Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.
Rozpoczynamy od typologii klientów wg C.G. Junga, mającej istotny wpływ na dopasowanie w komunikacji z indywidualnym klientem. Będziemy uczyć się identyfikować typowe zachowania, aby następnie nauczyć się narzędzi, metod i słów, które użyte w odpowiedni sposób pokazują, jak sprawdzić, czy cele, które sobie postawiliśmy mają szansę na realizację.
Pierwszy i drugi dzień zawiera odpowiedzi na pytania:
- Jak buduję kontakt przez telefon, jakie mam ograniczenia i silne strony?
- Jakie są zmylenia klientów i co może się za nimi kryć, oraz jak sobie możemy z nimi radzić?
- Jak podczas rozmowy telefonicznej budować relację, aby klient wyraził zgodę na kolejny telefon lub rozmowę o biznesie i sprzedaży.
- Jakie powinny być etapy rozmowy sprzedażowej przez telefon?
- Jak pytać? H2H Selling System – metodyka zadawania pytań.
- Jakich słów używać: na początku, w trakcie i na końcu rozmowy?
- Jak radzić sobie z obiekcjami? Szczególnie na początku rozmowy telefonicznej…
- Jak finalizować i domykać ustalenia przez telefon – podpisywanie umów, ustalanie zasad współpracy.
- Jak zabezpieczać lub zamykać kolejny kontakt z klientem, jeśli w danej chwili nie podjął ostatecznej decyzji, ale również nie odmówi
Trzeci dzień to trening i weryfikacja sposobu prowadzenia rozmowy według metody H2H Selling System
- Koncentracja na treningu – prowadzimy rozmowy telefoniczne oparte na nowo poznanych umiejętnościach (wersja laboratoryjna lub praca z żywym klientem),
- Każdy uczestnik będzie miał zadanie przeprowadzenia symulacji rozmowy i przetrenowania reakcji na trudnego klienta i jego obiekcje,
- Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonej rozmowy i rekomendacje do pracy z klientem,
- Pracujemy nad konkretną retoryką prowadzenia rozmowy przez telefon,
- Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby szybko przekonać się jak działają trenowane metody sprzedaży.
- Wypracowanie i przetrenowanie jak największej liczby przykładów prowadzenia rozmów telefonicznych, które są zbliżone formułą do spotkań handlowych.
- Budowanie warsztatu pracy przez telefon w zależności od celu, który chcemy osiągnąć: np. umówienie spotkania, badanie oczekiwań, negocjacja umowy, zamykaniu sprzedaży itp.
- Podniesienie kompetencji w prowadzeniu rozmowy biznesowej w sytuacji kiedy mamy do dyspozycji tylko głos i narzędzia komunikacji (nie widzimy rozmówcy).
Szkolenie skierowane do osób, które prowadzą rozmowy telefoniczne, nie tylko po to aby nawiązać kontakt i umówić kolejne kroki np. spotkanie, ale po to aby dokonać sprzedaży usług lub produktów. Sytuacja spowodowana Covid 19 zmusiła niektórych z nas do podnoszenia kompetencji związanych z rozmową telefoniczna, która ma zapewnić nam realizacje budżetów.
Jeśli Twoja sytuacja taka właśnie jest to nie jest istotne jaką rolę pełnisz w organizacji, bo umiejętność prowadzenia zaawansowanych “spotkań telefonicznych” prawdopodobne i dla ciebie będzie bardzo przydatna.
Szkolenie nastawione jest na praktykowanie, głównie pokazuje narzędzia do rozmowy telefonicznej i obejmuje metody H2H – Human To Human Selling System.
Rozmowa telefoniczna – podobno najtrudniejszy kanał prowadzenia relacji biznesowej. Niestety w dzisiejszych czasach często wymagany od handlowców, bo nie wszyscy klienci są gotowi na osobiste spotkanie. Jak zaangażować potencjalnego klienta w temat rozmowy? Jak pracować z klientem przez telefon w taki sposób, aby móc tą rozmową zastąpić bezpośrednie spotkania? Rozmowa telefoniczna wg. metodologii H2H – Human To Human Selling System.
Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:
- Poznasz naturalne zachowania klientów z perspektywy typologii DISC, nawet po pierwszej krótkiej rozmowie telefonicznej.
- Dowiesz się jakie metody i narzędzia mogą ułatwić Ci wykonywanie rozmów telefonicznych i zwiększać swoją skuteczność.
- Zbudujesz własną strukturę rozmowy telefonicznej uzależnioną od branży, w której działasz i celu jaki chcesz osiągnąć.
- Zobaczysz jak rozpoznawać oczekiwania i jak można ustalać reguły spotkania telefonicznego.
- Poznasz, co należy zrobić, aby realnie i konkretnie ocenić obietnice klienta i jak zabezpieczać kolejne kroki podczas ustaleń telefonicznych.
- Uzyskasz praktyczną wiedzę o technikach w komunikacji, aby skutecznie wydobyć kluczowe informacje, mające istotny wpływ na twój biznesowy kontakt.
- Wypracujesz techniki, które ułatwią Ci kontakt z klientem w czasach pandemii, a jednocześnie pomogą w zamykania sprzedaży bez osobistego spotkania.
wykład z części merytorycznych metody H2H
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych