Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.
Rozpoczynamy od typologii klientów wg C.G. Junga, mającej istotny wpływ na dopasowanie w komunikacji z kandydatem. Będziemy uczyć się identyfikować typowe zachowania, aby następnie nauczyć się narzędzi, metod i słów, które użyte w odpowiedni sposób pokazują, jak przekonać kandydata z branży IT do niezobowiązującej rozmowy z klientem lub jak zainteresować go nową ofertą pracy.
- Typy DISC – ukierunkowane na branżę IT – jak ich rozpoznać?
- Jak komunikować się z różnymi typami kandydatów?
- Jak uzyskiwać jak najwyższą konwersję w komunikacji mailowej i bezpośredniej?
- Jak wyróżnić się wśród innych rekruterów IT, czyli mieć więcej zgód na kontakt.
- Jak podczas rozmowy obserwować potencjalnego kandydata i prowadzić rozmowę tak aby nie zniechęcić kandydata do udziału w procesie.
- Jak pytać? H2H Recruitment System – metodyka zadawania pytań – PROFILER.
- Jakich słów używać: na początku, w trakcie i na końcu rozmowy?
- Jak zabezpieczać kolejny kontakt z kandydatem – np. uczestnictwo w innych projektach .
To trening i weryfikacja sposobu prowadzenia rozmowy według metody H2H Recruitment System
- Koncentracja na treningu – prowadzimy rozmowy rekrutacyjne oparte na nowo poznanych umiejętnościach
- Każdy uczestnik będzie miał zadanie przeprowadzenia symulacji rozmowy z potencjalnym kandydatem, który ma pracę i nie zawsze jest otwarty na zmiany
- Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonej rozmowy i rekomendacje do dalszej pracy
- Pracujemy nad konkretną retoryką prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej
- Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby szybko przekonać się jak działają trenowane na zajęciach metody
- koncentrujemy się tylko na zawodach z branży IT
Szkolenie skierowane do osób, które rekrutują dla swojej firmy (dział HR, właściciel, manager) lub pracują dla agencji rekrutacyjnych i chcą zwiększyć skuteczność w pozyskiwaniu pracowników z branży IT.
Szkolenie zawiera praktyczne metody i narzędzia, które pokazują jak wyszukać i nawiązać kontakt z potencjalnym kandydatem, odpowiednio zaprezentować ofertę klienta, prowadzić rozmowy rekrutacyjne i zabezpieczać kolejne kroki procesu rekrutacyjnego Klient – Kandydat.
- Poznanie i przećwiczenie narzędzi do pozyskiwania kandydatów aktualnie pracujących lub otwartych na zmianę
- Budowanie warsztatu pracy rekrutera IT, który potrafi wyszukać odpowiedniego kandydata i przekonać go rozmowy
- Wypracowanie konkretnych sformułowań na każdy etap procesu rekrutacyjnego, które doprowadzą co najmniej do spotkania potencjalnego klienta z kandydatem
Ostatnio bardzo zyskuje na aktualności zdanie “ dobry pracownik IT jest drogi i trudny do znalezienia”. Faktem jest, że zarówno oczekiwania kandydatów jak i potrzeby pracodawców rosną z roku na rok, żeby nie powiedzieć z miesiąca na miesiąc.
Aby pozyskać jedną osobę do pracy z odpowiednimi kompetencjami i umiejętnościami, trzeba wykonać około 50 kontaktów wykorzystując różne narzędzia – ważna jest umiejętność researchu jak i komunikacji w momencie kiedy znajdziemy osobę na której bardzo nam zależy.
Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:
- Poznasz naturalne zachowania kandydata z perspektywy typologii DISC, nauczysz się rozpoznawać z kim rozmawiasz i będziesz wiedział jak dostosowywać retorykę do stylu zachowań
- Dowiesz się jak pisać zachęty do potencjalnych kandydatów i jak rozpoczynać rozmowy aby angażować w temat
- Rozpoznasz, czy reakcje kandydata są manipulacją, czy rzeczywistym zaangażowaniem w rozważenie nowej oferty pracy
- Zdobędziesz wiedzę, jak efektywnie zachęcać kandydatów IT do wzięcia udziału w rekrutacji
- Poznasz, co należy zrobić, aby realnie i konkretnie ocenić, czy kandydat naprawdę jest zainteresowany zmianą czy tylko przelicza benefity
- Uzyskasz praktyczną wiedzę o technikach w komunikacji, aby skutecznie wydobyć kluczowe informacje o zgodności kompetencji z oczekiwaniami klienta
wykład z części merytorycznych metody H2H
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych