NOWOCZESNE METODY I NARZĘDZIA REKRUTACYJNE

Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.

DZIEŃ PIERWSZY I DRUGI
(wersja on – line jest dostępna i zawiera 4 spotkania po 4h) 

Warsztat szkoleniowy obejmujący tematykę rekrutacji pracowników, rozpoczynamy od typologii kandydatów wg C.G. Junga, mającej istotny wpływ na dopasowanie w komunikacji podczas rozmowy rekrutacyjnej i na zbudowanie profilu osoby, której potrzebujemy do roli w organizacji.

1. Profil kandydata – jak go zbudować?

  • rola w organizacji
  • typ człowieka
  • benchmark rynku
  • doświadczenia
  • wykształcenie
  • PROFILER – zasady

2. Rekrutacja i selekcja kandydatów (rynek, konkurencja czyli headhunting)

  • ogłoszenia
  • direct search
  • pozyskiwanie kandydatów z konkurencji

3. Narzędzia komunikacji przydatne podczas rozmów rekrutacyjnych pod kątem:

  • zbadania stylu osobowości
  • roli i odpowiedzialności
  • motywacji i zaangażowanie

4. Rozmowa rekrutacyjna – etapy

  • pytania rekrutacyjne według modelu PROFILER
  • profil kandydata a zgodność podczas rozmowy rekrutacyjnej

5. Elementy sprzedaży w rekrutacji

  • cechy headhuntera
  • pozyskanie kandydatów, którzy nie szukają pracy czyli jak pozyskiwać najlepszych
  • metody weryfikacji kompetencji
  • metody weryfikacji zaangażowania

6. Struktura rozmowy headhuntera z kandydatem, którego trzeba przekonać do rozmowy z potencjalnym pracodawcą

  • jak zachęcać zniechęcając?
  • jak pytać?
  • jak pytać i co mówić  aby wzbudzać zainteresowanie?
  • jak sprzedawać ofertę klienta?

Inne obszary mogą pojawić się nawet w szkoleniu otwartym, bo każde z nich jest poprzedzone indywidualnymi oczekiwaniami uczestników, bo szkolenie jest dla grupy nie dla trenera i bardzo respektujemy tę zasadę podczas dopracowywania każdej merytoryki do zajęć.

DZIEŃ TRZECI
(wersja on – line treningu prowadzona jest w grupach 6 osobowych w celu zmaksymalizowania efektu, dzień treningowy jest oddzielnym dniem dla chętnych, którzy chcą  przeanalizować własne przypadki i wykorzystać w nich nowe narzędzia)

Trzeci dzień to trening i weryfikacja sposobu zarządzania przez cele według metody H2H Recruitment  System

  • Koncentracja na treningu – prowadzimy  metodą symultany i symultany odwróconej
  • Każdy uczestnik będzie miał zadanie zmierzyć się z tym co ma dla niego znaczenie w pracy
  • Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonej rozmowy i rekomendacje do pracy własnej
  • Pracujemy nad konkretną retoryką komunikacji z danym typem pracownika
  • Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby szybko przekonać się jak działają nasze metody według H2H Recruitment System

Każde szkolenie rekrutacyjne to elastyczny program dostosowany do oczekiwań uczestników. Zarówno początkujący jak i zaawansowany rekruter ma szansę popracować nad obszarami, na których mu zależy.

  • Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu selekcji i rekrutacji pracowników
  • Nabycie wiedzy – jak skutecznie przeprowadzić selekcję kandydatów na pracowników z nadesłanych CV
  • Przetrenowanie narzędzi rekrutacyjnych w ćwiczeniach.
  • Zapoznanie się z narzędziem do zadawania pytań PROFILER
  • Wypracowanie benchmarku stanowisk na które aktualnie rekrutujesz lub będziesz rekrutował

Dla wszystkich, którzy prowadzą selekcję i rekrutację pracowników. Szkolenie  z rekrutacji zawiera trochę wiedzy podstawowej, bez opanowania której trudno o dobry proces rekrutacyjny, z drugiej jednak strony uczestnicy, którzy z niego skorzystali mówią, że „podstawowa wiedza podana jest w zaawansowany sposób„. Dobór pracownika i metody rekrutacji to złamanie schematu w celu zainteresowania jak największej ilości potencjalnych kandydatów.

Krąży taka opinia od lat, że o dobrych pracowników nie jest łatwo… teraz do niej doszła kolejna, że trudno o jakichkolwiek pracowników… żart? Jeśli nawet  to mało optymistyczny. Rekrutacja i selekcja pracowników to bardzo trudna “ robota”, tym bardziej, że nie mamy już  zazwyczaj kilkuset zgłoszeń na jedno miejsce, a nawet coraz częściej zaczynamy się rozglądać za pracownikami z konkurencji, którzy aktywnie nie poszukują pracy. Szkolenie na które Was zapraszamy zawiera przede wszystkim rzetelne narzędzia, do rekrutacji i selekcji pracowników. 

Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:

  • zdobędziesz wiedzę na temat zasad budowania profilu osoby, której potrzebujesz
  • jeśli zdecydujesz się na opublikowanie ogłoszenia to potrenujesz jego budowanie w taki sposób aby łamał schemat i podnosił skuteczność w odbiorze
  • będziesz wiedział jak przygotować siebie do rozmowy rekrutacyjnej
  • poćwiczysz metody, które budują zaufanie, dzięki czemu lepiej uda Ci się poznać potencjalnych kandydatów
  • poznasz metodykę zadawania pytań według PROFILER
  • zapoznasz się z narzędziami wspierającymi rekrutacje – testy, badania, symulacje
  • będziesz wiedział jak samodzielnie poprowadzić rozmowę rekrutacyjną
  • rozwiniesz  umiejętności sporządzania profilu kompetencyjnego  kandydata i doboru strategii rekrutacji kandydatów do strategii firmy
  • poznasz lub przećwiczysz  narzędzia rekrutacji i selekcji pracowników
  • zminimalizujesz błędy rekrutacyjne, albo będziesz umiał je analizować po nieudanej rekrutacji
METODY PRACY PODCZAS ZAJĘĆ:
icon

wykład z części merytorycznych metody H2H

icon icon
icon

wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce

icon icon
icon

mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań

icon icon
icon

filmy szkoleniowe

icon icon
icon

symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)

icon icon
icon

analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych

icon icon
TO MY BĘDZIEMY PRZEPROWADZAĆ
SZKOLENIE DLA CIEBIE
avatar
Damian Feilhauer
Partner zarządzający
Damian Feilhauer
Partner zarządzający
O Damianie

Zorientowany na cele i zamianę wiedzy w działanie konsultant, trener, menedżer, headhunter, sprzedawca. Spędził 13 lat w branży usług profesjonalnych dla biznesu – (Wolters Kluwer SA) w roli sprzedawcy, dyrektora sprzedaży na poziomie regionalnym i globalnym, budował również standardy sprzedaży i zarządzania.

Od 2012r. doradza i szkoli w tym obszarze, a dodatkowo pomaga w rekrutacji odpowiednich ludzi na stanowiska sprzedażowe i menadżerskie. W wielu organizacjach wdrażał różne koncepcje sprzedaży i zarządzania wraz z narzędziami do mierzenia efektywności procesu. Entuzjasta działania wg zaplanowanego procesu, systemu wzbogaconego o psychologię, odpowiednią retorykę w biznesie i narzędzia komunikacji.

Współzałożyciel Saleswise i współtwórca filozofii Human to Human: Selling System, Recruitment System, Management System. Prelegent i mówca – otwarty na dzielenie się doświadczeniem, występuje na konferencjach, eventach związanych z rozwojem sprzedaży, zarządzania i rekrutacji.

avatar
Katarzyna Marciniak-Chwastek
dyrektor merytoryczny - partner zarządzający
Katarzyna Marciniak-Chwastek
dyrektor merytoryczny - partner zarządzający
O Katarzynie

Skoncentrowana na podnoszeniu skuteczności w sprzedaży i wdrażaniu nowych produktów na rynku. Na co dzień nastawiona na cel i działanie w rolach trenera, konsultanta, coacha i headhuntera. W trakcie warsztatów polegających na wspólnej pracy trenera i uczestników, w pełni opiera się na przykładach z danej branży i specyfiki firmy, koncentruje się na umiejętnościach, które można natychmiast wykorzystać w pracy handlowej i menadżerskiej.

12 lat związana ze sprzedażą na wszystkich szczeblach kariery zawodowej, tj. od przedstawiciela handlowego do szefa sprzedaży. 5 lat na stanowisku koordynator – trener oraz coach pracy handlowców, doradców techniczno – handlowych i regionalnych oraz dyrektorów sprzedaży branży instalacji sanitarnych i grzewczych – grupa Saint Gobain. Ze szkoleniami i projektami związana od 2008r. Ma w swoim dorobku setki dni spędzonych na sali szkoleniowej, a także 6 lat w terenie z przedstawicielami handlowymi. Doświadczona we wdrażaniu systemów planowania i raportowania sprzedaży przez zespoły sprzedażowe.

Współzałożyciel Saleswise i współtwórca filozofii Human to Human: Selling System, Recruitment System, Management System.

Zdecydowany na naszą ofertę?
A może masz pytanie? Wyślij wiadomość!

Każdego dnia pomagamy małym i dużym firmom rozwijać swój biznes. Jesteśmy grupą ludzi – pasjonatów, która gwarantuje jakość usług na najwyższym poziomie.

pokaż nr telefonu +48 604 543 688
pokaż adres e-mail kontakt@saleswise.pl

Biura firmy
Poznań

Saleswise Sp. z o.o.
ul. 28 czerwca 1956 r. 406, piętro 3,
61-441 Poznań

Wrocław

Saleswise Sp. z o.o.
ul. Magellana 17/6
51-505 Wrocław

Formularz konsultacyjny
* Pole wymagane