Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.
1. Matryca kompetencji
2. Typologia osobowości DISC
3. Tworzenie idealnego profilu kompetencyjnego dla organizacji – tworzenie benchmarku stanowiskowego
4. Struktura assessmentu i jego cel czyli co chcemy osiągnąć:
- kontraktowanie spotkania z kandydatami
- agenda i typ zadań
- zachowania obserwatorów podczas wykonywania zadań – dlaczego?
- ustalenie dalszych kroków – co po zakończeniu assessment center (informacja zwrotna, raport, rozmowa indywidualna)
5. Zadanie a wymagana kompetencja pracownika
- jak zbudować zadania?
- jak oceniać zadania
- jak zbudować skalę ocen
- zadanie a kompetencja
6. Zasady bezstronności w ocenie kompetencji
- konfrontacja kilku ocen jednej osoby
- doprecyzowywanie zachowań, umiejętności według których oceniamy poziom danej kompetencji
- uwspólnianie oceny (spójność obserwacji minimalizuje błąd rekrutacyjny)
7. Trening prowadzenia i zarządzania Assessment Center
8. Trening udzielania instrukcji do zadań
9. Trening kontroli uczestników podczas wykonywania zadań
10. Zasady i główne punkty raportu assessment center
Trzeci dzień to trening i weryfikacja wiedzy i umiejętności.
- Koncentracja na treningu – opartego na nowo poznanych umiejętnościach,
- Każdy uczestnik będzie miał zadanie przećwiczenie konkretnej sytuacji, która według niego jest tą, która zdarzy się za chwilę w jego organizacji
- Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonej rozmowy i rekomendacje do pracy z klientem
- Pracujemy nad konkretną retoryką i nad szczegółami np. rozmowy z pracownikiem
- Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby przeanalizować progres własnego rozwoju – karta rozwoju i celów określonych w konkretnym terminie
Każde spotkanie z trenerami Saleswise to elastyczny program dostosowany do oczekiwań uczestników – nawet jeśli jest to szkolenie otwarte.
- Zwiększenie kompetencji w obszarach budowania zadań kompetencyjnych
- Trening umiejętności prowadzenia spotkań z kandydatami
- Zapoznanie się z zasadami działania assessment center: jego zaletami i zagrożeniami
- Wypracowanie zadań i kart obserwacyjnych pod potrzeby wybranego poszukiwanego profilu do organizacji np. w której pracujesz
Szkolenie to warsztat dla osób, które chcą się dowiedzieć jak zbudować zadania, które dadzą odpowiedzi na temat kompetencji i zaangażowania kandydatów, których bierzemy pod uwagę do zatrudnienie w organizacji.
Odbiorcami szkolenia mogą być szefowie, działy HR , trenerzy, konsultanci biznesowi, rekruterzy.
Rozmowa kwalifikacyjna czasami może okazać się niewystarczająca do podjęcia decyzji o zatrudnieniu pracownika. Assessment Center dla mniejszych firm to dość droga usługa, a do tego rynek jest trudny i wielu kandydatów pozyskujemy z aktywnego rynku pracy, czyli np. z konkurencji… Ocena kompetencji lub badanie kompetencji pracowników również wymaga profesjonalnego asesora. Ale umiejętność oceny pożądanych zachowań i wiedzy, która będzie przydatna właśnie w Twojej organizacji jest tym, z czym spokojnie poradzisz sobie dzięki tego typu szkoleniu.
Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:
- Assessment Center – poznasz zasady i cele i będziesz potrafił zbudować własny pod potrzeby organizacji
- będziesz potrafił przygotować zadania i karty obserwacyjne
- dowiesz się co obserwować i w jaki sposób
- nauczysz się prowadzić assessment i budować poczucie komfortu wśród uczestników
- poprawisz własną komunikację i poćwiczysz obserwacje zachowań ludzi
- będziesz potrafił porównać kandydata do benchmarku profilu, który zostanie stworzony przed wewnętrznym Assessment Center
- dostaniesz komplet narzędzi, które sam wykorzystasz na potrzeby rekrutacji do twojej firmy
wykład z części merytorycznych metody H2H
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych