Rekrutacja handlowców i menadżerów. Szkolenia dla aktywnego biznesu
Saleswise
  • Siłownia sprzedaży
    Trenuj z nami
  • H2H Selling System
    Zobacz nasze metody i narzędzia
  • kontakt e-mail
    kontakt@saleswise.pl

Jak wypromować firmę w internecie? 8 najważniejszych narzędzi, cz. I

„Sukces osiąga się dzięki wykorzystaniu wielu narzędzi marketingowych w linearnym rozłożeniu tych elementów w czasie” Jack Trout.

Marketing internetowy to wiele współdziałających, połączonych ze sobą narzędzi. W zależności od budżetu jakim dysponujesz, możesz wybrać jedno narzędzie lub kilka. Im więcej narzędzi, tym szybciej i efektywniej Twoja firma zaistnieje w internecie.

Najważniejsza w działaniach marketingowych jest strategia. Wiedząc – jak działamy, co komunikujemy i kto jest naszym klientem – możemy odpowiednio dobrać zestaw narzędzi. Działania e-marketingowe muszą być spójne z marketingiem offline.

Marketing internetowy ciągle ewoluuje. Istnieją stare i sprawdzone narzędzia, ale ciągle pojawiają się nowe. Poniżej przedstawiam główne narzędzia promocji Twojej firmy w internecie.

  1. E-mail marketing, czyli nielubiane przez wielu internautów tzw. mailingi czy newslettery ( cykliczne mailingi ). Jest to wciąż najpopularniejsze narzędzie marketingu internetowego. Prawie bezkosztowe, gdy mamy własną bazę użytkowników. Jeśli nie posiadamy własnej bazy, można skorzystać z baz zakupionych lub zlecić wykonanie mailingu do bazy użytkowników różnych serwisów internetowych.

Email to najbardziej powszechna forma komunikacji marketingowej. Cieszy się również największą częstotliwością oglądania przez internautów.

E-mail marketing jest tak naprawdę jednym z niewielu narzędzi marketingowych, którego efektywność można ściśle monitorować. Marketer może sprecyzować dokładną grupę konsumencką, do której prześle swój mailing, aby następnie sprawdzić ile osób go otworzyło lub kliknęło w link znajdujący się w wiadomości.

Mailing wysyłany z serwisów możemy precyzyjnie targetować do określonej grupy odbiorców:

  • Cechy demograficzne (wiek, płeć, wykształcenie)
  • Dane społeczno-ekonomiczne (zawód, branża, zainteresowania)
  • Dane geograficzne (województwo, miasto, kod pocztowy, wielkość miejscowości)

Niektóre serwisy branżowe posiadają dodatkowe opcje targetowania ( np. znajomość języka, kierunek studiów, wielkość dochodów, stopień naukowy). Targetowanie może również uwzględniać profile behawioralne (młodzież, gadżeciaże, kibice, kobiety, rodzice małych dzieci, automaniacy, nasze własne profile -w newsletterach ).

  1. kampanie display to wszędobylskie banery, które wyświetlają się, wyskakują, wyjeżdżają, a czasem i migają nam na każdym serwisie internetowym.

Jest to drugie najpopularniejsze narzędzie reklamy internetowej. W przypadku banerów niezbędny jest już budżet, gdyż kampanie display do najtańszych nie należą.

kampanie display to graficzne formy reklamy. Mogą przybierać różne formaty. Najczęściej są animowane, coraz rzadziej stosowane są formy statyczne (jpg/gif). Możliwość interakcji internauty z reklamą może zwiększyć atrakcyjność i pozwolić dodatkowo zaktywizować użytkownika. Video zwiększa zainteresowanie i klikalność.

  1. Marketing w wyszukiwarkach SEM ( Search Engine Marketing ), czyli pozycjonowanie zwane SEO oraz popularne „adwordsy“.

Marketing wyszukiwarek jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów na pozyskanie klientów – pozwala na dotarcie do maksymalnej liczby zainteresowanych internautów. gdyż to my określamy słowa kluczowe na które chcemy pojawić się w wyszukiwarce, a użytkownik, który wpisze w wyszukiwarkę takie same słowa i frazy, zobaczy naszą reklamę. Mamy także możliwość kontroli kosztu każdej pojedynczej wizyty na swojej stronie. Sami decydujemy o wyborze najbardziej efektywnych słów kluczowych, czyli takich, które kierują na witrynę rzeczywistych klientów. Sami decydujemy też o budżecie jaki możemy przeznaczyć na kampanię, i w przypadku mało konkurencyjnych fraz będą to naprawdę niewielkie koszty.

SEM obejmuje wszystkie metody marketingowe używane w celu zwiększenia widoczności, zbudowania popularności marki i poprawienia pozycji danej strony w wyszukiwarkach (w wynikach naturalnych, jak i płatnych).

Wyniki naturalne – wyniki zwracane przez wyszukiwarkę i generowane na podstawie algorytmu oceniającego jakość poszczególnych serwisów i stopień korelacji z wpisywanymi w wyszukiwarkę słowami czy frazami kluczowymi.

Wyniki płatne ( adwords )– reklama w formie linków i boksów sponsorowanych pojawiających się nad wynikami naturalnymi lub obok nich.

SEM = PPC + SEO

Czyli: marketing w wyszukiwarkach = kampanie płatnych linków + procesy poprawiające ilość i jakość ruchu na www z wyników naturalnych.

  1. Social media to wszystkie serwisy społecznościowe typu Facebook, Twitter, Pinterest, Youtube, google+, Nasza klasa, goldenLine, itp. oraz cała blogosfera.

„Nie ma Cię na Facebooku, to znaczy, że nie istniejesz“ – zapewne znasz ten tekst?

kiedyś koniecznością dla firm było posiadanie strony internetowej, dziś niezbędne jest również konto na Facebooku. Niestety wiele firm prowadzi profile ma SM w sposób nieprzemyślany, chaotyczny, nie stawiając sobie nawet określonego celu tych działań. Działania firmy na wszelkich serwisach społecznościowych powinny być zaplanowane w postaci strategii obecności w mediach społecznościowych.