Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.
Zawsze rozpoczynamy od filozofii H2H Recruitment System i narzędzi, które później nanosimy na etapy rozmowy rekrutacyjnej.
- Jakim jestem rekruterem, jakie mam ograniczenia i silne strony – DISC
- Jak komunikujemy się między sobą i jak na wzajemne rozumienie wpływają różnice naszych typów?
- Jak inspirować w komunikacji mailowej i bezpośredniej?
- Jak budować profil poszukiwanego kandydata z klientem dla którego pracujesz?
- Jak prowadzić rozmowę według modelu PROFILER lub jak budować odpowiednie zadania assessment Center pod oczekiwany profil kandydata?
- Jak podczas rozmowy obserwować potencjalnego kandydata i prowadzić rozmowę w różnych kierunkach?
- Jakie powinny być etapy w procesie rekrutacyjnym aby z jak największym prawdopodobieństwem zarekomendować odpowiednia osobę?
- Jak omawiać z klientem i kandydatem raporty DISC?
- Jak pytać? H2H Recruitment System – metodyka zadawania pytań.
- Jak wycofywać się w trudnych sytuacjach i dalej budować relacje?
- Jakich słów używać: na początku, w trakcie i na końcu rozmowy?
- Jak zabezpieczać kolejny kontakt z kandydatem – np. uczestnictwo w innych projektach?
Trzeci dzień to trening i weryfikacja sposobu prowadzenia rozmowy według metody H2H Recruitment System
- Koncentracja na treningu – prowadzimy rozmowy rekrutacyjne oparte na nowo poznanych umiejętnościach
- Każdy uczestnik będzie miał zadanie przeprowadzenia symulacji rozmowy z potencjalnym kandydatem, omówienie raportu D3 i ułożenie zadania na assessment
- Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonej rozmowy i rekomendacje do dalszej pracy
- Pracujemy nad konkretną retoryką prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej
- Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby szybko przekonać się jak działają trenowane na zajęciach metody
- Poznanie i przećwiczenie narzędzi do budowania szczegółowego profilu kandydata
- Zapoznanie się z narzędziami, które warto wykorzystać podczas rozmowy rekrutacyjnej (metodyka pytań – model PROFILER)
- Budowanie warsztatu pracy rekrutera z klientem, który szuka managera do swojej organizacji
- Wypracowanie konkretnych sformułowań na każdy etap procesu rekrutacyjnego, które pomogą upewnić siebie i klienta w słuszności decyzji o wyborze.
Szkolenie skierowane jest do bardziej doświadczonych osób, które zajmują się rekrutacją dla swojej firmy (dział HR, właściciel, menager) lub pracują dla agencji rekrutacyjnych i chcą zwiększyć nie tylko skuteczność ale i trafność w rekomendowaniu odpowiednich kandydatów.
Szkolenie zawiera praktyczne metody i narzędzia, które pokazują jak zbudować pełny profil kandydata, na jakie elementy poza doświadczeniem i wymaganymi kompetencjami należy zwrócić uwagę, z kim warto rozmawiać w firmie klienta zanim “wyruszymy na poszukiwania odpowiedniej osoby”.
Aby zarekomendować menadżera, którego kompetencje będą pasowały do wyzwań organizacji często nie wystarczy aplikacja potwierdzająca zakres doświadczeń i rozmowa rekrutacyjna. Potrzebujemy zweryfikowania wielu zmiennych, do których nowy manager będzie się w stanie dopasować. Rekruterzy zajmujący się wyszukiwaniem odpowiedniej osoby na stanowiska managerskie mają często trudne i złożone zadanie.
Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:
- Poznasz naturalne zachowania kandydata z perspektywy typologii DISC, nauczysz się rozpoznawać z kim rozmawiasz i będziesz wiedział jakie cechy powinien posiadać aby pasował do organizacji Twojego klienta
- Dowiesz się jak jak stosować model PROFILER i jakie korzyści daje Ci jego stosowanie
- Nauczysz się/rozwiniesz umiejętności doradcze – będziesz potrafił zaproponować odpowiedniego kandydata nawet w sytuacji kiedy klient nie do końca będzie wiedział kto będzie najbardziej wartościowy dla jego organizacji (weryfikacja dopasowania z pominięciem emocji)
- Poszerzysz swoja wiedze na temat struktury karty rekomendacyjnej kandydata dla klienta
- Uzyskasz praktyczną wiedzę o technikach komunikacji, aby skutecznie wydobyć kluczowe informacje o zgodności profilu z oczekiwaniami klienta podczas assessmentu, rozmowy rekrutacyjnej
- Nauczysz się czytać badania kandydata pod kątem dopasowania do oczekiwań profilowych
wykład z części merytorycznych metody H2H
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych