Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.
Warsztat szkoleniowy obejmujący tematykę rekrutacji pracowników, rozpoczynamy od typologii kandydatów wg C.G. Junga, mającej istotny wpływ na dopasowanie w komunikacji podczas rozmowy rekrutacyjnej i na zbudowanie profilu biznesowego osoby, której potrzebujemy do roli w organizacji.
1. Profil biznesowy kandydata – jak go zbudować?
- rola w organizacji
- cele biznesowe
- typ rynku , który dostaje (leady, bark leadów, bazę klientów)
- wolumen sprzedaży
- długość procesu sprzedaży
- sposób pozyskiwania klienta
- typ człowieka
- benchmark rynku
- doświadczenia
- wykształcenie
- PROFILER – zasady
2. Rekrutacja i selekcja kandydatów
- ogłoszenia
- direct search
- pozyskiwanie kandydatów z konkurencji
- pozyskiwanie kandydatów przez kontakt na LN lub bezpośrednio przez telefon
3. Mapa zachowań:
- wymaganych
- oczekiwanych
- nie akceptowalnych
4. Oczekiwania wynikowe
- znajomość rynku i klientów
- znajomość konkurencji
- poziom obrotów w poprzednich organizacjach!!!
5. Narzędzia komunikacji przydatne podczas rozmów rekrutacyjnych pod kątem:
- zbadania stylu osobowości
- roli i odpowiedzialności
- motywacji i zaangażowania
6. Rozmowa rekrutacyjna – jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich czyli komunikacja
- pytania rekrutacyjne według modelu PROFILER
- profil kandydata a zgodność podczas rozmowy rekrutacyjnej
7. Dodatkowe narzędzia, które mogą wesprzeć rekrutację
- jak budować zadania rekrutacyjne
- jak stworzyć mini assessment i karty obserwacji zachowań kandydatów
- analiza zachowań
Inne obszary mogą pojawić się nawet w szkoleniu otwartym, bo każde z nich jest poprzedzone indywidualnymi oczekiwaniami uczestników, bo szkolenie jest dla grupy nie dla trenera i bardzo respektujemy tę zasadę podczas dopracowywania każdej merytoryki do zajęć.
To trening i weryfikacja sposobu zarządzania przez cele według metody H2H Management System
- Koncentracja na treningu – prowadzimy metodą symultany i symultany odwróconej
- Każdy uczestnik będzie miał zadanie zmierzyć się z tym co ma dla niego znaczenie w pracy
- Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonej rozmowy i rekomendacje do pracy z pracownikiem
- Pracujemy nad konkretną retoryką komunikacji z danym typem pracownika
- Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby szybko przekonać się jak działają nasze metody według H2H Recruitment System
Każde szkolenie rekrutacyjne to elastyczny program dostosowany do oczekiwań uczestników. Zarówno początkujący jak i zaawansowany rekruter ma szansę popracować nad obszarami, na których mu zależy.
- Nabycie umiejętności budowania profilu idealnego kandydata
- Nabycie wiedzy – jak skutecznie przeprowadzić selekcję celów wymaganych na takie stanowisko – co tak naprawdę będzie realizował nowy pracownik i jakie powinien mieć kompetencje, żeby szybko osiągał wyniki
- Nabycie wiedzy zwanej tajemną, która jest kluczowa w komunikacji z innymi – system H2H Recruitment System – szkolenia z rekrutacji
- Zapoznanie się z narzędziem do zadawania pytań PROFILER
- Wypracowanie benchmarku stanowisk na które aktualnie rekrutujesz lub będziesz rekrutował
- Dla wszystkich, którzy zostali postawieni przed wyzwaniem zrekrutowania sobie pracownika odpowiedzialnego za sprzedaż do zespołu.
- Dla rekruterów, którzy specjalizują się w poszukiwaniu menedżerów sprzedaży i sprzedawców (przedstawicieli handlowych, kierowników regionalnych, BDM) i powinni potrafić ocenić kompetencje handlowe
- Dla managerów, którzy potrzebują znaleźć do zespołu osoby, które “ zrobią wynik”
Budowanie profili biznesowych na stanowiska związane ze sprzedażą to ważna umiejętność, bo musi być powiązana z procesem sprzedaży w danej organizacji. Ważne jest, aby zwrócić uwagę na predyspozycje osobowościowe i strefy komfortu kandydata. Dla niektórych pozyskiwanie wciąż nowego klienta może być kompetencją, która będzie rozwijała się bardzo szybko albo bardzo wolno, dla innych utrzymanie i opieka nad stałymi klientami będzie nie tylko trudna ale i nudna… Każdy z nas jest inny, dodatkowo ma pewien bagaż doświadczeń, które mocno ograniczają zmianę w kolejnym miejscu pracy. Profil kandydata zawiera wiele zmiennych, które ustalamy po przeanalizowaniu procesu, zakresu obowiązków, trudności wynikających z jakości produktu lub usługi (logistyka, zwroty i inne).
Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:
- zdobędziesz wiedzę na temat zasad budowania profilu biznesowego osoby, której potrzebujesz
- będziesz potrafił przeanalizować proces sprzedaży oraz Lead to Order
- będziesz wiedział jak przygotować siebie do rozmowy rekrutacyjnej z kandydatem
- nauczysz się stosować metody, które sprawdzą poziom motywacji kandydata do zmiany – budowanie zadań, które będą do zrealizowania w nowym miejscu pracy
- poznasz metodykę zadawania pytań według PROFILER
- zapoznasz się z narzędziami wspierającymi rekrutacje – testy, badania, symulacje
- będziesz wiedział jak samodzielnie poprowadzić rozmowę rekrutacyjną w odniesieniu do profilu biznesowego
wykład z części merytorycznych metody H2H
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych