Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.
Rozpoczynamy od typologii klientów wg C.G. Junga, mającej istotny wpływ na dopasowanie w komunikacji z indywidualnym klientem. Będziemy uczyć się identyfikować typowe zachowania, aby następnie nauczyć się narzędzi, metod i słów, które użyte w odpowiedni sposób pokazują, jak sprawdzić, czy sprzedaż w ogóle ma szansę dojść do skutku na pierwszym lub podczas kolejnych spotkań handlowych.
Pierwszy i drugi dzień zawiera odpowiedzi na pytania:
- Jakim jestem sprzedawcą, jakie mam ograniczenia i silne strony?
- Jakie są style klientów i sposoby kontaktu ze sprzedawcą?
- Jak podczas rozmowy obserwować klienta i prowadzić rozmowę w różnych kierunkach?
- Jakie powinny być etapy w rozmowie biznesowej, aby z największym prawdopodobieństwem doprowadzić do zamknięcia sprzedaży? Kreowanie motywacji do zakupów, budowanie warunków biznesowych do współpracy?
- Jak pytać? – H2H Selling System – metodyka zadawania pytań.
- Jak wycofywać się w trudnych sytuacjach i dalej budować relacje?
- Jakich słów używać: na początku, w trakcie i na końcu rozmowy?
- Jak radzić sobie z obiekcjami? A przede wszystkim jak działać by w ogóle ich nie było…?
- Jak finalizować: sprzedaż, kolejny kontakt?
- Jak zabezpieczać kolejny kontakt z klientem, jeśli w danej chwili nie podjął ostatecznie decyzji, ale również nie odmówił?
Trzeci dzień to trening i weryfikacja sposobu prowadzenia rozmowy według metody H2H Selling System
- Koncentracja na treningu – prowadzimy spotkanie handlowe oparte na nowo poznanych umiejętnościach,
- Każdy uczestnik będzie miał zadanie przeprowadzenia symulacji spotkania z klientem,
- Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonej rozmowy i rekomendacje do pracy z klientem,
- Pracujemy nad konkretną retoryką prowadzenia rozmowy handlowej,
- Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby szybko przekonać się jak działają nasze metody sprzedaży.
- Poznanie i zrozumienie filozofii oraz zachowań klientów w relacji biznesowej dla zabezpieczenia własnych wyłącznie interesów, bez jakichkolwiek intencji zakupowych.
- Budowanie warsztatu pracy sprzedawcy w ujęciu niezbędnych etapów spotkania handlowego dla uzyskania jego optymalnego efektu końcowego – sprzedaż, relacja, kolejne kroki, zamiana potencjalnego klienta na realnego klienta.
- Wypracowanie konkretnych sformułowań na gry i kombinacje klientów utrudniających nawiązanie relacji i efektywną sprzedaż.
Szkolenie skierowane do osób, które prowadzą spotkania biznesowe, rozliczają się z celów sprzedażowych i KPI. Warsztat trafia także w oczekiwania przedsiębiorców, którzy jednoosobowo rozwijają swoje biznesy i chcą, aby spotkania były realną szansą na nawiązanie relacji i budowanie motywacji do współpracy w klientach.
Szkolenie nastawione jest na praktykowanie, prowadzone jest w sposób dynamiczny i obejmuje metody H2H – Human To Human Selling System, które pokazują konkretne narzędzia i sposoby biznesowego podejścia do relacji z klientem w zależności od typu jego osobowości i zachowań.
Skuteczna sprzedaż na spotkaniu handlowym. Jak zbudować i zarządzać wartością produktów i usług, aby doprowadzić do szczęśliwego zakończenia – czyli sfinalizować sprzedaż! Spotkanie sprzedażowe wg. metodologii H2H – Human To Human Selling System.
Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:
- Poznasz naturalne zachowania klientów z perspektywy typologii DISC, nauczysz się rozpoznawać typ zakupowy i dostosowywać retorykę do stylu zachowań,
- Dowiesz się jak zarządzać spotkaniem, jego przebiegiem i optymalnymi efektami, a także kolejnymi krokami po zakończeniu spotkania,
- Rozpoznasz, czy reakcje klienta są skrytą grą i manipulacją, czy rzeczywistym zaangażowaniem we współpracę,
- Poznasz oczekiwane postawy w relacji z klientem i zdobędziesz wiedzę, jak efektywnie zarządzać relacjami dla osiągnięcia celów biznesowych,
- Zobaczysz jak rozpoznawać oczekiwania, a jak i kiedy skutecznie je wykreować,
- Poznasz, co należy zrobić, aby realnie i konkretnie ocenić, czy Twoja szansa na biznes jest realna, czy pozostaje jedynie nadzieją,
- Nauczysz się, jak zamykać sprzedaż i jak sprawdzać jego poziom motywacji do współpracy,
- Uzyskasz praktyczną wiedzę o technikach w komunikacji, aby skutecznie wydobyć kluczowe informacje, mające istotny wpływ na sposób prezentacji Twoich rozwiązań.
wykład z części merytorycznych metody H2H
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych