Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.
Pierwszy i drugi dzień zawiera poniższe obszary wiedzy połączonej z ćwiczeniami
- Role menedżera sprzedaży (mentoring, coaching, rekrutacja, egzekwowanie wyników)
- Rola autorytetu menedżera dla handlowca – aby ludzie wierzyli w sukces biznesowy muszą mieć szefa, który da im narzędzia do jego realizacji
- Motywacja i automotywacja jako dwie kompetencje, które powinny być silnymi stronami szefa – czyli o tym jak motywować sprzedawców do efektywnej sprzedaży i siebie jako szefa sprzedaży
- Macierze zespołu i jego talenty, które można wykorzystywać do kolejnych projektów sprzedażowych
- Motywowanie i zapewnianie odpowiedniej dawki rywalizacji jako jedna z kluczowych umiejętności utrzymująca handlowca na stanowisku pracy (ograniczenie rotacji dobrych sprzedawców)
- Skuteczne wdrażanie sprzedawców do pracy (maksymalizacja uzyskania wyniki w możliwie krótkim czasie)
- Praca z talentami
- Praca z osobami nie realizującymi wyników
- Planowanie pracy zespołu i jednostek w zależności od kompetencji
- Systemy prowizyjne i motywacyjne
- Oceny okresowe, podsumowania wyników
- Prowadzenie spotkań sprzedażowych
- Narzędzia komunikacyjne do prowadzenia rozmów i prowadzenia spotka
Trzeci dzień to trening i weryfikacja sposobu zarządzania przez cele według metody H2H Management System
- Koncentracja na treningu – prowadzimy rozmowy oparte na nowo poznanych umiejętnościach
- Każdy uczestnik będzie miał zadanie przećwiczenie konkretnej sytuacji, która według niego jest potrzebna do zarządzania zespołem
- Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonej rozmowy i rekomendacje do pracy z klientem,
- Pracujemy nad konkretną retoryką i nad szczegółami np. rozmowy z pracownikiem
- Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby przeanalizować progres własnego rozwoju – karta rozwoju i celów określonych w konkretnym terminie
Każde spotkanie z trenerami Saleswise to elastyczny program dostosowany do oczekiwań uczestników – nawet jeśli jest to szkolenie otwarte.
- Wypracowanie macierzy własnego zespołu handlowego
- Zbudowanie instrukcji pracy z przedstawicielem handlowym, aby jak najszybciej mógł realizować wyniki
- Trening rozmów o KPI, aby były odbierana jako wsparcie a nie jako kontrola
- Trening różnych struktur prowadzenia rozmowy (feedback)
- Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się z innymi
Dla kierowników, przyszłych kierowników, właścicieli mikroprzedsiębiorstw lub małych firm, dla wszystkich którym zależy, aby zespół, za który są odpowiedzialni czuł się doceniony, rozwijał się a jednocześnie realizował cele sprzedażowe.
Ogólnie, dla ludzi sprzedaży, którzy chcą być krok przed konkurencją.
Style zarządzania zespołem mogą być różne, ale ważne, aby były dostosowane do ludzi, z którymi pracujemy. Szkolenie skupia się na narzędziach stosowanych głównie w grupach pracowników, którzy mają cele, KPI-e , związane z pozyskiwaniem nowych klientów, utrzymywanie dopływu zamówień od stałych klientów i zarządzanie rynkiem w taki sposób aby realizować obrót i poziom oczekiwanej marży.
Jeśli jesteś menedżerem, który jest rozliczany z wyników swojego zespołu to prawdopodobnie ten warsztat szkoleniowy będzie dla Ciebie wzmocnieniem Twoich kompetencji.
Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:
- przede wszystkim popracujesz nad inną rozmową według H2H Management System
- przeanalizujesz swój zespół pod kątem mapy i dopasowania do typu klienta (model Hunter, model Farmer, mix Hunter/ Farmer – jego zalety i wady)
- zwiększysz wiedzę na temat systemów prowizyjnych dla przedstawicieli handlowych
- popracujesz nad ustawianiem skutecznych KPI, których systematyczna realizacja może znacznie zwiększyć skuteczność pozyskiwania i utrzymania klienta a co za tym idzie realizację sprzedaży
- uporządkujesz własny styl zarządzania zespołem sprzedaży
- pogłębisz wiedzę na temat skutecznej komunikacji z każdym z Twoich sprzedawców
- zbudujesz własne dopasowane do twojej organizacji struktury prowadzenia rozmów
- dostaniesz komplet narzędzi, które sam będziesz potrafił dopasować do aktualnej sytuacji w Twojej organizacji
- rozwiniesz kompetencje i rozróżnisz rozmowy oceniające od coachingowych, kontrolujące od rozwijających, motywujące od feedbacku opartego na wyniku
wykład z części merytorycznych metody H2H
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych