Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.
Pierwszy i drugi dzień zawiera poniższe obszary wiedzy połączonej z ćwiczeniami
- Autodiagnoza własnego stylu osobowości – predyspozycje do prowadzenia rozmów z innymi.
- Macierz klientów – jak je tworzyć, analizować i jaki jest cel?
- Prawa perswazji i manipulacji – jak z nich korzystać?
- Główne zasady prowadzenia rozmów: komunikacja dwustronna, słuchanie i parafrazowanie myśli, porządkowanie rozmów, zamykanie z ustalaniem dalszych kroków, sprawdzanie poziomu porozumienia.
- Etapy rozmowy z klientem wg. H2H Selling System.
- Typy rozmów i różnice w strukturze, podejściu i retoryce.
- Wpływ doboru słów, czyli komunikacja a typ osobowości.
- Zalety spójnej komunikacji niewerbalnej podczas kontaktu z klientem.
- Słownik wyrażeń wymaganych i zakazanych w stosunku do typu osobowości z którym się komunikujemy.
Trzeci dzień to trening i weryfikacja sposobu zarządzania przez cele według metody H2H Selling System
- Koncentracja na treningu – prowadzimy rozmowy oparte na nowo poznanych umiejętnościach.
- Każdy uczestnik będzie miał zadanie wykonania symulacji wybranego typu rozmowy z klientem, z wykorzystaniem nabytych umiejętności związanych z komunikacja werbalną i niewerbalną.
- Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonej rozmowy i rekomendacje do pracy z klientem.
- Pracujemy nad konkretną retoryką i nad szczegółami rozmowy.
- Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby przeanalizować progres własnego rozwoju – karta rozwoju i celów określonych w konkretnym terminie.
Każde spotkanie z trenerami Saleswise to elastyczny program dostosowany do oczekiwań uczestników.
- Trening podnoszenia umiejętności komunikacji z drugim człowiekiem (komunikacja perswazyjna)
- Nabycie wiedzy o tym czego potrzebują klienci i dlaczego tak się dzieje, że niektórzy reagują na ból, inni na potrzeby, a jeszcze inni na cele
- Pogłębianie umiejętności prowadzenia rozmów z klientem (trening piłkarski – ćwiczenie – analiza – korekta – powtórka….)
- Nabycie wiedzy pomocnej w pogłębionym prowadzeniu rozmowy z klientem, co powoduje, że on sam sobie sprzedaje
Jeśli czujesz, że z jakiegoś powodu inni na Twoje zachowanie i słowa, czyli komunikację werbalną i niewerbalną reagują nie tak jak sobie zakładałeś, pomimo, że masz dobre intencje i zależy Ci, aby klient był zadowolony z Twojej oferty lub obsługi, to warto abyś zgłębił temat retoryki komunikacyjnej dostosowanej do Twojego rozmówcy.
Efekty i Twoje odkrycia mogą być zaskakujące!
Szkolenie – warsztat z retoryki i komunikacji z klientem to przede wszystkim praca ze słowem, budowanie zdań w taki sposób, aby działały perswazyjnie i oddziaływały w zamierzony sposób na rozmówcę. Uczestnicy zajęć będą pracować nad tym jak za pomocą bardzo precyzyjnie dobranych narzędzi sprzedaży do typu osobowości i motywacji klienta wpłynąć na proces decyzji o zakupie lub odpowiednio wcześniej odkryć, że nie jest to moment, w którym klient jest zdecydowany na jakikolwiek produkt lub rozwiązanie (oferta, która jest składana tylko dla porównania z konkurencją lub klient bada rynek). Całe zajęcia opierają się o narzędzia i system sprzedaży H2H Selling System.
Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:
- przede wszystkim popracujesz nad inną rozmową według H2H Selling System
- dowiesz się jak łączyć słowa w taki sposób aby zmaksymalizować wpływ i wykorzystać skuteczna komunikację do realizacji celu
- nauczysz się retoryki do typu D, I, S, C – będziesz wiedział jak dobrać słowa, a których nie używać, aby kontakt z klientem i obsługa klienta była tym czego on oczekuje
- poznasz własne talenty i ograniczenia, które powodują, że z jednym klientem relacja buduje się po kilku minutach a z drugim po prostu nie ma tej przysłowiowej chemii
- Nauczysz się do perfekcji zarządzać każdym etapem rozmowy z klientem po opanowaniu stylu komunikacji Twojego rozmówcy
- Potrenujesz połączenie komunikacji werbalnej z komunikacją niewerbalną
- Zwiększysz skuteczność poprzez umiejętność dobierania technik wywierania wpływu do odpowiedniej sytuacji
wykład z części merytorycznych metody H2H
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych