Szkolenia zamknięte realizujemy dla pracowników jednej firmy. Zakres programowy szkoleń zamkniętych jest poglądowy – każdy z nich jest dostosowywany pod branżę i proces sprzedaży klienta.
Warsztat szkoleniowy z negocjacji jak każdy, który dotyczy sprzedaży, zarządzania lub komunikacji z klientami rozpoczynamy od typologii zachowań, mającej istotny wpływ na to co dzieje się w tym przypadku – między negocjatorami.
Pierwszy i drugi dzień zawiera między innymi odpowiedzi na pytania:
- Kim jestem według typologii – jak negocjuję? Gdzie są moje strefy komfortu? Co sprawia mi trudność wynikającą z typu osobowości?
- Kim są moi partnerzy w negocjacjach – według jakiego klucza podejmują decyzję o zakupie?
- Jak podczas rozmowy obserwować klienta i zarządzać rozmową poprzez odpowiednie zadawanie pytań wzmocnione technikami komunikacji sprzedażowej?
- Jakie techniki (triki, perswazje, chwyty) negocjacyjne warto wykorzystywać, a przede wszystkim KIEDY – w którym momencie procesu sprzedaży?
- Czym jest siła w negocjacjach i jaki wpływ ma na nią posiadanie dobrej BATNY?
- Kiedy się wycofać a kiedy docisnąć aby zamknąć negocjacje lub ich etap?
- Jak znaczenie ma etyka biznesowa w negocjacjach?
- Jak prowadzić negocjacje wieloetapowe (plan, analiza, korekta)?
- Jak negocjować, aby pomimo braku ustępstw (lub małych ustępstw), nie zburzyć relacji biznesowej?
- Co to jest właściwie win-win?
Trzeci dzień to trening w prowadzeniu rozmów negocjacyjnych i żonglowanie technikami według metody H2H Selling System.
- Koncentracja na treningu – prowadzimy spotkanie negocjacyjne oparte na nowo poznanych umiejętnościach.
- Każdy uczestnik będzie miał zadanie przeprowadzenia symulacji spotkania z wykorzystaniem wiedzy z zajęć.
- Rozmowy mogą być nagrywane – na życzenie uczestników otrzymują oni pisemną informację wraz z nagraniem rozmowy od trenera prowadzącego. Raport będzie zawierał opis merytoryczny przeprowadzonej rozmowy i rekomendacje do pracy rozwojowej
- Pracujemy nad konkretną retoryką prowadzenia negocjacji.
- Wyznaczamy sobie cele na czas po zajęciach, żeby szybko przekonać się czy szkolenie dało nam oczekiwany efekt.
Każde spotkanie z trenerami Saleswise to elastyczny program dostosowany do oczekiwań uczestników.
- nabycie wiedzy o narzędziach i świadomym ich stosowaniu podczas kontaktu z klientem
- zbudowanie i przetrenowanie wielu reakcji na zachowania klienta podczas spotkań negocjacyjnych
- rozwój umiejętności zwiększenia koncentracji na utratach sprzedaży poprzez niedopracowane techniki negocjacji
Po szkoleniu z negocjacji:
- efektywnie zaplanujesz i przeprowadzisz negocjacje
- będziesz skutecznie doprowadzać do porozumienia satysfakcjonującego obie strony negocjacji (negocjacje WIN-WIN), nawet w sytuacji kompletnej rozbieżności stanowisk
- „rozprawisz się” ze stosowanymi na Tobie chwytami, trikami i taktykami w sytuacji negocjacji
- zbudujesz przewagę w trakcie negocjacji dzięki umiejętności zmniejszania siły negocjacyjnej drugiej strony
- będziesz umiejętnie negocjować każdym stylem negocjacyjnym, nawet jeśli Ty jesteś zupełnie inny…
- poćwiczysz odwagę wyprowadzania negocjacji z impasu lub konfliktu do merytorycznej i konstruktywnej dyskusji lub ostatecznie doprowadzisz do rozwiązania np. nieopłacalnej komunikacji
- będziesz stawiać granice w negocjacjach chroniąc swoje interesy, gdy druga strona chce Cię wykorzystać
- będziesz czuć się partnersko z trudnym negocjatorem łagodząc go odpowiednimi technikami
- to Ty będziesz mieć kontrolę i główny wpływ na przebieg spotkania negocjacyjnego
Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy w pracy lub poza nią prowadzą negocjacje. Techniki, schematy i metody mogą być wykorzystane na różnych płaszczyznach – z klientem, z szefem, z partnerem – pomimo, że szkolenie jest prowadzone w oparciu o sytuacje głównie biznesowe. Najważniejsze aby na zajęcia z negocjacji przyszły osoby, które są nastawione na ćwiczenia i praktykowanie, a docelowo na wykorzystanie wiedzy w codziennej pracy – bo tylko wtedy szkolenie ma sens.
Wiele się mówi o sztuce negocjacji, o metodach win-win, czyli o partnerskim kontakcie biznesowym, z którego każdy powinien wyjść przynajmniej umiarkowanie zadowolony i z poczuciem satysfakcji z biznesu, który udało mu się zrobić.
Negocjacje biznesowe w ostatnich latach to nie tylko rozmowa handlowa, w której doprecyzowujemy warunki handlowe – to zaufanie, partnerstwo, chęć budowania relacji na dłuży czas. Coraz więcej mówi się o utrzymywaniu klienta na wiele lat, odpowiedź na jego oczekiwania. To koszt o wartości nie tylko pieniądze ale jakości obsługi, rozmowy i bycia wiarygodnym doradcą.
Skuteczne negocjacje. Jak zbudować i zarządzać wartością produktów i usług, aby stosując techniki negocjacji, dbać o postępowanie według prawdziwej strategii win-win?
Korzyści dla uczestnika – nabyte umiejętności:
- nauczysz się za pomocą odpowiedniej retoryki i znajomości typu rozmówcy sprawdzać na ile wszelkie obiekcje ceny i jakości Twojej oferty są wynikiem sztuczek i sprawdzania Twojej wrażliwości na ustępstwa, a na ile klient naprawdę jest zainteresowany współpracą z Tobą, Twoją firmą, Twoją usługą
- będziesz wiedział jak przygotować się do negocjacji, bo będziesz umiał przeanalizować motywacje zakupowe swojego klienta – jeśli tylko uda Ci się z nim porozmawiać przed przygotowaniem oferty
- poczujesz pozytywny stres w obliczu ustępstw, które będą od Ciebie oczekiwane, bo będziesz wiedział jak zareagować nie burząc relacji, a jednocześnie np. nie obniżając od razu ceny
- popracujesz nad technikami, które dodadzą Twojej umiejętności negocjacji zimnej krwi, bo praktycznie na każdą sytuację będziesz miał technikę, która pomoże sprawdzić Ci czym się kieruje klient, domagając się kolejnych ustępstw (niektórzy klienci chcą ich dla zasady bo tak, ale są też tacy, którzy negocjują konkretne wartości, które są dla nich krytycznie ważne podczas podejmowania decyzji o zakupie)
- uzyskasz praktyczną wiedzę o technikach w komunikacji, aby skutecznie wydobyć kluczowe informacje, mające istotny wpływ na prowadzenie i zamykanie negocjacji.
wykład z części merytorycznych metody H2H
wypracowywanie przykładów gotowych do zastosowania w praktyce
mikro – treningi pozwalające na przećwiczenie nowych rozwiązań
filmy szkoleniowe
symultana/symultana odwrócona (metoda gorącego krzesła)
analiza dobrych praktyk i wymiana doświadczeń biznesowych