Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.
Pierwszy i drugi dzień zawiera poniższe obszary wiedzy połączonej z ćwiczeniami
- Skąd w firmach konflikty: ludzie, procedury, zmiany, dominacje, szefowie, oczekiwania
- Ocena ryzyka rozwijającego się konfliktu: fotografie głównych bohaterów
- Bariery w komunikacji, strefy komfortu, emocje, stereotypy
- Mapy konfliktu – budowanie i analiza
- Słowo ma znaczenie czyli jak mocno retoryka komunikacji musi być dostosowana do typu pracownika jego osobowości i map emocji
- DISC jako podstawa podczas rozwiązywania konfliktu w pracy
- Narzędzia komunikacji i techniki relacje
- Struktura i zasady organizowania konfrontacji
- Obiektywizm podczas rozmów o ognisku konfliktu
- Trening rozmów ze skonfliktowanymi osobami – studia przypadków
- Własne przykłady konfliktu i analiza ich źródeł
- Stres jak najgorszy doradca podczas sytuacji konfliktowych – jak z nim pracować?
- Obrona przed krytyką: narzędzia i sposoby panowania nad emocjami
Trzeci dzień to trening i weryfikacja sposobu zarządzania przez cele według metody H2H Management System
- Koncentracja na treningu – prowadzimy rozmowy oparte na nowo poznanych umiejętnościach
- Każdy uczestnik będzie miał zadanie przećwiczenie konkretnej sytuacji, która według niego jest tą, która zdarza się, albo może zdarzyć w jego firmie
- Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonej rozmowy i rekomendacje do pracy z klientem,
- Pracujemy nad konkretną retoryką i nad szczegółami np. rozmowy z pracownikiem
- Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby przeanalizować progres własnego rozwoju – karta rozwoju i celów określonych w konkretnym terminie
Każde spotkanie z trenerami Saleswise to elastyczny program dostosowany do oczekiwań uczestników – nawet jeśli jest to szkolenie otwarte.
- Zwiększenie kompetencji w obszarach rozwiązywania trudnych sytuacji w zespole
- Trening umiejętności prowadzenia rozmów ze skonfliktowanymi stronami
- Zapoznanie się z zasadami działania podczas konfliktu, aby jego poziom nie zakłócił sprawnego funkcjonowania firmy
- Wypracowanie schematów zachowań w różnych sytuacjach konfliktowych w organizacji
Dla kierowników, przyszłych kierowników, właścicieli mikroprzedsiębiorstw lub małych firm, dla wszystkich którym zależy, na tym aby zespół rozumiał, że konflikt nie rozwija organizacji, a skuteczna komunikacja, nawet jeśli jest czasami burzliwa jak we włoskiej rodzinie świetnie napędza i motywuje do działania. Dlatego szkolenia jest dla tych, którzy chcą nauczyć się tego odróżniać i zadziałać efektywnie w sytuacji konfliktowej.
Nie ma firmy bez konfliktów i nie ma rozwoju, jeśli konflikt narasta i zaczyna niszczyć firmę od środka. Warto znać metody, które pomogą szybko go zażegnać. Komunikacja podczas konfliktu jest kluczową umiejętnością szczególnie menedżerów, bo to oni w pewien sposób są odpowiedzialni za wykrycie konfliktu w zespole w najwcześniejszej fazie, za analizę trudności, które spowodowały konflikt i oczywiście za jego rozwiązanie czyli wyczyszczenie nieporozumień i otwarcie nowego rozdziału w relacjach.
Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:
- szybciej zauważysz konflikt w zespole, bo będziesz potrafił obserwować zachowania ludzi
- pokierujesz konfliktem i zaangażujesz strony do poszukiwania rozwiązań
- będziesz potrafił rozmawiać ze skonfliktowanymi stronami
- poprawisz komunikację w zespole
- będziesz wiedział kiedy, zespół nie ma szans się dogadać i współpracować – będzie Ci łatwiej podjąć świadome decyzje rekrutacyjne
- pogłębisz wiedzę na temat skutecznej komunikacji z każdym z Twoich pracowników
- zbudujesz własne dopasowane do twojej organizacji struktury prowadzenia rozmów
- dostaniesz komplet narzędzi, które sam będziesz potrafił dopasować do aktualnej sytuacji w Twojej organizacji
wykład z części merytorycznych metody H2H
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych