśmie, dla niego notatki i podsumowania bywają bardzo ważne. W kontakcie z C bądź precyzyjny: — nie pracuj na ogólnikach, bądź słowny — jak mówisz, że oddzwonisz to odzwaniaj, jak mówisz, że odpowiesz do jutra do godz. 9.00, to zadzwoń nawet, jeśli nie znasz jeszcze odpowiedzi.

Jakie są zalety testu osobowościowego DISC?

Analiza osobowości DISC  dostarcza nam wiedzy o sobie i pokazuje jak styl komunikacji może wpłynąć na relacje z innymi.

Praca z klientem, zarządzanie ludźmi są w pewien sposób łatwiejsze, jeśli posiadamy wiedzę o własnych predyspozycjach i ograniczeniach.

Możemy ją wykorzystać przy: rozmowach rekrutacyjnych, w procesie sprzedaży, w budowaniu zmotywowanego i spójnego zespołu, w codziennym kontakcie ze współpracownikami.

Jeśli dodatkowo znamy narzędzia retoryczne – czyli wiemy jakich słów i składni używać na dany typ osobowości, to możemy śmiało powiedzieć, że typologia DISC to w pewien sposób wiedza o prawidłowej i skutecznej komunikacji.

CENA

199,00 zł netto

244,77 zł brutto

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!

ZAPYTAJ O TESTY

OMÓWIENIE I KONSULTACJA

Pierwsza konsultacja gratis!

Jeśli chcesz, zapewniamy 30’ omówienia pierwszego badania w cenie.

DOSTARCZENIE BADANIA

Badanie odbywa się online i trwa zwykle między 10-15’.

Link do badania otrzymasz max w ciągu 24h, na podany email.

WYNIK BADANIA

Na podany email prześlemy wynik badania w postaci raportu w pdf.

Zdecydowany na naszą ofertę?
A może masz pytanie? Wyślij wiadomość!

Każdego dnia pomagamy małym i dużym firmom rozwijać swój biznes. Jesteśmy grupą ludzi – pasjonatów, która gwarantuje jakość usług na najwyższym poziomie.

pokaż nr telefonu +48 604 543 688
pokaż adres e-mail kontakt@saleswise.pl

Biura firmy
Poznań

Saleswise Sp. z o.o.
ul. 28 czerwca 1956 r. 406, piętro 3,
61-441 Poznań

Wrocław

Saleswise Sp. z o.o.
ul. Magellana 17/6
51-505 Wrocław

Formularz konsultacyjny
* Pole wymagane