Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.
Rozpoczynamy od typologii klientów wg C.G. Junga, mającej istotny wpływ na dopasowanie w komunikacji z kandydatem. Będziemy uczyć się identyfikować typowe zachowania, aby następnie nauczyć się narzędzi, metod i słów, które użyte w odpowiedni sposób pokazują, jak przekonać kandydata nie szukającego pracy i nowych wyzwań do niezobowiązującej rozmowy z klientem lub jak zainteresować go nową ofertą pracy.
- Jakim jestem rekruterem, jakie mam ograniczenia i silne strony?
- Jak komunikować się z różnymi typami kandydatów?
- Jak inspirować w komunikacji mailowej i bezpośredniej?
- Jak zdobywać dostęp do osób których nie ma w Social Mediach?
- Jak podczas rozmowy obserwować potencjalnego kandydata i prowadzić rozmowę w różnych kierunkach?
- Jakie powinny być etapy w procesie rekrutacyjnym aby z jak największym prawdopodobieństwem doprowadzić do nawiązania współpracy.
- Jak pytać? H2H Recruitment System – metodyka zadawania pytań.
- Jak wycofywać się w trudnych sytuacjach i dalej budować relacje?
- Jakich słów używać: na początku, w trakcie i na końcu rozmowy?
- Jak zabezpieczać kolejny kontakt z kandydatem – np. uczestnictwo w innych projektach
To trening i weryfikacja sposobu prowadzenia rozmowy według metody H2H Recruitment System
- Koncentracja na treningu – prowadzimy rozmowy rekrutacyjne oparte na nowo poznanych umiejętnościach
- Każdy uczestnik będzie miał zadanie przeprowadzenia symulacji rozmowy z potencjalnym kandydatem, który ma pracę i nie zawsze jest otwarty na zmiany.
- Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonej rozmowy i rekomendacje do dalszej pracy
- Pracujemy nad konkretną retoryką prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej
- Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby szybko przekonać się jak działają trenowane na zajęciach metod
- Poznanie i przećwiczenie narzędzi do pozyskiwania kandydatów aktualnie posiadających stałą pracę lub nie szukających pracy
- Budowanie warsztatu pracy headhuntera, który potrafi wyszukać odpowiedniego kandydata i przekonać go do rozważenia rozmowy z innym pracodawcą o współpracy
- Wypracowanie konkretnych sformułowań na każdy etap procesu rekrutacyjnego, które doprowadzą co najmniej do spotkania potencjalnego klienta z potencjalnym kandydatem
Szkolenie skierowane do osób, które rekrutują dla swojej firmy (dział HR, właściciel, menager) lub pracują dla agencji rekrutacyjnych i chcą zwiększyć skuteczność w pozyskiwaniu pracowników np. z konkurencji.
Szkolenie zawiera praktyczne metody i narzędzia, które pokazują jak nawiązywać kontakt z potencjalnym kandydatem, odpowiednio zaprezentować ofertę klienta, prowadzić rozmowy rekrutacyjne i zabezpieczać kolejne kroki procesu kontaktu Klient – Kandydat.
Rynek pracy w ostatniej dekadzie nie jest łatwy ani dla pracodawcy ani dla rekrutera. Aby zdobyć dobrego kandydata do własnej firmy nie wystarczy ogłoszenie na portalu “praca”. Trzeba coraz częściej sięgnąć po osobę, która ma pracę i po prostu potrafić ją zainspirować do zmiany.
Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:
- Poznasz naturalne zachowania kandydata z perspektywy typologii DISC, nauczysz się rozpoznawać z kim rozmawiasz i będziesz wiedział jak dostosowywać retorykę do stylu zachowań
- Dowiesz się jak pisać zachęty do potencjalnych kandydatów i jak rozpoczynać rozmowy aby angażować w temat
- Rozpoznasz, czy reakcje kandydata są skrytą grą i manipulacją, czy rzeczywistym zaangażowaniem w rozważenie nowej oferty pracy
- Zdobędziesz wiedzę, jak efektywnie inspirować osoby do zmiany pracy
- Poznasz, co należy zrobić, aby realnie i konkretnie ocenić, czy kandydat naprawdę jest zainteresowany zmianą czy tylko liczy na polepszenie warunków wynagrodzenia
- Uzyskasz praktyczną wiedzę o technikach w komunikacji, aby skutecznie wydobyć kluczowe informacje o zgodności profilu z oczekiwaniami klienta
wykład z części merytorycznych metody H2H
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych