SZKOLENIE ASSESSMENT CENTER

Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.

DZIEŃ PIERWSZY I DRUGI
(wersja on – line jest dostępna i zawiera 4 spotkania po 4h)

1. Matryca kompetencji

2. Typologia osobowości DISC

3. Tworzenie idealnego profilu kompetencyjnego dla organizacji – tworzenie benchmarku stanowiskowego

4. Struktura assessmentu i jego cel czyli co chcemy osiągnąć:

  • kontraktowanie spotkania z kandydatami
  • agenda i typ zadań
  • zachowania obserwatorów podczas wykonywania zadań – dlaczego?
  • ustalenie dalszych kroków – co po zakończeniu assessment center (informacja zwrotna, raport, rozmowa indywidualna)

5. Zadanie a wymagana kompetencja pracownika

  • jak zbudować zadania?
  • jak oceniać zadania
  • jak zbudować skalę ocen
  • zadanie a kompetencja

6. Zasady bezstronności w ocenie kompetencji

  • konfrontacja kilku ocen jednej osoby
  • doprecyzowywanie zachowań, umiejętności według których oceniamy poziom danej kompetencji
  • uwspólnianie oceny (spójność obserwacji minimalizuje błąd rekrutacyjny)

7. Trening prowadzenia i zarządzania Assessment Center

8. Trening udzielania instrukcji do zadań

9. Trening kontroli uczestników podczas wykonywania zadań

10. Zasady i główne punkty raportu assessment center

DZIEŃ TRZECI
(wersja on – line treningu prowadzona jest w grupach 6 osobowych w celu zmaksymalizowania efektu, dzień treningowy jest oddzielnym dniem dla chętnych, którzy chcą przeanalizować własne przypadki i wykorzystać w nich nowe narzędzia)

Trzeci dzień to trening i weryfikacja wiedzy i umiejętności.

  • Koncentracja na treningu –  opartego na nowo poznanych umiejętnościach,
  • Każdy uczestnik będzie miał zadanie przećwiczenie konkretnej sytuacji, która według niego jest tą, która zdarzy się za chwilę w jego organizacji
  • Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonej rozmowy i rekomendacje do pracy z klientem
  • Pracujemy nad konkretną retoryką i nad szczegółami np. rozmowy z pracownikiem
  • Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby przeanalizować progres własnego rozwoju – karta rozwoju i celów określonych w konkretnym terminie

Każde spotkanie z trenerami Saleswise to elastyczny program dostosowany do oczekiwań uczestników – nawet jeśli jest to szkolenie otwarte.

  • Zwiększenie kompetencji w obszarach budowania zadań kompetencyjnych
  • Trening umiejętności prowadzenia spotkań z kandydatami
  • Zapoznanie się  z zasadami działania assessment center: jego zaletami i zagrożeniami
  • Wypracowanie zadań i kart obserwacyjnych pod potrzeby wybranego poszukiwanego profilu do organizacji np. w której pracujesz

Szkolenie to warsztat dla osób, które chcą się dowiedzieć jak zbudować zadania, które dadzą odpowiedzi na temat kompetencji i zaangażowania kandydatów, których bierzemy pod uwagę do zatrudnienie w organizacji.

Odbiorcami szkolenia mogą być szefowie, działy HR , trenerzy, konsultanci biznesowi, rekruterzy.

Rozmowa kwalifikacyjna czasami może okazać się niewystarczająca do podjęcia decyzji o zatrudnieniu pracownika. Assessment Center dla mniejszych firm to dość droga usługa, a do tego rynek jest trudny i wielu kandydatów pozyskujemy z aktywnego rynku pracy, czyli np. z konkurencji… Ocena kompetencji  lub badanie kompetencji pracowników również wymaga profesjonalnego asesora. Ale umiejętność oceny pożądanych zachowań i wiedzy, która będzie przydatna właśnie w Twojej organizacji jest tym, z czym spokojnie poradzisz sobie dzięki tego typu szkoleniu.

 Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:

  • Assessment Center – poznasz zasady i cele i będziesz potrafił zbudować własny pod potrzeby organizacji
  • będziesz potrafił przygotować zadania i karty obserwacyjne
  • dowiesz się co obserwować i w jaki sposób
  • nauczysz się prowadzić assessment i budować poczucie komfortu wśród uczestników
  • poprawisz własną komunikację i poćwiczysz obserwacje zachowań ludzi
  • będziesz potrafił  porównać kandydata do benchmarku profilu, który zostanie stworzony przed wewnętrznym Assessment Center
  • dostaniesz komplet narzędzi, które sam wykorzystasz na potrzeby rekrutacji do twojej firmy
METODY PRACY PODCZAS ZAJĘĆ:
icon

wykład z części merytorycznych metody H2H

icon icon
icon

wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce

icon icon
icon

mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań

icon icon
icon

filmy szkoleniowe

icon icon
icon

symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)

icon icon
icon

analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych

icon icon
TO MY BĘDZIEMY PRZEPROWADZAĆ
SZKOLENIE DLA CIEBIE
avatar
Damian Feilhauer
Partner zarządzający
Damian Feilhauer
Partner zarządzający
O Damianie

Zorientowany na cele i zamianę wiedzy w działanie konsultant, trener, menedżer, headhunter, sprzedawca. Spędził 13 lat w branży usług profesjonalnych dla biznesu – (Wolters Kluwer SA) w roli sprzedawcy, dyrektora sprzedaży na poziomie regionalnym i globalnym, budował również standardy sprzedaży i zarządzania.

Od 2012r. doradza i szkoli w tym obszarze, a dodatkowo pomaga w rekrutacji odpowiednich ludzi na stanowiska sprzedażowe i menadżerskie. W wielu organizacjach wdrażał różne koncepcje sprzedaży i zarządzania wraz z narzędziami do mierzenia efektywności procesu. Entuzjasta działania wg zaplanowanego procesu, systemu wzbogaconego o psychologię, odpowiednią retorykę w biznesie i narzędzia komunikacji.

Współzałożyciel Saleswise i współtwórca filozofii Human to Human: Selling System, Recruitment System, Management System. Prelegent i mówca – otwarty na dzielenie się doświadczeniem, występuje na konferencjach, eventach związanych z rozwojem sprzedaży, zarządzania i rekrutacji.

avatar
Katarzyna Marciniak-Chwastek
dyrektor merytoryczny - partner zarządzający
Katarzyna Marciniak-Chwastek
dyrektor merytoryczny - partner zarządzający
O Katarzynie

Skoncentrowana na podnoszeniu skuteczności w sprzedaży i wdrażaniu nowych produktów na rynku. Na co dzień nastawiona na cel i działanie w rolach trenera, konsultanta, coacha i headhuntera. W trakcie warsztatów polegających na wspólnej pracy trenera i uczestników, w pełni opiera się na przykładach z danej branży i specyfiki firmy, koncentruje się na umiejętnościach, które można natychmiast wykorzystać w pracy handlowej i menadżerskiej.

12 lat związana ze sprzedażą na wszystkich szczeblach kariery zawodowej, tj. od przedstawiciela handlowego do szefa sprzedaży. 5 lat na stanowisku koordynator – trener oraz coach pracy handlowców, doradców techniczno – handlowych i regionalnych oraz dyrektorów sprzedaży branży instalacji sanitarnych i grzewczych – grupa Saint Gobain. Ze szkoleniami i projektami związana od 2008r. Ma w swoim dorobku setki dni spędzonych na sali szkoleniowej, a także 6 lat w terenie z przedstawicielami handlowymi. Doświadczona we wdrażaniu systemów planowania i raportowania sprzedaży przez zespoły sprzedażowe.

Współzałożyciel Saleswise i współtwórca filozofii Human to Human: Selling System, Recruitment System, Management System.

Zdecydowany na naszą ofertę?
A może masz pytanie? Wyślij wiadomość!

Każdego dnia pomagamy małym i dużym firmom rozwijać swój biznes. Jesteśmy grupą ludzi – pasjonatów, która gwarantuje jakość usług na najwyższym poziomie.

pokaż nr telefonu +48 604 543 688
pokaż adres e-mail kontakt@saleswise.pl

Biura firmy
Poznań

Saleswise Sp. z o.o.
ul. 28 czerwca 1956 r. 406, piętro 3,
61-441 Poznań

Wrocław

Saleswise Sp. z o.o.
ul. Magellana 17/6
51-505 Wrocław

Formularz konsultacyjny
* Pole wymagane