BUDOWANIE PROFILI KANDYDATÓW NA STANOWISKA BIZNESOWE

Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.

DZIEŃ PIERWSZY I DRUGI
(wersja on – line jest dostępna i zawiera 4 spotkania po 4h)

Warsztat szkoleniowy obejmujący tematykę rekrutacji pracowników, rozpoczynamy od typologii kandydatów wg C.G. Junga, mającej istotny wpływ na dopasowanie w komunikacji podczas rozmowy rekrutacyjnej i na zbudowanie profilu biznesowego osoby, której potrzebujemy do roli w organizacji.

1. Profil biznesowy kandydata – jak go zbudować?

  • rola w organizacji
  • cele biznesowe
  • typ rynku , który dostaje (leady, bark leadów, bazę klientów)
  • wolumen sprzedaży
  • długość procesu sprzedaży
  • sposób pozyskiwania klienta
  • typ człowieka
  • benchmark rynku
  • doświadczenia
  • wykształcenie
  • PROFILER – zasady

2. Rekrutacja i selekcja kandydatów

  • ogłoszenia
  • direct search
  • pozyskiwanie kandydatów z konkurencji
  • pozyskiwanie kandydatów przez kontakt na LN lub bezpośrednio przez telefon

3. Mapa zachowań:

  • wymaganych
  • oczekiwanych
  • nie akceptowalnych

4. Oczekiwania wynikowe

  • znajomość rynku i klientów
  • znajomość konkurencji
  • poziom obrotów w poprzednich organizacjach!!!

5. Narzędzia komunikacji przydatne podczas rozmów rekrutacyjnych pod kątem:

  • zbadania stylu osobowości
  • roli i odpowiedzialności
  • motywacji i zaangażowania

6. Rozmowa rekrutacyjna – jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich czyli komunikacja

  • pytania rekrutacyjne według modelu PROFILER
  • profil kandydata a zgodność podczas rozmowy rekrutacyjnej

7. Dodatkowe narzędzia, które mogą wesprzeć rekrutację

  • jak budować zadania rekrutacyjne
  • jak stworzyć mini assessment  i karty obserwacji zachowań kandydatów
  • analiza zachowań

Inne obszary mogą pojawić się nawet w szkoleniu otwartym, bo każde z nich jest poprzedzone indywidualnymi oczekiwaniami uczestników, bo szkolenie jest dla grupy nie dla trenera i bardzo respektujemy tę zasadę podczas dopracowywania każdej merytoryki do zajęć.

DZIEŃ TRZECI
(wersja on – line treningu prowadzona jest w grupach 6 osobowych w celu zmaksymalizowania efektu, dzień treningowy jest oddzielnym dniem dla chętnych, którzy chcą przeanalizować własne przypadki i wykorzystać w nich nowe narzędzia)

To trening i weryfikacja sposobu zarządzania przez cele według metody H2H Management  System

  • Koncentracja na treningu – prowadzimy metodą symultany i symultany odwróconej
  • Każdy uczestnik będzie miał zadanie zmierzyć się z tym co ma dla niego znaczenie w pracy
  • Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonej rozmowy i rekomendacje do pracy z pracownikiem
  • Pracujemy nad konkretną retoryką komunikacji z danym typem pracownika
  • Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby szybko przekonać się jak działają nasze metody według H2H Recruitment System

Każde szkolenie rekrutacyjne to elastyczny program dostosowany do oczekiwań uczestników. Zarówno początkujący jak i zaawansowany rekruter ma szansę popracować nad obszarami, na których mu zależy.

  • Nabycie umiejętności budowania profilu idealnego kandydata
  • Nabycie wiedzy – jak skutecznie przeprowadzić selekcję celów wymaganych na takie stanowisko – co tak naprawdę będzie realizował nowy pracownik i jakie powinien mieć kompetencje, żeby szybko osiągał wyniki
  • Nabycie wiedzy zwanej tajemną, która jest kluczowa w komunikacji z innymi – system H2H Recruitment System – szkolenia z rekrutacji
  • Zapoznanie się z narzędziem do zadawania pytań PROFILER
  • Wypracowanie benchmarku stanowisk na które aktualnie rekrutujesz lub będziesz rekrutował
  • Dla wszystkich, którzy zostali postawieni przed wyzwaniem zrekrutowania sobie pracownika odpowiedzialnego za sprzedaż do zespołu.
  • Dla rekruterów, którzy specjalizują się w poszukiwaniu menedżerów sprzedaży i sprzedawców (przedstawicieli handlowych, kierowników regionalnych, BDM) i powinni potrafić ocenić kompetencje handlowe
  • Dla managerów, którzy potrzebują znaleźć do zespołu osoby, które “ zrobią wynik”

Budowanie profili biznesowych na stanowiska związane ze sprzedażą to ważna umiejętność, bo musi być powiązana z procesem sprzedaży w danej organizacji. Ważne jest, aby zwrócić uwagę na predyspozycje osobowościowe i strefy komfortu kandydata. Dla niektórych pozyskiwanie wciąż nowego klienta może być kompetencją, która będzie rozwijała się bardzo szybko albo bardzo wolno, dla innych utrzymanie i opieka nad stałymi klientami będzie nie tylko trudna ale i nudna…  Każdy z nas jest inny, dodatkowo ma pewien bagaż doświadczeń, które mocno ograniczają zmianę w kolejnym miejscu pracy. Profil kandydata zawiera wiele zmiennych, które ustalamy po przeanalizowaniu procesu, zakresu obowiązków, trudności wynikających z jakości produktu lub usługi (logistyka, zwroty i inne).

Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:

  • zdobędziesz wiedzę na temat zasad budowania profilu biznesowego osoby, której potrzebujesz
  • będziesz potrafił przeanalizować proces sprzedaży oraz Lead to Order
  • będziesz wiedział jak przygotować siebie do rozmowy rekrutacyjnej z kandydatem
  • nauczysz się stosować metody, które sprawdzą poziom motywacji kandydata do zmiany – budowanie zadań, które będą do zrealizowania w nowym miejscu pracy
  • poznasz metodykę zadawania pytań według PROFILER
  • zapoznasz się z narzędziami wspierającymi rekrutacje – testy, badania, symulacje
  • będziesz wiedział jak samodzielnie poprowadzić rozmowę rekrutacyjną w odniesieniu do profilu biznesowego
METODY PRACY PODCZAS ZAJĘĆ:
icon

wykład z części merytorycznych metody H2H

icon icon
icon

wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce

icon icon
icon

mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań

icon icon
icon

filmy szkoleniowe

icon icon
icon

symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)

icon icon
icon

analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych

icon icon
TO MY BĘDZIEMY PRZEPROWADZAĆ
SZKOLENIE DLA CIEBIE
avatar
Damian Feilhauer
Partner zarządzający
Damian Feilhauer
Partner zarządzający
O Damianie

Zorientowany na cele i zamianę wiedzy w działanie konsultant, trener, menedżer, headhunter, sprzedawca. Spędził 13 lat w branży usług profesjonalnych dla biznesu – (Wolters Kluwer SA) w roli sprzedawcy, dyrektora sprzedaży na poziomie regionalnym i globalnym, budował również standardy sprzedaży i zarządzania.

Od 2012r. doradza i szkoli w tym obszarze, a dodatkowo pomaga w rekrutacji odpowiednich ludzi na stanowiska sprzedażowe i menadżerskie. W wielu organizacjach wdrażał różne koncepcje sprzedaży i zarządzania wraz z narzędziami do mierzenia efektywności procesu. Entuzjasta działania wg zaplanowanego procesu, systemu wzbogaconego o psychologię, odpowiednią retorykę w biznesie i narzędzia komunikacji.

Współzałożyciel Saleswise i współtwórca filozofii Human to Human: Selling System, Recruitment System, Management System. Prelegent i mówca – otwarty na dzielenie się doświadczeniem, występuje na konferencjach, eventach związanych z rozwojem sprzedaży, zarządzania i rekrutacji.

avatar
Katarzyna Marciniak-Chwastek
dyrektor merytoryczny - partner zarządzający
Katarzyna Marciniak-Chwastek
dyrektor merytoryczny - partner zarządzający
O Katarzynie

Skoncentrowana na podnoszeniu skuteczności w sprzedaży i wdrażaniu nowych produktów na rynku. Na co dzień nastawiona na cel i działanie w rolach trenera, konsultanta, coacha i headhuntera. W trakcie warsztatów polegających na wspólnej pracy trenera i uczestników, w pełni opiera się na przykładach z danej branży i specyfiki firmy, koncentruje się na umiejętnościach, które można natychmiast wykorzystać w pracy handlowej i menadżerskiej.

12 lat związana ze sprzedażą na wszystkich szczeblach kariery zawodowej, tj. od przedstawiciela handlowego do szefa sprzedaży. 5 lat na stanowisku koordynator – trener oraz coach pracy handlowców, doradców techniczno – handlowych i regionalnych oraz dyrektorów sprzedaży branży instalacji sanitarnych i grzewczych – grupa Saint Gobain. Ze szkoleniami i projektami związana od 2008r. Ma w swoim dorobku setki dni spędzonych na sali szkoleniowej, a także 6 lat w terenie z przedstawicielami handlowymi. Doświadczona we wdrażaniu systemów planowania i raportowania sprzedaży przez zespoły sprzedażowe.

Współzałożyciel Saleswise i współtwórca filozofii Human to Human: Selling System, Recruitment System, Management System.

Zdecydowany na naszą ofertę?
A może masz pytanie? Wyślij wiadomość!

Każdego dnia pomagamy małym i dużym firmom rozwijać swój biznes. Jesteśmy grupą ludzi – pasjonatów, która gwarantuje jakość usług na najwyższym poziomie.

pokaż nr telefonu +48 604 543 688
pokaż adres e-mail kontakt@saleswise.pl

Biura firmy
Poznań

Saleswise Sp. z o.o.
ul. 28 czerwca 1956 r. 406, piętro 3,
61-441 Poznań

Wrocław

Saleswise Sp. z o.o.
ul. Magellana 17/6
51-505 Wrocław

Formularz konsultacyjny
* Pole wymagane