Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.
Warsztat szkoleniowy rozpoczynamy od typologii pracowników wg C.G. Junga, mającej istotny wpływ na to co dzieje się między pracownikami lub pracownikiem a szefem i dlaczego czasami nie wiadomo z jakiego powodu nasz zespół czuje się zaopiekowany i zmotywowany lub zaniedbany i niechętny do działania.
Pierwszy i drugi dzień zawiera między innymi odpowiedzi na pytania:
- Jakie mamy 4 typy osobowości model DISC?
- Jak bardzo różnimy się w myśleniu i postrzeganiu innych (rodzaje osobowości)?
- Motywacja, problem, współpraca, zaangażowanie, odpowiedzialność – niby znane słowa ale dla każdego z nas mogą mieć zgoła inne znaczenia.
- Jak mocno słowo działa na dany typ człowieka?
- Jak zmienia się sposób komunikacji pod wpływem stresu?
- W jaki sposób rozmawiać z pracownikiem aby motywować do działania i rozwoju lub sprawdzać jego poziom zadowolenia, aby móc wcześniej zareagować na trudności np. chęć zmiany pracy.
- Jak budować wypowiedzi z dokładnością do doboru odpowiednich słów – retoryka.
- Jak wygląda struktura rozmowy indywidualnej dostosowana do celu, który zamierzamy osiągnąć?
- Jak analizować własny zespół, którym zarządzasz?
- Jak trenować siebie w komunikacji z innymi i zdiagnozować własne postępy?
Trzeci dzień to trening i weryfikacja sposobu zarządzania przez cele według metody H2H Management System w oparciu o badania D3
- Koncentracja na treningu i ćwiczeniach aby jak najwięcej praktykować i wymieniać się wiedzą i doświadczeniem
- Każdy uczestnik będzie miał zadanie przeprowadzenia symulacji spotkania z Klientem danego typu
- Pracujemy nad konkretną retoryką prowadzenia rozmowy handlowej
- Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby szybko przekonać się jak działają metody komunikacji oparte o typologię klienta
Każde spotkanie z trenerami Saleswise to elastyczny program dostosowany do oczekiwań uczestników – nawet jeśli jest to szkolenie otwarte.
- nabycie wiedzy o typach osobowości
- trening umiejętności, typy i topologie klienta – jak je szybko rozpoznawać?
- zbudowanie i przetrenowanie wielu reakcji na zachowania pracowników
- rozwój umiejętności technik motywowania innych poprzez lepsze dopasowanie siebie do drugiej osoby
- trening rozmów coachingowych
- umiejętność wypracowywania ścieżek rozwoju wspólnie z pracownikami
Dla managerów, właścicieli, działów HR, dla wszystkich, którzy angażują się w rozwój innych i chcieliby przede wszystkim poćwiczyć słuchanie, rozmowę i techniki komunikacyjne z różnymi typami osobowości.
Ktoś kiedyś powiedział, że dobra firma to trochę taka „rozwijalnia” pracowników. Brzmi może trochę śmiesznie, ale jest w tym dużo prawdy. Skuteczne motywowanie pracowników, zwracanie uwagi na ich talenty i ograniczenia, wzmacnianie silnych stron i wsparcie w pokonywaniu słabości powoduje, że kompetencje rozkwitają, a pracownicy stają się dla nas coraz cenniejsi. I takie właśnie jest założenie tego szkolenia.
Zarządzanie zespołem to z jednej strony rola a z drugiej misja. Rodzaje osobowości, różne oczekiwania, indywidualny system wartości – uff to duże wyzwania dla managera.
Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:
- Poznasz naturalne zachowania Twoich pracowników z perspektywy typologii DISC, nauczysz się rozpoznawać typ osobowości i budować komunikację pod jego system motywacji
- Poćwiczysz struktury językowe dopasowane do Twojego rozmówcy
- Dowiesz się jak zbudować instrukcję obsługi swojego zespołu i każdej jednostki indywidualnie
- Wypracujesz metody rozmów z różnie zmotywowanymi osobami
- Zbudujesz matrycę aktualnych i oczekiwanych kompetencji w swoim zespole i dzięki temu będziesz wiedział, w którym kierunku chcesz iść w rozwoju podwładnych
wykład z części merytorycznych metody H2H i badania D3
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych