Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.
Pierwszy i drugi dzień zawiera poniższe obszary wiedzy połączonej z ćwiczeniami
- Autodiagnoza własnego stylu osobowości – predyspozycje do prowadzenia rozmów z innymi
- Diagnoza zespołu, z którym pracuję: Typ, Postawa, Role Grupowe, Wartości
- Główne zasady prowadzenia rozmów: komunikacja dwustronna, słuchanie i parafrazowanie myśli, porządkowanie rozmów, zamykanie z ustalaniem dalszych kroków, sprawdzanie poziomu porozumienia
- Etapy rozmowy z pracownikiem wg. H2H Management System
- Typy rozmów i różnice w strukturze, podejściu i retoryce:
1.rozmowy oceniające (ocena okresowa, ocena roczna)
2.rozmowy motywujące i rozwojowe
3.rozmowy coachingowe
4.rozmowy dyscyplinujące i interwencyjne
Trzeci dzień to trening i weryfikacja sposobu zarządzania przez cele według metody H2H Management System
- Koncentracja na treningu – prowadzimy rozmowy oparte na nowo poznanych umiejętnościach
- Każdy uczestnik będzie miał zadanie wykonania symulacji wybranego typu rozmowy z pracownikiem, z zachowaniem wszystkich zasad jej prowadzenia
- Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonego ćwiczenia i rekomendacje do pracy
- Pracujemy nad konkretną retoryką i nad szczegółami rozmowy z pracownikiem
- Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby przeanalizować progres własnego rozwoju – karta rozwoju i celów określonych w konkretnym terminie
Każde spotkanie z trenerami Saleswise to elastyczny program dostosowany do oczekiwań uczestników – nawet jeśli jest to szkolenie otwarte.
- Trening podnoszenia umiejętności komunikacji z drugim człowiekiem
- Nabycie wiedzy o tym czego potrzebują inni i dlaczego tak się dzieje, że potrzebują czegoś innego niż Ty
- Trening trudnych rozmów (informacja zwrotna, panowanie nad emocjami)
- Trening różnych struktur prowadzenia rozmowy (feedback)
- Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się z innymi
Dla kierowników, przyszłych kierowników, właścicieli mikroprzedsiębiorstw lub małych firm, dla wszystkich którym zależy, aby zespół, za który są odpowiedzialni czuł się doceniony, rozwijał się a jednocześnie realizował cele firmy (ukierunkowanie na turkusowe zarządzanie organizacją).
Jeśli masz zamiar, albo już w zakresie Twoich obowiązków jest zarządzanie zespołem pracowników, to warto abyś poznał lub potrenował komunikację opartą o cele. Ułatwi Ci to nie tylko pracę, ale pozwoli zmniejszyć rotację, bo np. będziesz wcześniej wiedział, że pracownik nie do końca jest zadowolony ze swojego zakresu obowiązków, albo się nie rozwija, męczy się w pracy, bądź czuje się po prostu nie doceniany.
Jak rozmawiać z pracownikami o błędach, jak przeprowadzić rozmowę oceniającą ich pracy, jak prowadzić dialog, który ma zmienić zachowanie drugiej osoby w taki sposób aby nie demotywować jej do działania (elementy turkusowego zarządzania)?
Każdy menedżer ma te dylematy – zwłaszcza w dzisiejszych czasach kiedy z jednej strony zależy nam aby nie stracić dobrego pracownika, z drugiej strony motywować go, rozwijać i ukierunkowywać tak, aby wykonywał swój zakres obowiązków, nawet wtedy gdy rozwój oznacza wychodzenie ze swojej strefy komfortu.
Szkolenie uczy rozmowy, daje narzędzia i pokazuje struktury, które przede wszystkim ułatwiają komunikację podwładnym m.in. w takich zakresach jak: rozmowa oceniająca, korygująca, motywacyjna, rozwojowa.
Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:
- przede wszystkim popracujesz nad inną rozmową według H2H Management System
- dowiesz się jak i sam zbudujesz instrukcję komunikacji z danym typem pracownika
- nauczysz się retoryki do typu D, I, S, C – będziesz wiedział jak dobrać słowa, a których nie używać
- dowiesz się jak zarządzać rozmową trudną i mało przyjemną dla każdej ze stron – trudne rozmowy z pracownikami
- potrenujesz panowanie nad emocjami, w momencie agresywnego słownego zachowania podwładnego – sposoby motywacji do pracy
- zbudujesz własne dopasowane do twojej organizacji struktury prowadzenia rozmów
- dostaniesz wiele przydatnych narzędzi, które sam będziesz potrafił dopasować do aktualnej sytuacji w Twojej organizacji
- rozwiniesz kompetencje i rozróżnisz rozmowy oceniające od coachingowych, kontrolujące od rozwijających, motywujące od feedbacku opartego na wyniku
wykład z części merytorycznych metody H2H
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych