Test kompetencji handlowych

Badamy kompetencje handlowców, przeprowadzamy kompleksowy audyt ich umiejętności wskazując ich mocne i słabe punkty.

Testy kompetencji na stanowiska sprzedażowe

Budowane są ze względu na proces sprzedaży, w jakim będzie działał np. handlowiec, menedżer.

Wynika to z istotnych różnic w kompetencjach potrzebnych do:

  • pozyskania klienta (kontakt telefoniczny, przekonanie do spotkania)
  • utrzymania klienta (rozbudowa portfela produktu, obsługa, utrzymanie)
  • zamknięcia sprzedaży (praca z planem, budżetem, wynikiem)

Naturalnie każdy kto zajmuje się sprzedażą powinien mieć każdą z nich, jednakże jak podpowiada analiza DISC, tak się nie dzieje. To powód, dla którego warto przeprowadzić test umiejętności sprzedażowych dopasowany do najważniejszych wymagań stanowiska.

 

JAKI OBSZAR BADA TEST HANDLOWCA?
Kompetencje miękkie

sposób przygotowania do spotkania, kontraktowanie i prowadzenie spotkań, znajomość technik negocjacyjnych, umiejętność domykania sprzedaży, asertywność handlowa – praca z odrzuceniem i obiekcjami klienta

Kompetencje twarde

wiedza o rynku, konkurencji, produkcie firmy itp.

Umiejętności sprzedażowe

Handlowiec nie ma dziś łatwego zadania – klient jest coraz lepiej wyedukowany, w wielu przypadkach sam występuje często w roli handlowca.

Kompetencje handlowca to coraz dłuższa lista – najprościej można to ująć w jednej metaforze “Handlowiec powinien być jak kameleon przyjmować różne postaci i kolory (DISC) w zależności od tego kogo ma po drugiej stronie”.

Dopasowanie i elastyczność w biznesie to umiejętność korzystania z wielu masek, w celu zbudowania lepszej komunikacji z klientem.

Handlowiec powinien:

  • rozpoznać z kim ma do czynienia – Typologia DISC
  • potrafić nawiązać relację przez telefon
  • umieć słuchać, pytać i wyciągać wnioski
  • wiedzieć, kiedy nie ma szans na zamknięcie sprzedaży, aby w odpowiednim momencie się wycofać → oszczędzić czas i szukać potencjału w innym miejscu
  • świetnie znać mechanizmy retoryczne dostosowane do typu klienta – niestety czasami świetny produkt nie przebije się przez niedostosowaną argumentację sprzedażową

Na blogu w czytelni opisujemy najważniejsze kompetencje handlowe, które są mocno pożądane na rynku. Być może znajdziesz odpowiedź na pytanie, które kompetencje są najbardziej pożądane w Twojej organizacji i warto zadbać o nie w pierwszej kolejności?

Testy kompetencyjne warto stosować w kilku sytuacjach:

Przed zatrudnieniem handlowca do organizacji.

Przed planem rozwojowym w firmie – np. szkolenia sprzedażowe

W czasie pracy, aby sprawdzić czy posiada wymagane kompetencje na odpowiednim poziomie

Testy kompetencji warto dodatkowo dopasowywać ze względu na na DISC badanego

Przed zmianą wyzwań biznesowych (np. dobry handlowiec działający w terenie przenoszony na tzw. słuchawkę, aby pozyskiwał nowych klientów rozmawiając przez telefon)

Zdecydowany na naszą ofertę?
A może masz pytanie? Wyślij wiadomość!

Każdego dnia pomagamy małym i dużym firmom rozwijać swój biznes. Jesteśmy grupą ludzi – pasjonatów, która gwarantuje jakość usług na najwyższym poziomie.

pokaż nr telefonu +48 604 543 688
pokaż adres e-mail kontakt@saleswise.pl

Biura firmy
Poznań

Saleswise Sp. z o.o.
ul. 28 czerwca 1956 r. 406, piętro 3,
61-441 Poznań

Wrocław

Saleswise Sp. z o.o.
ul. Magellana 17/6
51-505 Wrocław

Formularz konsultacyjny
* Pole wymagane