Jak wykonać analizę potrzeb, żeby pokazać klientowi, że jest głupcem.

Analizowanie potrzeb to spotkanie dwóch poglądów. Jeden z nich jest koncepcją eksperta, drugi często pomysłem laika. Ekspert w dziedzinie ubezpieczeń spotyka kogoś, kto ma ograniczą wiedzę na temat polis. To sytuacja od samego początku niezrównoważona i celem sprzedawcy jest zaprowadzenie w tej relacji harmonii poprzez „podniesienie” wiedzy i umiejętności klienta do poziomu, którym dysponuje ekspert.…

Więcej

12 przykazań dla telemarketerów, którzy mają problem z prowadzeniem skutecznej rozmowy telefonicznej.

Ten artykuł zawiera 12 przykazań. Po jednym na każdy miesiąc. Ponieważ zostały spisane przez człowieka, możecie je dowolnie zmieniać, traktować wybiórczo, przestawiać i ulepszać. Faktem jest jednak, że stosując się do nich zrobicie w tym roku coś nietypowego i odważnego, ale co najważniejsze – staniecie się bardziej skuteczni. Stosuj samopomiar. Pełna świadomość miejsca , w…

Więcej

4 główne błędy popełnianie przez sprzedawcę w trakcie budowania relacji z klientem

Dzisiaj będzie o kilku nawykach sprzedażowych,  które sprawiają, że sprzedawca mocno odczuwa czym jest porażka. Co ciekawe, obserwuję czasem u sprzedawców mechanizm wyparcia, który sprawia, że nawet nie są świadomi swoich zachowań. Trudno przeanalizować, jak tworzą się te nawyki, gdyż każdy przypadek należałoby badać indywidualnie. Niewątpliwie jednak są wynikiem standardów szkoleniowych, słabej kultury zarządzania zespołem…

Więcej

„W pięknym życiu nie chodzi o ciężką pracę, pieniądze czy inne rzeczy, tylko o odwagę”

Pod koniec tego artykułu znajdziecie ciekawe ćwiczenie. Jeśli będziecie je systematycznie wykonywać, znacząco wpłynie na jakość waszej sprzedaży a nawet tego, jak patrzycie na świat. Ale uwaga, jest niewygodne, ponieważ uzmysławia, na czym polega praca nad sobą samym. Jeśli bowiem nauczymy się wywierać wpływ na siebie, to konieczność wywierania wpływu na innych stanie się drugorzędna.…

Więcej

Wyobraźnia, ciało i cel sprzedażowy

Logika zaprowadzi Cię z punktu A do punktu B. Wyobraźnia wszędzie – mawiał Alfred Einstein. Niestety metody rozwijania wyobraźni stanowią dla naszego systemu edukacyjnego tajemnicę wielkości czarnej dziury, dlatego kiedy dorosłym ludziom podpowiada się, jak to robić, pierwszą reakcją często jest niedowierzanie. Tymczasem zdolność do wyobrażenia sobie, jak mógłbyś się czuć na spotkaniu to kluczowy…

Więcej